Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:er zit een verschil tussen effectief rijden en mooi rijdenbij jonkies wil je effectief rijden......... dat mooie komt ooit wel eens
iedereen die veel jonkies gereden heeft, heeft een zit die in de dressuurring niet gewaardeerd word......... maar hebben nog wel hun hoofd op hun romp![]()
EN goed opgeleide paarden
zonder gebreken
En mooi droog beenwerk! Zo willen we ze wel vaker zien 

Ook als ik rechter zit, dan hebben die nog steeds een eigen leven
Niet naar Gal, Anky! 

)
Vind m alleen wel een beetje aan de zware kant 

Ulfeino schreef:Ziet er heel netjes uit vind ik, maar idd die jas dat is geen gezicht.
Maar ondanks de jas zit je volgens mij toch een klein beetje voorover.
Ook zou ik mijn beugels een gaatje langer doen, het is even een heel naar en onwennig gevoel, maar het zal je houding ten goede komen denk ik.
Je hakken, heupen en schouders horen 1 rechte lijn te zijn, maar dat red je zo niet op denk ik.
Heel veel succes enne ik vind dat je een heel leuk paard hebt.

runningkawa schreef:Bedankt voor je advies
Ik zit idd voorover, en heb de beugels aan de korte kant.
Maar helaas sla ik je advies in de wind voor nu.
Op een net zadelmakke zit ik graag net wat voorover.
En met een springzadel beugels een gaatje langer zit niet lekker
En ook wat meer steun in de beugels vind ik nu nog prettig
femmefatale1 schreef:Op een paard waar net iemand een paar x op heeft gezeten is het niet slim om aan een nieuwe houding te gaan wennen, met zwabberbenen. Juist een stil been is gewenst, ivm mogelijke uitspattingen van een jong dier wat feitelijk nog niks kent. Dan maar op een springzadel, beugels op maat voor een stabiele zit, en iets voorover.. dat als hij gaat spatten, je em makkelijker uit kunt zitten.. maar ik kan me weer voorstellen dat op deze manier een dressuurruiter weer niet lekker zit..
KiWiKo schreef:lekkah!!!![]()
![]()
![]()
tjonge die zit van jou......... en die harde hand.......... zucht!!!
ik wil de eerste GOEDE ruiter nog wel eens zien die op een net zadelmak paard op zn Ankies zitMij lukt het in iedergeval niet
zit ook graag wat voorin
en die harde hand........... tja, hoe simpel moet ik het zeggen......
KiWiKo schreef:er zit een verschil tussen effectief rijden en mooi rijdenbij jonkies wil je effectief rijden......... dat mooie komt ooit wel eens
iedereen die veel jonkies gereden heeft, heeft een zit die in de dressuurring niet gewaardeerd word......... maar hebben nog wel hun hoofd op hun romp![]()
EN goed opgeleide paarden
zonder gebreken