Weer es aan t werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Re: Weer es aan t werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 11:21

Touwladder schreef:
Hmm, het zadel drukt ook je knieeen naar voren, waardoor je kont naar achteren komt en daarbij druk je je handen heel laag waardoor je dit wel moet compenseren met naar voren zitten.

Ik denk dat een dressuur(gericht) zadel je al een veel safer gevoel zal geven. Je kunt lekkerder op je paard zitten, benen komen er meer omheen en jij kunt beter boven je centrum zitten.
Dat je gespannen bent kun je zien, dat geeft niets, vertrouwen op jezelf en lekker les nemen bij iemand waar jij je goed bij voelt.

Ik vind de fotos niet zo schokkend, denk dat je met een fijner zadel en een paar weken lekker lessen dit al niet meer terug herkent.

ja ik ben idd ook al aan t sparen voor een ander zadel in dit zadel zit ik ook niet altyd lekker..
En er is mij ook al op stal door iemand aangeraden een anderzadel te nemen dus die komt er binnekort aan!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 11:25

Alabaster schreef:
Je heb een erg leuk paardje, maar ik vindt hem er erg magertjes uitzien.

ja klopt hij is erg mager geworden ..
loopt in t weiland op de dag, krijgt aardig wat voer (biks en kuil.)
Maar kwam daar nog niet van aan.Heb daarom bijvoeding erbij gedaan
op advies van de dierenarts.
Omdat ie erg mager werd heb ik die gebeld.
Wormenkuur etc gedaan.En nu word hij weer iets voller!
Gelukkig!!!
Want vond m ook erg te dun!Maar dat komt goed!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:47

alles in een korte zin....

DURF TE RIJDEN!!

angst is iets heel vervelends... het kan alles wat je weet, en hoort te doen als je aan het rijden bent vervagen... dan krijg je dit.... heel jammer.... je reed nooit zo ( slecht ). Ga er op zitten en voel je groot, dapper! Je weet in je achterhoofd dat hij braaf is..... succes

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:54

wel een leuke combinatie, maar probeer zelf lekker ontspannen te zitten! is ook moeilijk omdat ik had gehoord dat ie nog wel eens weg schiet, maar toch, probeer af en toe is een keer de 'druk' eraf te halen door even met lang teugeltje te rijden. Ga je niet focussen op het naar beneden rijden want dan doe je het fout Knipoog Het is voorwaarts neerwaarts, tuurlijk kun je af en toe een licht kneepje in de teugel geven als ie niet door komt.
Hoop dat je er wat aan hebt Lachen Verder moet je proberen op je zitbeenknobbels te gaan zitten Lachen Oja over dat zadel, ik heb volgens mij ook zo'n zadel (veelzijdig en dan springgericht?), maar nu ik les heb val ik ook veel minder voorover. Ook niet je beugels te kort gaan doen door het zadel Vork
Succes nog, komt vast wel goed Pling

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:10

Even nog over die plekken..... daar maak ik me wel zorgen over om eerlijk te zijn.... Scheve mond
Toevallig ken ik dit paardje een beetje en heb hem bekeken toen ze hem net gekocht had. Hij stond toen bij een manege bij mij in de buurt. In eerste instantie viel zijn fijne koppie mij op.... juist daarom weet ik ZEKER dat die plekken rond zijn mond er toen echt NIET zaten... Nors opkijken Ook was hij toen net geschoren ( dat had de verkopende partij nog gedaan ) en weet zeker dat ik toen al iets had moeten zien, aangezien er vermeld wordt dat hij dit al die tijd al had. Frusty Hier maak ik me dus echt wel druk om. Het lijkt mij een soort van schuurplekken van bitringen en/of de neusriem..??ik heb hem meerdere keren gezien, ook onder het zadel en ben er echt van overtuigd dat dit er nog niet zat.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 18:04

tanjazaffira schreef:
Even nog over die plekken..... daar maak ik me wel zorgen over om eerlijk te zijn.... Scheve mond
Toevallig ken ik dit paardje een beetje en heb hem bekeken toen ze hem net gekocht had. Hij stond toen bij een manege bij mij in de buurt. In eerste instantie viel zijn fijne koppie mij op.... juist daarom weet ik ZEKER dat die plekken rond zijn mond er toen echt NIET zaten... Nors opkijken Ook was hij toen net geschoren ( dat had de verkopende partij nog gedaan ) en weet zeker dat ik toen al iets had moeten zien, aangezien er vermeld wordt dat hij dit al die tijd al had. Frusty Hier maak ik me dus echt wel druk om. Het lijkt mij een soort van schuurplekken van bitringen en/of de neusriem..??ik heb hem meerdere keren gezien, ook onder het zadel en ben er echt van overtuigd dat dit er nog niet zat.

Nou ik kan je 1 ding vertellen dat bij mij nog nooit die mondhoeken open zijn geweest!
Er heeft wel eens iets een klein scheurtje gezeten
Maar dan echt in de mond hoek.niet daarbuiten...Maar die plekken zo helemaal, is niet van mijn hoofdstel of iets!
Want zo achtelijk zou ik echt niet zijn om dat te laten gebeuren!
En als hij iets schuurplekken zou krijgen dan laat ik daar heus wel iets aan doen.WAnt heb vanaf het begin er altyd op gelet.En bij mij heeft er nooit iets lopen schuren op die plekken.Het is tydens het groeien van zn vacht naar voren gekomen..En als je dat niet gelooft kan ik je wel foto's laten sien die ik vanaf t begin heb richting nu..Als je t nog niet gelooft

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 08:16

Ik zeg niet dat ik het niet geloof ik vertel alleen wat ik gezien heb!En de foto's toen jij hem net had heb ik ook al bekeken....Toevallig is Wijk erg klein zoals je wel weet! Ook zeg ik niet dat je er niets aan doet want dat weet ik niet!Maar je zegt ook niet dat er al een keer iemand naar heeft gekeken, om te ontdekken wat het dan wel is.... misschien is het wel iets van eczeem ofzo... Je zou het namelijk ook kunnen behandelen. Verder zeg ik helemaal niets dus je hoeft je niet zo vijandig op te stellen! Ik zeg alleen wat ik denk te zien! Daar vraag je toch ook om?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:49

Ik heb niet alles doorgelezen, maar wou even zeggen dat ik het een stoer paardje vind!

Commentaar: Niet je handen vastzetten, daardoor ga je krom e voorover zitten. Handen hoger en bij elkaar.
Mischien is het trouwens handig je beugels 1 of 2 gaatjes langer te doen, dan ga je dieper zitten en dat komt je houding ten goede.
Maar volgens mij heb je ook een redelijk lange rug, dat is ook erg lastig.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:32

tanjazaffira schreef:
Ik zeg niet dat ik het niet geloof ik vertel alleen wat ik gezien heb!En de foto's toen jij hem net had heb ik ook al bekeken....Toevallig is Wijk erg klein zoals je wel weet! Ook zeg ik niet dat je er niets aan doet want dat weet ik niet!Maar je zegt ook niet dat er al een keer iemand naar heeft gekeken, om te ontdekken wat het dan wel is.... misschien is het wel iets van eczeem ofzo... Je zou het namelijk ook kunnen behandelen. Verder zeg ik helemaal niets dus je hoeft je niet zo vijandig op te stellen! Ik zeg alleen wat ik denk te zien! Daar vraag je toch ook om?

nee sorry was een beetje gestrest toen ik reageerde drukke dag gehad bedoelde t niet zo..
binnekort komt de dierenarts ook om naar zn gebit te kijken dus zal ik t wel navragen Knipoog

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:35

Miss_Malfoy schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen, maar wou even zeggen dat ik het een stoer paardje vind!

Commentaar: Niet je handen vastzetten, daardoor ga je krom e voorover zitten. Handen hoger en bij elkaar.
Mischien is het trouwens handig je beugels 1 of 2 gaatjes langer te doen, dan ga je dieper zitten en dat komt je houding ten goede.
Maar volgens mij heb je ook een redelijk lange rug, dat is ook erg lastig.

Me beugels 1 gaatje langer is te lang kan ik niet goed lichtrijden:+
maar gelukkig heb ik binnekort me andere zadel (hoop ik..)
en dan zal ik eens kijken..
Ik ben al aan me houding bezig.(ik moet meer zitten.)
Dank je voor je tip!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:40

Dus als je paard zulke plekken heeft, en zo dun is.. ga je niet naar de DA? Snap ik niet helemaal zo goed.. heb je er al een laten komen? al is het maar voor de zekerheid?

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:34

Elma_ schreef:
Dus als je paard zulke plekken heeft, en zo dun is.. ga je niet naar de DA? Snap ik niet helemaal zo goed.. heb je er al een laten komen? al is het maar voor de zekerheid?

jawel die heb ik gebeld.. en moest cwint senioren slobber geven en 2 weken wachten..
en die 2 weken zijn bijna om en hij is al dikker aan t worden.
En die plekken die komen ook binnekort want de dierenarts komt voor zn tanden kijken.En aangezien jullie daar allemaal naar vragen zal ik wel even over die plekken vragen..En in dit forum voor jullie zetten!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:49

Okee, dan heb ik niks gezegd Haha!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:52

goed dat je aan de DA gaat vragen over die plekken.
als ik me niet vergis, zitten die net op de plek waar de rubberen bitringen liggen. rubber in combinatie met speeksel kan schuren.

en leuk paardje overigens Bloos

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 07:45

Dorienn schreef:
goed dat je aan de DA gaat vragen over die plekken.
als ik me niet vergis, zitten die net op de plek waar de rubberen bitringen liggen. rubber in combinatie met speeksel kan schuren.

en leuk paardje overigens Bloos

ja en zelfs net buiten die plek ook..
T zijn grote plekken.Ik laat t jullie wel weten erover!

Gistere heb ik les gehad en reed met een dressuur zadel om te kijken of het beter zit.Ik heb heerlijk gereden goed op me houding gelet en de teugels los..
Heb hem dus niet in de mond gezeten. Ging hartstikke goed.
ben benieuwd hoe hij vandaag zal zijn.
Ik zat binnekort 2 zadels te koop..Zodat ik een goede nieuwe ervoor terug kan kopen.

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:51

daan,PB mij anders ff...
Ik heb nog een zadel liggen.. en Nightrider.. erg fijn zadel en een lekkere diepe zit.. je kan dan ook bijna niet meer voor over vallen.
Ik reed Kollie altijd met dit zadel maar hij past niet op Zaffie, dus ook ik moet een anders zadel kopen. Heb er al wel 1 op het oog dus met een beetje mazzel ( als het zadel past) kan je die van mij kopen?
kijk maar ff

wat voor zadel heb je nu?

liltjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:49

Hoi hoi!!!

Ik vind dat iedereen niet zo moet 'zeuren'. Ik heb Cwint al een aantal keren in het echt gezien ( ben vriendin van lisa) en het valt allemaal best mee. Hij is idd wel wat magertjes, maar dat is absoluut niet iets waar jij iets aan kan doen. Hij krijgt genoeg voer enzo... Hij heeft ook een wormkuur gehad, misschien dat het zijn bouw is??? Maarja, als een paard iets te dun ofzo is, moet het natuurlijk gelijk aan de TS liggen... En wat zijn mondhoeken betreft, dat zijn gewoon littekens, zoals jullie misschien wel weten, als een paard een wond heeft gehad en het haar weer aangroeit krijgt hij meestal op die plek witte haren. Ik heb dan ook nog nooit bij hem wond(en) gezien. Voor de rest, aan je houding mag nog wel wat gewerkt worden inderdaad, maar het is niet vreselijk erg ofzo, ik denk zowiezo niet dat je perse Cwint ermee belast ofzo, alleen een beetje oppassen met je handen.
Nog heel veel plezier ermee!!!

groetjes Lilian Knipoog

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 08:52

Heey meid!! Aan mijn naam kan je wel zien wie ik ben he, haha
Ik vind het mooie foto's, we zijn goed met hem aan het werk en met het nieuwe zadel moet onze houding ook een stuk beter zijn dus het gaat helemaal goedkomen!! Ik vind dat veel mensen hier gewoon teveel zeuren, wij weten het zelf beter (met zn mond enzo) dus laat ze maar, maarja ik moet gaan want ik zit op de pc op school haha doeii!! Haha!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:17

als jullie zelf beter wisten hoe je paard moet rijden zou je er zelf ook niet zo op zitten Knipoog
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ENEK7VDL.jpg

en kijk eens één moment waarop je je handen iets beter draagt en kijk eens naar zijn houding?
goh daar loopt hij goed Knipoog
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RNF7JADV.jpg

jullie 'trekken' hem naar beneden... en daar merk je nu weinig van, maar over een paar jaar kan je hem afschrijven.... een gemiddeld nederlands sportpaard wordt 7 jaar....... door deze manier van rijden.... Ach gut

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:26

Hee

Allereerst wil ik even kwijt dat ik het een super leuk paard vind!

Je zit alleen een beetje gespannen. Ik heb toen als tip gehad dat je bijvoorbeeld een liedje moest gaan zingen of neurien. Staat wel een beetje stom in de les maarjah Bloos

Ook zouden je beugels wel iets langer mogen. Je zegt dat je dan niet kan lichtrijden. Dit lukt dan niet omdat je altijd met te korte beugels rijd. Ik zat eerst bij een manege en daar had ik het ook. Moet je maar eens proberen, en dan hakken heel goed uitdrukken. Je hoeft ook niet te ver uit het zadel, maar ongeveer 15 cm d8 ik.

Ook zou je eens proberen zonder beugels te gaan rijden. Bij mij werkt dit wel; doe de teugels in een knoopje en ga dan proberen op je zit terug te rijden. Hierdoor ben ik ontspannender gaan rijden.

Ik heb een paar pagina's doorgelezen en ik vind die ene reactie van diegene die bij jou op de manege zit niet kunnen. Zij kan dat wel vinden maar dan hoeft ze dat nog niet te zeggen!.

Ik was eerder ook heel bang om aan te pakken en dat heb ik bij vreemde pony's nog wel eens maar je moet maar denken; nou, dan val ik er toch af, dan stap ik er gewoon weer op Knipoog

Veel succes nog,
voor vragen staat mijn pb box open Lachen

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:05

Lisa_Donja schreef:
Ik vind het mooie foto's, we zijn goed met hem aan het werk en met het nieuwe zadel moet onze houding ook een stuk beter zijn dus het gaat helemaal goedkomen!! Ik vind dat veel mensen hier gewoon teveel zeuren, wij weten het zelf beter (met zn mond enzo) dus laat ze maar, maarja ik moet gaan want ik zit op de pc op school haha doeii!! Haha!

Sorry hoor maar als ik me niet vergis heb je niets van ervaring e.d.!
Kan je wel roepen dat jij alles beter weet......... Boos! maar blijkbaar niet!

Aan houding en zit kan gewerkt worden, blijkbaar zie jij het allemaal NIET in.....
Ga zo door dan kom je er wel NOT!

Daan denk erom wie je allemaal op je paard zet, als jij straks weer lekker kan rijden, kan deze dame het maar weer zo voor je verknallen!

Lisa_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:55

tanjazaffira schreef:
Lisa_Donja schreef:

Sorry hoor maar als ik me niet vergis heb je niets van ervaring e.d.!
Kan je wel roepen dat jij alles beter weet......... Boos! maar blijkbaar niet!

Aan houding en zit kan gewerkt worden, blijkbaar zie jij het allemaal NIET in.....
Ga zo door dan kom je er wel NOT!

Daan denk erom wie je allemaal op je paard zet, als jij straks weer lekker kan rijden, kan deze dame het maar weer zo voor je verknallen!

Uhm.. je hoeft niet meteen zo in de aanval te gaan.. ik bedoel niet dat ik het beter weet met hoe ik hem rijd, maar met dat over zijn mond, dat komt namelijk niet door Danielle, dat had hij al. Ik weet dat mijn houding niet goed is maar ik ben er hard aan het werk en hij loopt de laatste tijd veel ontspannender hoor, ik hou mijn handen nu ook bij mekaar en kijken vooruit enzo, En ik vind het erg banketstaaf dat je dat zo zegt die laatste zin, het gaat namelijk echt al stukken beter, ik zal kijken of iemand een foto kan maken van hoe het nu is Knipoog

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 21:11

Nou zal ik dan eens even zelf reageren.
Heb inmiddels een ander zadel. Zeer binnekort (over 2/3 weken aangesien ik nu niet weg kan van me stage op de dag)komt de dierenarts hem even bekijken aangezien hij wel iets dikker word maar ik t niet helemaal vertrouw misschien kan er iets met zijn gebit zijn. Wil t even voor de zekerheid weten.
Ben verders met ryden een heel stuk vooruit hij loopt bij mij met een lange teugel en ry meer op me zit en met me benen en niet met me handen.
En nee naar benede trekke doe ik niet aan..Vasthouden dat was t wel.. maar nu niet meer..!!! (print dat maar even goed in jullie hoofden..) verders heb ik zelf niet veel tijd om me paardje te ryden met me stage. veelste drukke dagen en om hem nou daarom alleen savonds even uit zijn stal te halen vidn ik sneu dus daarom mag lisa ryden..Zij ryd nu ook met lossere teugel.En t gaat steeds beter!
Inmiddels heb ik een ander zadel die heel iets opgevuld moet worden..Een 2e hands dressuur. Waar ik goed op zit.
Iedere dag gaan we steeds een stukje verder. Niemand kan alles in 1 keer..Jullie hebben zelf ook alles geleerd op t begin en doen t nu nog..Net als ik..
Dat wilde ik even kwijt..
groetjes Knipoog

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:59

[quote]jullie 'trekken' hem naar beneden... en daar merk je nu weinig van, maar over een paar jaar kan je hem afschrijven.... een gemiddeld nederlands sportpaard wordt 7 jaar....... door deze manier van rijden....

Pardon???
TREKKEN hem naar benede??? ik loop niet aan me paard te trekke!!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:06

D_MR schreef:
Citaat:
jullie 'trekken' hem naar beneden... en daar merk je nu weinig van, maar over een paar jaar kan je hem afschrijven.... een gemiddeld nederlands sportpaard wordt 7 jaar....... door deze manier van rijden....

Pardon???
TREKKEN hem naar benede??? ik loop niet aan me paard te trekke!!

bekijk je eigen foto's nog ff lekker een keer Knipoog