Indi in de longeercirkel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Indi in de longeercirkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:30

Maartje1990 schreef:
naah, niet persee hoor. Maar ik denk dat in dit geval het handiger is om op een kleinere cirkel te zetten zodat er niet achter aan gejaagd wordt. Want dát is wat ik zie hier doordat het zo'n grote bak/cirkel is er rennend achter aan gejaagd wordt met zwiepende zweep en al. En daarbij je kunt ook met een kaptoom oid longeren hoeft niet persee met een bit Knipoog

in dit geval is een kleinere cirkel hoe dan ook niet handig. ze moet het nog leren en te heeft weinig balans om kleine cirkels te galopperen. zoals je ziet redt ze nu ook maar een halve cirkel en dan valt ze terug...

er worden wel stemcommando`s gegeven, maar die hoor je niet. je hoort alleen mij er doorheen blèren Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:36

oh, dat ben ik zeker met je eens. Ik bedoel je moet zeker niet gaan proberen om haar nu al op een kleine cirkel te laten galloperen. Maar wat ik wel zou proberen, als ik jou was, is om toch op een wat kleinere cirkel te longeren, met of zonder longeerlijn dat moet je zelf weten. Dan alleen stap en draf. Dat maakt het uiteindelijk makkelijker voor je paard om dan op de volte te kunnen galloperen. En dit is ook even uit m'n eigen ervaring wat ik merk van m'n haflinger Eerst moest ze écht op een gigantische volte gezet worden eer ze kon aangalloperen nu kan ik haar gewoon op een kleine cirkel zetten aan de longe en is mijn stem al voldoende om haar in galop te krijgen Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:38

maar stap en draf beheerst ze wel. we gingen juist de galop nu een keer proberen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:40

dorientjuh, waarschijnlijk is twee rondjes achter elkaar galopperen nog te moeilijk voor haar en is dat te veel gevraagd. Je kunt, om te beginnen, best tevreden zijn met een paar galopsprongen en dan belonen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:41

ja, ja. Saar (mijn haflinger) kan ook stappen en draven ook.. en kon Tong uitsteken maar doordat ik dát juist extra op een kleine volte/cirkel (aan de longe) heb gedaan heeft ze daardoor juist meer balans gekregen in de galop. Ook veel overgangen gemaakt etc. Bij saar heeft dat dus geholpen, misschien heb je er ook iets aan Lachen

en wat betreft 2 rondjes galloperen. Mijn instructrice gaf mij ook als tip om steeds een half rondje galop oid dan ander half rondje draf weer een half rondje galop en dan 2 rondjes draf oid (hoeft niet heel precies) en dat dan opbouwen. Want dan weten ze dat ze niet zolang hoeven te galloperen en dan willen ze ook graag galopperen Knipoog

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 15:51

Oke, dan vragen we de volgende keer een half rondje ofzo. Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:30

volgende keer? ga jij met die ***manege praten? Knipoog

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:36

Heb nu je paardje in het 'echt'gezien. wat een knapperd!!!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:22

hihi, thnx Lachen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 21:44

Haha, nou volgende keer met een touwtje eraan en ergens anders dan. Knipoog

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:48

Jeetje wat een zware bak zeg.. Verder sluit ik me aan bij wat op de vorige pagina al gezegd is. Fijn dat je er wat mee gaat doen met de tips en adviezen.

Je hebt wel een erg leuk en mooi paardje!