Zilvermoon in training (3 jarige)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sweetangel19

Re: Zilvermoon in training (3 jarige)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:20

Hallo wat een mooi paard heb je..!!

Is hij echt pas 3 is wel wat jong vind je ook niet..!!

Probeer op je houding te letten en probeer je hqnden niet zo laat vast te zetten en probeer
je teugels wat korter dan ziet het er wat mooier uit..!!

Succes

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:28

Inderdaad een leuk beestje. Als er geen druk op staat is het niet heel verkeerd om je paard het zo aan te wijzen. Ik zou wel proberen langzamerhand wel wat meer op je handen te letten. @ sweetangel19: Lees de eerdere posts, dan zie je dat het een paard van bijna 4 is. De titel is wel wat verwarrend, maar een kwpn paar met de letter Z is nu 4.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:50

Erg leuk paard.
Ik denk dat ie alleen nog mooier word als je hem anders rijd. :

Nu knik je hem eigenlijk alleen in het voorste stukje van zn hals, en loopt hij verschrikkelijk achter de loodlijn. Hij heeft zo'n smalle hals, dat je zon soort type paard eigelijk heel snel vast rijd.
Probeer hem daarom, rond en laag te rijden, maar wel zo dat hij zijn hoofd precies op de loodlijn joud. probeer er dus als het ware een beetje een zwanenhals rijden. Dus Rond/laag/niet te diep.

Jullie komen er wel, dat zeker. Maar probeer eens wat ik hier boven beschrijf.

Want het is tenslotte veel moeilijker om van hoog naar lekker laag en rond te rijden.

Gr. Knipoog

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:30

vind het er leuk uitzien, maar stoor me erg aan je handen, vooral omdat die nog niet zo lang onder het zadel is.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 12:02

Ik zal binnenkort nieuwe foto's maken.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:52

Wat een leuke tuiger! Ik heb er ook 2 (1 is nog maar 1.5 en de ander rij ik in het Z1+15)

kovuking16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:00

Ach gut het beste is eigenlijk met longeren al een beetje aan de teugel laten lopen met bijzets enzo en met veder rijden zal ik niet aan beginnen zqal ik hem eerst leren recht rijden en andere dingen oefenen want bij longeren als die een maal weet dat het lekker is ontspannen en zeker ze leren al snel ken je aan je houding werken aan je handen je paard zal verzelf nagevelijk lopen dat is mijn commetaar Vork succes veder meid

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 18:12

Ze is opzich niet scheef.. en ik beloon haar als ze beneden loopt door dan iets te ontspannen. Zodat ze weet dat dat goed is.. Longeren doen we nu veel omdat ik niet kan rijden ivm ontsteking in mn voet

@ linda_e
Super diertje heb jij zeg!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:18

sweetangel19 schreef:
Is hij echt pas 3 is wel wat jong vind je ook niet..!!

Drie is de minimumleeftijd om een paard in te rijden, de meningen verschillen erover of dat te jong is of niet. Maar in mijn ogen kan het prima, hangt het van het paard af. Of drie te jong is zal de TS dus zelf het beste weten. En zoals je al hebt kunnen lezen in het topic is het paard vier ondertussen. Lachen Dus hier sluit ik mij niet bij aan.

Ik sluit me wel aan bij de rest van de mensen over het handen hoger zetten. Met je handen zo laag kun je je paard onbewust inderdaad tegenwerken en dat lijkt me niet heel fijn. Maargoed, dit niet om in de herhaling te vallen, maar om eventjes aan te geven waar ik mijzelf wél bij aansluit.

Ik vind het wel een prachtig beestje trouwens, leuk koppie.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 19:07

Ze is ook echt een heerlijk ding. Ze heeft een poos alleen gestaan ivm problemen met stalling en in die tijd is ze zo aanhankelijk geworden. En is ze nu nog. Als je bij haar komt in de wei even hallo zeggen gaat ze er ook echt voor staan. Gaat ondertussen geen gras eten.. Geniet van de aandacht. Oogjes half dicht. Heerlijk. En als ik dan de wei weer uitloop volgt ze je tot aan het draad.. Super lief dier. En ja een heerlijk koppie.

sulindabaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:15

__PSM__ schreef:
Ik zeg ook alleen dat het er nu zo uitziet omdat jij je handen zo laag zet, ik heb inmiddels geleerd dat het heel moeilijk is om lekker los te blijven in je handhouding als je ze zo laag zet.. Zet je hand iets hoger, dan voel je alles 10 keer beter en drijf haar dan eens naar je hand toe.. Je zult zien dat je een beter resultaat krijgt in de loop van de tijd Haha!

hier kan ik me wel in vinden. doordat je je handen zo laag zet, lijkt de aanleunig een stuk minder fijn. daardoor komt het op sommige foto's een beetje 'gedwongen' over Knipoog
succes!!