Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bren79 schreef:Even alvast een stip bij dit topic ben erg benieuwd naar dit beestje (kan op dit moment door mijnalbum de foto´s niet zien, hopenlijk straks dus wel weer)
Maar bij het ES goedgekeurderg jammer
)annepanne schreef:Helaas ligt 'mijnalbum' er nu even uit maar ben erg benieuwd! Kan iemand mij vertellen wat de ES is? Zit niet zo in de pony's
http://www.stichtingeuropeesstamboek.nl/ dat stamboek stelt niet zoveel voor enkele hengsten moeten nog steeds uit hun bestand gehaald worden, en schijnbaar ook weer hengsten toegevoegd(zag deze hengst er niet tussenstaan)
Bren79 schreef:En probeer meer op de ontspanning te concentreren
Luckystory schreef:Bren79 schreef:En probeer meer op de ontspanning te concentreren
afstamming in de link.
ff scrollen
maar alsnog erg jammer van het ES, waarbij hij ook niet in het bestand staat 
Bren79 schreef:Zag het idd al staan een forestermaar alsnog erg jammer van het ES, waarbij hij ook niet in het bestand staat

) Luckystory schreef:Bren79 schreef:Zag het idd al staan een forestermaar alsnog erg jammer van het ES, waarbij hij ook niet in het bestand staat
Erg vreemd dat hij daar niet tussenstaat.
Ben er nochtans zeker van dat hij goedgekeurd is.
Aangezien hij op alle ponymerries van de melkerij gebruikt wordt. En de veulens daaruit sowieso papieren hebben.
(Moet ook wel als je ze als sportpony's verkoopt)
(dit is niet ten nadele van jullie hoor maar vind het erg jammer, wij heben zelf ook heel wat toestanden gehad met het ES dus vandaar
)
)
), maar zo nu en dan wel een beetje een macho.Bren79 schreef:Het papier van het ES stelt helaas niks voor je kunt er niets mee(hij had gewoon ingeschreven en gekeurd moeten worden bij het New Forest stamboek, dat had veel meer waarde gehad)
En het ES is nogal laks in het bijhouden van de site geloof ik, maar ook met vele andere zaken(dit is niet ten nadele van jullie hoor maar vind het erg jammer, wij heben zelf ook heel wat toestanden gehad met het ES dus vandaar
)

Luckystory schreef:Voorwaarts rijden (dat dit het geval is, zijn we wel over eens denk ik?)

Djuukiej schreef:Luckystory schreef:Voorwaarts rijden (dat dit het geval is, zijn we wel over eens denk ik?)
De andere bokkers bedoelen voorwaarts neerwaarts rijden, niet voorwaarts. Is een groot verschil
)
Het zou in mijn ogen erg zonde zijn hem neerwaarts te rijden, of zelfs in de gangbare dessuurhouding. 't Is een springpaard, zo lang hij zijn rug goed gebruikt kan hij beter opgericht lopen zodat hij ziet waar hij naartoe gaat 
rosanne1988 schreef:wat ik hier zie is een amazone zonder balans, die niet helemaal weet waar ze mee bezig is..
misschien is een andere instructrice beter!
Betteke schreef:Lekker boeiend die papieren, op papier kan je niet rijden. Ik vind het een supergaaf beestje om te zien, rijtechnisch valt er wel het 1 en ander te verbeteren, maar daar heeft iedereen op bokt last van.
rosanne1988 schreef:mooie hengst...
inderdaad er is wat spanning te zien!
maar, dat is ook niet heel gek, want de houding van de amazone is echt bar slecht!
ze heeft pianohanden, en probeert de pony wat naar beneden te dwingen.
verder zouden je schouders/heupen en hakken in 1 lijn moeten zijn.
ik weet niet precies waar de amazone heen gaat met haar onderbenen, en schouders maar het is uiterst vreemd.
soms legt ze haar onderbeen overdreven ver naar achteren, en soms veel te ver naar voren.
ook de schouders bewegen van voor naar achter.
wat ik hier zie is een amazone zonder balans, die niet helemaal weet waar ze mee bezig is..
misschien is een andere instructrice beter!