Palomino dekhengst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Ananas_

Re: Palomino dekhengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:56

Helaas ligt 'mijnalbum' er nu even uit maar ben erg benieuwd! Kan iemand mij vertellen wat de ES is? Zit niet zo in de pony's Bloos

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:01

Bren79 schreef:
Even alvast een stip bij dit topic ben erg benieuwd naar dit beestje (kan op dit moment door mijnalbum de foto´s niet zien, hopenlijk straks dus wel weer)

Maar bij het ES goedgekeurd Nagelbijten / Gniffelen erg jammer

De eigenaren hebben een paardenmelkerij/fokkerij/springstal (leuke combi Tong uitsteken )

Ik weet niet of ik een linkje mag plaatsen?
http://www.paardenmelkerijdebeck.be/hengsten.htm#
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 25-05-08 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:05

annepanne schreef:
Helaas ligt 'mijnalbum' er nu even uit maar ben erg benieuwd! Kan iemand mij vertellen wat de ES is? Zit niet zo in de pony's Bloos

Hier een linkje Knipoog http://www.stichtingeuropeesstamboek.nl/ dat stamboek stelt niet zoveel voor enkele hengsten moeten nog steeds uit hun bestand gehaald worden, en schijnbaar ook weer hengsten toegevoegd(zag deze hengst er niet tussenstaan)

Maar vind het wel een leuk diertje Knipoog
Wat is zijn afstamming?
En probeer meer op de ontspanning te concentreren Knipoog

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:07

Enkele puntjes waaraan gewerkt moet worden: de pony moet meer over zijn rug gaan lopen en dus lager met zijn hoofd en zeker niet de opgerichte wedstrijdhouding. Hij is erg strak in de bovenlijn, hier moet je zeker aan werken! Ontspanning is het begin van alles.
Daarnaast is de houding van de amazone ook niet wat het zou moeten zijn jammer genoeg. Handen rechtop, rechtop zitten, benen lang maken en ontspannen. En eerlijk gezegd zie ik toch ook liever een cap, zeker met een hengst (deze zijn vaak wat onvoorspelbaarder) en vooral als ze er nog niet zo lang mee rijdt.

Ik vind het wel een hele mooie pony, en heel goed dat ze les neemt. Binnenkort weer foto's met hopelijk verbetering?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:14

Bren79 schreef:

afstamming in de link.
ff scrollen Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:17

Volgens mij is dit toch echt geen palomino, op het eerste gezicht zou ik zeggen zweetvos, maar dat is hij ook niet gezien de zilvere gloed in zijn manen en staart.

Ik gok op silver d'apple

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:17

Luckystory schreef:
Bren79 schreef:

afstamming in de link.
ff scrollen Knipoog

Zag het idd al staan een forester Knipoog maar alsnog erg jammer van het ES, waarbij hij ook niet in het bestand staat

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:19

Tja, leuk eruit zien is anders.
Ik zie één blok spanning. Zowel bij paard als ruiter.
Probeer zelf ontspannen te gaan zitten en het paard voorwaarts te rijden op een ontspannen manier.
Ik vind het paard erg opgekropt lopen en op opvallend veel foto´s heeft hij zijn hoofd extreem gekanteld.

Enne inderdaad een cap. Tegenwoordig zeg ik er niet veel meer van aangezien de meeste bokkers daarin toch hartstikke eigenwijs zijn en zo goed dat hun toch niks overkomt. Maar in deze situatie doe ik het wel.
Vind het erg onverantwoord dat je zo zonder cap op je paard stapt.
Misschien de volgende keer wel doen.....

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:22

Bren79 schreef:
Zag het idd al staan een forester Knipoog maar alsnog erg jammer van het ES, waarbij hij ook niet in het bestand staat

Erg vreemd dat hij daar niet tussenstaat.
Ben er nochtans zeker van dat hij goedgekeurd is. Knipoog
Aangezien hij op alle ponymerries van de melkerij gebruikt wordt. En de veulens daaruit sowieso papieren hebben.
(Moet ook wel als je ze als sportpony's verkoopt Knipoog )

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:30

Luckystory schreef:
Bren79 schreef:

Erg vreemd dat hij daar niet tussenstaat.
Ben er nochtans zeker van dat hij goedgekeurd is. Knipoog
Aangezien hij op alle ponymerries van de melkerij gebruikt wordt. En de veulens daaruit sowieso papieren hebben.
(Moet ook wel als je ze als sportpony's verkoopt Knipoog )

Het papier van het ES stelt helaas niks voor je kunt er niets mee(hij had gewoon ingeschreven en gekeurd moeten worden bij het New Forest stamboek, dat had veel meer waarde gehad)
En het ES is nogal laks in het bijhouden van de site geloof ik, maar ook met vele andere zaken Knipoog (dit is niet ten nadele van jullie hoor maar vind het erg jammer, wij heben zelf ook heel wat toestanden gehad met het ES dus vandaar Knipoog )

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:35

Dat hij niet altijd even ontspannen loopt, spreek ik niet tegen. En daar wordt zeker ook aan gewerkt Knipoog
Maar ik vind jullie wel heel erg kritisch over iemand die deze pony nog maar een maandje rijdt.

Op een heel aantal foto's kan je duidelijk zien dat de pony zelf een houding aan neemt en dat de ruiter daar praktisch niets in haar handen heeft.
Je kan een pony niet dwingen om zich te ontspannen. Voorwaarts rijden (dat dit het geval is, zijn we wel over eens denk ik?) en hem de ruimte geven, maar de rest moet hij zelf doen. En op die laatste draffoto's zie je toch duidelijk dat hij iets meer ontspant, vind ik. (maarja, wie ben ik Clown )

En verder speelt natuurlijk ook dat hij hengst is. Een hele brave (onder deze ruiter Knipoog ), maar zo nu en dan wel een beetje een macho.
Mijn eigen merrie liep los in die piste wat kantjes te maaien. (Die had ik ff los gelaten zodat ik foto's kon maken) en een wei verderop loopt een kudde merries. Dat heeft hij natuurlijk ook in de gaten en draagt niet bij tot een ontspannen plaatje.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:42

Bren79 schreef:
Het papier van het ES stelt helaas niks voor je kunt er niets mee(hij had gewoon ingeschreven en gekeurd moeten worden bij het New Forest stamboek, dat had veel meer waarde gehad)
En het ES is nogal laks in het bijhouden van de site geloof ik, maar ook met vele andere zaken Knipoog (dit is niet ten nadele van jullie hoor maar vind het erg jammer, wij heben zelf ook heel wat toestanden gehad met het ES dus vandaar Knipoog )

Daar weet ik niet veel van.
Keuringsresultaten maken ook niet zo heel veel uit voor deze mensen. Die laten zich leiden door prestatie. Knipoog
Deze pony is een erg goeie springpony en geeft bloedmooie, fijne veulentjes. Dat is wat telt voor hun.
Mensen willen betalen voor zijn nakomelingen omdat dat goeie sportpony's zijn.
Een papiertje is dan leuk, maar van welk stamboek kan de meeste niet schelen. Zolang het maar mooi is, kan bewegen en goed springt Knipoog

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:45

Wat een GAAF beest!!!

ja, wat ontspannen, maar dat wordt vast beter.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:35

Heel gaaf paard zeg! Wow!

Op de eerste foto's is inderdaad nogal wat spanning te zien. Vanaf foto nummer 8 wordt het beter. Dit vind ik persoonlijk helemaal geen slecht plaatje om te zien:

Afbeelding

Ik vind de houding vd amazone niet zo mooi, onderbeen iets meer naar achter zodat haar enkel - heup - schouder mooi op een lijn liggen en ze mag haar handen meer dragen en rechtop houden. Ik vind haar wel mooi passen op de pony, hele leuke combinatie! Lachen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:04

Lekker boeiend die papieren, op papier kan je niet rijden. Ik vind het een supergaaf beestje om te zien, rijtechnisch valt er wel het 1 en ander te verbeteren, maar daar heeft iedereen op bokt last van. Knipoog

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:28

mooie hengst...
inderdaad er is wat spanning te zien!

maar, dat is ook niet heel gek, want de houding van de amazone is echt bar slecht!

ze heeft pianohanden, en probeert de pony wat naar beneden te dwingen.
verder zouden je schouders/heupen en hakken in 1 lijn moeten zijn.
ik weet niet precies waar de amazone heen gaat met haar onderbenen, en schouders maar het is uiterst vreemd.
soms legt ze haar onderbeen overdreven ver naar achteren, en soms veel te ver naar voren.
ook de schouders bewegen van voor naar achter.

wat ik hier zie is een amazone zonder balans, die niet helemaal weet waar ze mee bezig is..
misschien is een andere instructrice beter!

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:52

Luckystory schreef:
Voorwaarts rijden (dat dit het geval is, zijn we wel over eens denk ik?)

De andere bokkers bedoelen voorwaarts neerwaarts rijden, niet voorwaarts. Is een groot verschil Knipoog

Ben het verder ook met de rest eens, amazone is af en toe erg streng met haar handen (zie bit foto 4 bijvoorbeeld), en zal ook een grote reden zijn waarom de pony zo vaak zijn hoofd kantelt (bijv. foto 7). Mag inderdaad eerst meer voorwaarts neerwaarts, waardoor de pony vanzelf meer zal ontspannen. En over het niet dragen van een cap zal ik maar niks zeggen Lips are sealed Lips are sealed

Maar alles kan geleerd/verbeterd worden met juiste begeleiding.
Verder is het een leuk beestje Ja

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 00:00

Djuukiej schreef:
Luckystory schreef:
Voorwaarts rijden (dat dit het geval is, zijn we wel over eens denk ik?)

De andere bokkers bedoelen voorwaarts neerwaarts rijden, niet voorwaarts. Is een groot verschil Knipoog

Ik ben wel blond, maar zo blond nou ook weer niet Knipoog
Ik had het over voorwaarts, niet vw/nw. Want als dat er niet is met een pony zoals deze, krijg je alleen maar LDR-plaatjes. (Met volledig losse teugel dan wel Knipoog )
Zonder voorwaarts is er ook geen neerwaarts Pling

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 06:15

Prachtige pony met veel uitstraling.
Rijtechnisch commentaar wat tegen de bokt-opvattingen in gaat Knipoog Het zou in mijn ogen erg zonde zijn hem neerwaarts te rijden, of zelfs in de gangbare dessuurhouding. 't Is een springpaard, zo lang hij zijn rug goed gebruikt kan hij beter opgericht lopen zodat hij ziet waar hij naartoe gaat Knipoog
Er moet duidelijk wel gewerkt worden aan het teugelgebruik, dat ziet er veel te hard uit. En de aansnoerriem zit te strak en te ver naar voor, je kan op een paar foto's zien dat het hem hindert in het opensperren van zijn neusgaten. Dat kan veel onrust veroorzaken en is uiteraard nadelig bij een zware inspanning.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 06:58

rosanne1988 schreef:
wat ik hier zie is een amazone zonder balans, die niet helemaal weet waar ze mee bezig is..
misschien is een andere instructrice beter
!

Dat vind ik nogal vergaande uitspraken. Ik ben met je eens dat haar houding verbeterd kan worden maar om nu vanaf deze foto's te zeggen dat a. niet helemaal weet waarmee ze bezig is en b. misschien zelfs wel een andere instructrice zou moeten zoeken gaat mij wat ver. Naar mijn mening kun je daar vanachter je computer aan de hand van 12 foto's niet over oordelen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 07:28

supergave pony!!! Wow!

Wat een lekker binkie! Ontspanning is nou eenmaal niet af te dwingen, maar ik weet zeker dat het helemaal goed komt met deze combinatue.

Wb haar houding, die vind ik ook wat stoelzitterig, maar daarnaast lijkt het alsof het zadel daar ook aan bijdraagd Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 10:30

Betteke schreef:
Lekker boeiend die papieren, op papier kan je niet rijden. Ik vind het een supergaaf beestje om te zien, rijtechnisch valt er wel het 1 en ander te verbeteren, maar daar heeft iedereen op bokt last van. Knipoog

helemaal mee eens!

Wat een leuk dier LS, de rest komt vanzelf wel!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 10:32

rosanne1988 schreef:
mooie hengst...
inderdaad er is wat spanning te zien!

maar, dat is ook niet heel gek, want de houding van de amazone is echt bar slecht!

ze heeft pianohanden, en probeert de pony wat naar beneden te dwingen.
verder zouden je schouders/heupen en hakken in 1 lijn moeten zijn.
ik weet niet precies waar de amazone heen gaat met haar onderbenen, en schouders maar het is uiterst vreemd.
soms legt ze haar onderbeen overdreven ver naar achteren, en soms veel te ver naar voren.
ook de schouders bewegen van voor naar achter.

misschien is een andere instructrice beter!

knap dat jij dat van een foto af kunt zien Verward

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 10:49

de amazone heeft een strenge handhouding vind ik,het zal al een stuk verbeteren als ze haar handen rechtop probeerd te houden.
verder moet ze haar onderbeen wat meer naar achter leggen.
wat ik niet snap; de pony is moeilijk,een hengst,en ze rijdt hem nog maar kort; waarom dan geen cap?

verder wel een knappe pony hoor,de cominatie pony-ruiter is leuk,met les zullen jullie een heel stuk vooruit gaan!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:18

Geen cap, omdat ze Belgisch is, dan valt er weinig schade aan te richten. ROFL