Mijn jonge lieve verzorgpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Re: Mijn jonge lieve paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:19

roxxxiejjj schreef:
Ik heb zelf geleerd dat je ze los moet laten of iets anders wat tegen de buik aan kan maar geen pijn doet om aan de beweging en het gevoel te wennen:). Weet verder niet wat erover bekend is.Lachen

suleilitha schreef:
Ik laat ze meestal ook loshangen bij een groen paard, dan wennen ze er meteen aan.

Na de 4e/ 5e keer kan ik me hier wel inkomen, als ze geen gekke dingen meer doen of hoge sprongen valt het klapperen heel erg mee.
Maar als je paard nog nooit een zadel op heeft gehad en het zadel is een enge ervaring. Als ze er dan vandoor springen klappen die beugels ook nog eens mee.
En geloof me, een ijzeren beugel doet pijn, heb dan wel geen paardenbuik, maar heb ze tegen mn hoofd, benen en rug aangehad...dan roep je au, denk dat dat ook voor een paard geld Clown
Dus ik zou ze voor de zekerheid de eerste paar keer bijhouden, daarna zullen ze ook een keer aan het gewicht tegen hun buik aan moeten wennen..maar dan nog liever met iets vervangends zoals rox zegt dan met ijzeren beugels.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:20

Dravers gaan pas koersen als ze 2/2,5 zijn nooit eerder.. er bij deze paarden wordt de rug niet belast.. dat betekent niet dat ik het er mee eens ben dat dit goed is voor een paard.. dravers zijn een goed voorbeeld aan het jong beleren van paarden dravers liggen meestal al met 4/5 jaar uit de running omdat hun benen naar de kl*te zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:22

Citaat:
Wat vind je dan van dat dravers met hun 1/ 1.5 al moet koerse? of dat belachelijke military Boos!

Dravers koersen met 1 á 1,5 jaar? En dat geloof jij?
Wat heeft military er verder mee te maken? (overigens heet dat al een poos Eventing) De minimum leeftijd voor deelname aan eventing voor het paard is vier jaar en men moet minstens een winstpunt hebben behaald in het B-springen. Verder snap ik niet, wat er belachelijk is aan deze sport.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-08 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:23

BE_GENTLE schreef:
Ik weet niet maar ik was 4 toen ik naar de peuterspeelzaal ging en je mag pas met 5/6 jaar onder zwemles tegenwoordig..

en het ging me er meer om om aan te geven dat ze jonge kinderen ook niet zwaar gaan belasten omdat ze niet ontwikkeld zijn dit heeft een paard ook hoor.. een paard van 3 is geen paard van 12 en dus niet volledig uitgegroeid etc.. voor als je het mischien niet wist.. elk dier van jonge leeftijd is niet vanaf het begin sterk ontwikkeld.. ieder dier heeft hier zijn tijd voor nodig..

met 4 jaar zit je al op de basis school in groep 1 Knipoog
en mijn kind werd opgeroepen met 2,5jr om naar de peuterspeelzaal te komen,ik vraag me af in welk land jij toen woonde?
er is ook baby zwemmen!

maar goed we dwalen af Clown

wij hebben thuis onze fjorden en andere pony`s ingereden vanaf 2,5 jr toen begonnen we met longeren en zadel erop en met 3 jr liepen ze in de verhuur mee.
ze zijn allemaal 30 ers geworden ,mischien waren ze vroeger sterker dan nu Haha!

maar een paard wat eind van deze mnd 3 jr en waar een lichtgewicht op zit,daar is echt niks mis mee!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:28

Kunnen die eeuwige discussies over inrijden nou is een keer in een discussie topic ofzo? Tjezus, we weten nu wel dat 2 weken voordat een paard 3 is er 10 minuutjes opzitten veeeeelste vroeg is.. Gaaaap

Hij pakt het mooi op zeg! En ook al zo verkeersmak? Je mag trots op hem zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:29

_Future_ schreef:
Kunnen die eeuwige discussies over inrijden nou is een keer in een discussie topic ofzo? Tjezus, we weten nu wel dat 2 weken voordat een paard 3 is er 10 minuutjes opzitten veeeeelste vroeg is.. Gaaaap

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:29

Mooi paardje Haha!

Er zit toch ook in elk paard verschil, het ene kan je misschien eerder inrijden dan de ander. Dit vind ik er verder helemaal niet verkeerd uit zien!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:45

suleilitha schreef:
Citaat:
Wat vind je dan van dat dravers met hun 1/ 1.5 al moet koerse? of dat belachelijke military Boos!

Dravers koersen met 1 á 1,5 jaar? En dat geloof jij?
Wat heeft military er verder mee te maken? (overigens heet dat al een poos Eventing) De minimum leeftijd voor deelname aan eventing voor het paard is vier jaar en men moet minstens een winstpunt hebben behaald in het B-springen. Verder snap ik niet, wat er belachelijk is aan deze sport.....

ja dat geloof ik! en dat gebeurt ook..en is dat niet belastend?? daarom zijn dravers met 6 jaar op! en zijn ze goedkoop als ze niet hard genoeg zijn!!
en we hadden het over hoe zielig en slecht het is dat de Ts al op der paardje rijd..
ik vind zo veel dingen zielig...en daar hoort dat belachelijke military bij Boos!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:50

Leuk beesje! Jullie passen goed bij mekaaar !
Fijn dat ze zo reageert, met er de eerste keer op gaan !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:53

Yommie schreef:
ja dat geloof ik! en dat gebeurt ook..en is dat niet belastend?? daarom zijn dravers met 6 jaar op! en zijn ze goedkoop als ze niet hard genoeg zijn!!
en we hadden het over hoe zielig en slecht het is dat de Ts al op der paardje rijd..
ik vind zo veel dingen zielig...en daar hoort dat belachelijke military bij Boos!

Even nog off-topic, dravers koersen niet voor ze twee en een half zijn.
Verder snap ik niet wat er zielig en belachelijk is aan eventing....

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:10

ik heb een vriendin die werkte met dravers,en zegt ook dat het de eigenaren eerst gaat om het geld..en dan komt de rest!
en wat ik zielig vind aan military is dat ,als het paard ze nek breekt het toch wel komt omdat alles vast zit ..en als de ruiter der nek breekt denk ik "eige schuld"!
maar het gaat om de Ts ,die is blij met der beesie..dus ga geen commentaar geven of het wel juist is of niet..
Want dan heeft iedereen wel zijn verhaal!
Laat iedereen lekker ze hobby beoefenen...dan is iedereen blij:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:11

Vaste hindernissen zijn doorgaans veel veiliger dan losliggende en losslingerende balken, Yommie Haha!

On topic maar weer?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:11

maar er gebeuren wel meer ongelukken met vastzittende balken:(
maar inderdaad Ontopic Tong uitsteken

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:14

Mooi paaardje! Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:23

Yommie schreef:

rare gedachtegang... ik zou als paard zijnde liever op mijn 13e met een stom ongeluk sterven. (springen is gevaarlijker met die losse balken maargoed.)
met een goede ruiter als mijn hele leven saai rondjes lopen in een bak..

TS; ziet er goed uit! Haha!

wat maken die 2 weekjes nou uit zeg. paard kan het makkelijk blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:26

Yommie schreef:

Heb je statistieken? En heb je wel eens gekeken bij een eventing? Zo niet, wat heeft dat dan met dit topic te maken?
Open desnoods een topic over "the pro's and cons of eventing".

Eventing is net zo wreed of mild, zo u wilt als dressuur, drafsport, rensport, endurance, enzovoort.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:29

ik snap niet waarom er zo gehapt word op het feit dat ik endurance,drafsport,rensport etc belachelijk vind....
ieder ze mening toch!!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:34

Leuk paardje!
Wat fijn dat ze het al zo goed oppakt!
Succes samen!

Ik vind bijna 3 ook te jong, maar dat ga ik ook niet in elk topic neerzetten...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:43

Moosje schreef:
Leuk paardje!
Wat fijn dat ze het al zo goed oppakt!
Succes samen!

Ik vind bijna 3 ook te jong, maar dat ga ik ook niet in elk topic neerzetten...

precies Haha!

Edytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 21:54

Lolleke schreef:
Nahja, over wel of niet inrijden op deze leeftijd zullen we maar niet beginnen. Kwestie van mening.

Kleine tip: Mooi dat ze zo reageerde de eerste keer met zadel, maar de beugels bungelen los! Haal die de volgende keer er even af of bind ze vast! Als ze aan de kletter was gegaan hadden die in haar buik geslagen en dat maakt het een hele vervelende ervaring!

Verder leuk beestje, ze pakt het feit dat je er op zit goed op. Houden zo!

Ik heb die beugels express gedaan;) Zodat ze went aan iets tegen dr buik.. ze had er niks van..dus nop problem;) Maar bedankt voor je tip!

Edytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 21:56

BE_GENTLE schreef:
Gaat ze hier na wel de wei weer op zodat ze lekker kan uitgroeien ? want vind inrijden voordat ze 3 zijn wel erg jong moet ik zeggen.. vind een 3,5 / 4 jaar een mooie leeftijd om in te rijden.. wees niet te snel omdat je zelf niet kan wachten een jong paard moet eerst groeien en stevig worden in bouw en dergelijke.. anders kunnen deze snel problemen krijgen in de toekomst..

Ik zet dr over 1 maand 3 maanden in de wei en dan pakken we het weer op:)

Edytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 21:57

Leentje_ schreef:
zo ze pakt het goed op hoor Lachen
ik vind alleen persoonlijk 4x per week beetje teveel van het goede Bloos

Ik heb er maar 10 minuten hooguit opgezeten, dus dan is het in mijn ogen een niet te erge zware belastig, maar we hebben dit express gedaan, zodat je dan normaal kan zitten, en daarna zijn we weer gaan afbouwen!:)

Edytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 21:59

roxxxiejjj schreef:
geweldig paard!:) ze pakt het wel goed op!:) Veel plezier samen!:D
off topic:wat voor bit heb je trouwens in? ik zie namelijk iets zwarts dus dnek mischien rubber/plastic??:P

Haha! Nee dat is denk ik me neusriem die je ziet..Tong uitsteken
Ik heb een normaal bitje in;)

Edytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 22:00

Yommie schreef:
Leuk paard hoor:)
en zeuren hoort bij bokt he:P
ze noemen het ook wel eens jaloezie!

Haha ja erg grappig!
Ik verveelde me op school, dus dacht maar x aanmelden op bokt, wel leuk om te zien hoe mensen erover denken, en dan dit Haha!

Edytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 22:04

_Future_ schreef:

Ik ben ook heeeeeeeeel erg trots op dr,haha!
Maar daar wordt ze ook goed voor beloond;)!
Over 1 maand mag ze even 3 maanden in de wei en dan pakken we dr weer op:)