Touwladder schreef:Hmm, het zadel drukt ook je knieeen naar voren, waardoor je kont naar achteren komt en daarbij druk je je handen heel laag waardoor je dit wel moet compenseren met naar voren zitten.
Ik denk dat een dressuur(gericht) zadel je al een veel safer gevoel zal geven. Je kunt lekkerder op je paard zitten, benen komen er meer omheen en jij kunt beter boven je centrum zitten.
Dat je gespannen bent kun je zien, dat geeft niets, vertrouwen op jezelf en lekker les nemen bij iemand waar jij je goed bij voelt.
Ik vind de fotos niet zo schokkend, denk dat je met een fijner zadel en een paar weken lekker lessen dit al niet meer terug herkent.
ja ik ben idd ook al aan t sparen voor een ander zadel in dit zadel zit ik ook niet altyd lekker..
En er is mij ook al op stal door iemand aangeraden een anderzadel te nemen dus die komt er binnekort aan!
Het is voorwaarts neerwaarts, tuurlijk kun je af en toe een licht kneepje in de teugel geven als ie niet door komt.
Verder moet je proberen op je zitbeenknobbels te gaan zitten 
Ook was hij toen net geschoren ( dat had de verkopende partij nog gedaan ) en weet zeker dat ik toen al iets had moeten zien, aangezien er vermeld wordt dat hij dit al die tijd al had.
Hier maak ik me dus echt wel druk om. Het lijkt mij een soort van schuurplekken van bitringen en/of de neusriem..??ik heb hem meerdere keren gezien, ook onder het zadel en ben er echt van overtuigd dat dit er nog niet zat.
maar blijkbaar niet!