Andalusiërs hengst Reclamo@ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DenisSjje

Re: Andalusiërs hengst Reclamo@ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 15:57

Misschien ligt het er dan aan dat hij 17 is, of op de manier die hij eerst werd gereden, maar daar worden ze gewoon netjes gereden dus dat kan dan alleen aan z'n leeftijd liggen en ik heb eigenlijk altijd les/begleiding als ik op hem rijdt..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:00

Wat zegt die persoon dan?
Zegt die niet dat je hem meer ruimte van voren moet geven en actiever van achteren moet rijden?

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 16:06

Hij loopt heel zijn leven al zo, en ze is al superr blij met het beeld van nu. Ik ben 14 en ik ben altijd een pony gewend en dan een over stap naar een paard en dan een hengst. In het begin liep hij helemaal waardeloos en zij is nu al heeel blij hoe het nu gaat. Stapje voor stapje en ik ben niet de beste en ik kan ook niet alles in 1 keer goed doen!. We zijn nu eerst met de vertrouwen van hem en mij bezig. En met de basis.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:32

De basis is ook heel belangrijk...maar volgens mij hoort actief van achteren rijden, voorwaarts/neerwaarts daar wel bij. Lachen

Maar goed, als jij zegt dat het al veel beter gaat dan eerst dan geloof ik dat natuurlijk. Ja Ik ben er niet bij geweest.

Ik hou je topics wel in de gaten, ben wel benieuwd hoe hij vooruit gaat. Haha!

Succes!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:33

DenisSjje schreef:
Misschien ligt het er dan aan dat hij 17 is, of op de manier die hij eerst werd gereden, maar daar worden ze gewoon netjes gereden dus dat kan dan alleen aan z'n leeftijd liggen en ik heb eigenlijk altijd les/begleiding als ik op hem rijdt..

Misschien ligt het aan jou... Je kan die mogelijkheid toch echt niet helemaal uitsluiten hoor. Probeer dat voorwaarts neerwaarts gewoon eens. Baat het niet...

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 16:34

Bellatrix schreef:
De basis is ook heel belangrijk...maar volgens mij hoort actief van achteren rijden, voorwaarts/neerwaarts daar wel bij. Lachen

Maar goed, als jij zegt dat het al veel beter gaat dan eerst dan geloof ik dat natuurlijk. Ja Ik ben er niet bij geweest.

Ik hou je topics wel in de gaten, ben wel benieuwd hoe hij vooruit gaat. Haha!

Succes!

Oké bedankt Haha!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 16:35

Senzafine schreef:
DenisSjje schreef:

Misschien ligt het aan jou... Je kan die mogelijkheid toch echt niet helemaal uitsluiten hoor. Probeer dat voorwaarts neerwaarts gewoon eens. Baat het niet...

Dat zei ik toch al? Ik ben geen Anky Knipoog

vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:38

leuk paardje
je moet proberen om hem iets minder gespannen te laten lopen dan word het veel fijner
veel succes

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:42

DenisSjje schreef:
Senzafine schreef:

Dat zei ik toch al? Ik ben geen Anky Knipoog

Je hoeft geen Anky te zijn om een paard voorwaarts-neerwaarts te rijden. Ik rijd ook een Andalusische hengst en Anda's hebben idd de neiging zich op te kroppen. Benisero deed dat ook, en ik kreeg hier op HAW ook de tips van het voorwaarts-neerwaarts en vanuit daar omhoog te werken, zodat het paard echt van achteren naar voren loopt. Hij moet op zijn eigen benen lopen.
Het is misschien even werken, maar je hoeft daar echt geen Anky voor te zijn. En Andalusiers zijn super paarden, die hebben binnen no time door wat je van ze wil.

Ik vind het overigens wel een gaaf paard! Ik hoop dat de mijne ook zo wit word uiteindelijk Lachen

Edit; je moet ook echt heel erg op je handen letten! Je houd ze veel te ver naar beneden en zo kun je nooit een fijn contact hebben met het paard. De aanleuning moet constant zijn, en dat mis ik ook.

Ik bedoel dit trouwens niet banketstaaf he, ik heb met Benisero veel problemen en dips gehad, ik weet dat het niet makkelijk is, maar het is absoluut het proberen waard. Dit paard kan denk ik veel meer dan wat wij op deze foto's zien Ja

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:45

je zit erg ineengedoken, waardoor je je hakken optrekt en naar voren zit en dus je benen naar achter legt en je tenen naar buiten hebt. wat betekend dat je sporen constant in zijn buik zitten. Zolang je je tenen niet naar binnen kan houden, wegblijven met sporen, want je prikt heel de tijd en dat is volgens mij ook de reden dat hij zo chagerijnig kijkt. Hij oogt ook totaal niet ontspannen. Er straalt weinig rust uit. Je dwingt hem door je handen zo laag en breed te zetten, waardoor hij opkropt. Houd je handen voor het zadel en bij elkaar. En indd veel overgangen rijden, veel tempowisseling. ik zou hem liever wat lager zien lopen.

Wel een heeel leuk beest! veel succes en ik bedoel het ook niet aanvallend hoor Knipoog

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:21

o0marije0o schreef:
@Bolzak23 De achterbenen van het paard komen niet onder het midden, het zwaartepunt, van het paard. Dit betekent dat de achterhand niet draagt, en dat het grootste gewicht op de voorhand rust. Het paard loopt dus op de voorhand.

Maar in de bovenlijn loopt dit paard toch horizontaal. Sommige paarden(rassen) gaan minder ruim vooral dit type en heeft de neiging om zich voor op te drukken ook omdat de halsaanzet wat hogerop is.
Dat het paard de bovenlijn niet helemaal lekker 'opdrukt' Alleen op de voorhand nee.. of zou je hem eerst in het echt moeten zien

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 11:54

Bolzak23 schreef:
o0marije0o schreef:
@Bolzak23 De achterbenen van het paard komen niet onder het midden, het zwaartepunt, van het paard. Dit betekent dat de achterhand niet draagt, en dat het grootste gewicht op de voorhand rust. Het paard loopt dus op de voorhand.

Maar in de bovenlijn loopt dit paard toch horizontaal. Sommige paarden(rassen) gaan minder ruim vooral dit type en heeft de neiging om zich voor op te drukken ook omdat de halsaanzet wat hogerop is.
Dat het paard de bovenlijn niet helemaal lekker 'opdrukt' Alleen op de voorhand nee.. of zou je hem eerst in het echt moeten zien

Bedankt Haha!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:36

Ook ik krijg het idee dat je teveel met de voorkant bezig ben. Ik geloof best dat hij ook uit zichzelf opgekropt loopt, maar dat betekent dus dat jij zijn neusje eruit moet rijden.

Ik zou als eerste beginnen met de teugels wat langer te maken zodat hij ook daadwerkelijk de ruimte heeft om zijn neusje eruit te rijden. Natuurlijk moet je wel gewoon contact blijven houden dus niet te teugels losgooien Tong uitsteken

Laat zijn voorkant voor wat het is en probeer hem van achteren naar voren te rijden. Ook ik zie op de foto's een paard wat op de voorhand loopt.
Ik heb dit probleem momenteel ook met mijn pony. Tijdens het rijden zijn we dan ook totaal niet bezig met de voorkant. Het belangrijkste is dat hij zijn achterhand er wat meer onderzet en goed voorwaarts blijft lopen.

Tijdens mijn laatste les kreeg ik nog een goede tip mee. Na een tijdje gaat hij namelijk van voren wat zakken (vaak te diep), maar dan gaat hij ook weer meer op de voorhand lopen. Als hij dit doet moet ik van de voorkant afblijven (zakken moet niet gestraft worden) en hem weer meer van achteren naar voren rijden zodat hij én weer zijn achterhand eronder zet én zijn neusje er meer uit wordt gereden.

Ik hoop dat je hier wat mee kan Lachen Ik vind het overigens echt een prachtig paard!

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 15:53

Bedankt! Oké ja daar kan ik wel wat mee Haha! . Jij ook veel succes dan!