Anton@training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Anton@training

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:56

zooo wat een mooi plaatje!
ik ken een bokster die de grond mag kussen dat ze daar haar kont op mag neervlijen (en nee, ik ben niet jaloers... ik ben WAANZINNIG jaloers)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:17

hoi

je heb een leuke fjord
ik neem aan dat je wel weet wat je doet met je stang en trens
toch een tip
als je snel geneigd ben om je stang teugel te strak aan te nemen leg er dan is een knoop in en laat hem hangen zodat je alleen op je trens rijd daarna rustig je stang er bij oppakken.

veel succes

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:59

Hey, ik dacht dat Banshee en Taco de enige Z-Fjorden waren. Ik zie hier concurrentie Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 05:53

wat een leuke kleur heeft ie.
de punten zijn al gezegd, en heb er verder niks aan toe te voegen Knipoog

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:07

Ik ben het met de rest eens dat je de stang teugel te strak houd. Ook vind ik dat ie, zeker op de laatste 2 foto's, met een onderhals loopt. Ik vind dan ook dat ie op die foto's uit verband is. Voor de rest ben ik het met de rest eens.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:21

Ziet er op het eerste zicht heel leuk uit allemaal, maar ik vind hem er zo net niet doorkomen. Zie spijtig genoeg geen soepel paard wat lekker door het lijf loopt.
Dus zoals de rest al zei vind ik ook dat je die stang een stuk meer met rust mag laten en dat je dat opgekropte er best even uitrijdt.

Is een erg leuk paard en je hebt een mooie zit, maar zie hier imo te veel spanning.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:26

Wat voor afstamming heeft hij? Wat mij opvalt is dat hij op zijn achterhand erg schraal bespierd is. Juist met een paard wat hoger getraind word zou je verwachten dat het wat voller/ronder is. Rijd je wedstrijden met m?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:29

Ipsilonka schreef:
Wat voor afstamming heeft hij? Wat mij opvalt is dat hij op zijn achterhand erg schraal bespierd is. Juist met een paard wat hoger getraind word zou je verwachten dat het wat voller/ronder is. Rijd je wedstrijden met m?

Dat was ook hetgeen wat mij opviel.
Hij lijkt me ook erg zwaar op de hand?
Ik zou veel schakels e.d. rijden om hem meer op het achterbeen te krijgen en zo ook losser aan de voorkant.

@Narya, er zijn nog veel meer Z fjorden Haha!

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:33

Wow! Ik ben fan Haha!

Vind hem trouwens niet schraal bespierd, deze is wat chiquer dan de meeste fjorden, mooi in verhouding juist Ja

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:37

Helaas heeft Jessietje nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of ze wedstrijden rijdt en zoja welk niveau.

Ik vind het stanggebruik ook veel te streng en wellicht daardoor zie ik geen happy paard onder het zadel.

Ik vind de naam "Anton" wel geweldig!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:46

Ik vraag me ook af wat voor niveau Jessietje rijdt. In haar vorige topic geeft ze hier ook al geen antwoord op. Toen iemand daar haar pony ook al gespannen vond antwoordde ze dat ze pas 3 dagen haar pony weer opgepakt had en je dan nog geen lossigheid kon verwachten. Fair enough, maar dan in die zelfde week een stang en trens erin doen, nee dan ben ik niet onder de indruk. Er is te veel stanggebruik en uiteraard is de pony nog steeds niet los, want dat was hij een aantal dagen eerder ook niet op de trens. Jammer.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:35

Ik vind het een mégagave pony, maar vind ook dat er nog wel wat aan schort om een nette Z-proef op niveau te kunnen rijden. Hij loopt er op geen enkele foto echt lekker door, blijft hangen in z'n eigen houdinkje en daarbij vind ik dat zijn benen nog wat achterblijven, hij komt niet echt lekker van de grond af..
Ik begrijp best wel dat dat lastiger is bij een fjord dan bij een ander type paard wat meer voor de sport gebouwd is, maar ik denk dat als hij echt flink getraind wordt daarop, het veel beter zou kunnen zijn.

Vind het wel een plaatje van een paard, en jij zit er ook erg netjes op (en begrijp me niet verkeerd, ik zal het ongetwijfeld niet beter kunnen Tong uitsteken ), maar net als wat al gezegd wordt, is het misschien beter om hem op een trensje goed door te rijden, ipv gelijk de stang en trens er maar bij te pakken.. Lachen

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:36

foxy80 schreef:
zooo wat een mooi plaatje!
ik ken een bokster die de grond mag kussen dat ze daar haar kont op mag neervlijen (en nee, ik ben niet jaloers... ik ben WAANZINNIG jaloers)

Ik denk dat ik wel weet wie jij bedoeld Schijnheilig
Ik ben dan ook ontzettend blij dat ik de kans krijg om met deze kanjer te rijden Knipoog. Alleen zal het nog wel even duren voor ik hem even netjes gereden krijg denk ik... Maar we blijven vlijtig dooroefenen!
Als ik de foto's nog ns zie : wat is Anton toch knap Lovers

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:10

Narya schreef:
Hey, ik dacht dat Banshee en Taco de enige Z-Fjorden waren. Ik zie hier concurrentie Haha!

Er zijn wel meer Z-fjorden Haha!
Alleen die promoten hun zelf niet zo.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:12

Ipsilonka schreef:

Dat was ook wat ik met een paar kilootjes meer wou aangeven.
Vind hem zo op dit moment schraal lijken.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:14

Een hele mooie fjord!
ik vind fjorden eigelijk maar niks... maar deze vind ik echt wel iets hebben.
ziet er netjes uit!
ga zo door! succes

Fempjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:38

Wat een leuke Fjord! Setje staat hem ook super knap, en wat heb jij n mooi paardrijbroek!:P

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:49

Ik zou ondertussen toch wel graag eens willen hoor op welk niveau deze fjord getraint word..de TS reageerd wel leuk op het positieve commentaar, maar deze vraag is nog steeds onbeantwoord..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:52

Anton, A is nu toch vier jaar?
of is het geen stamboeknaam?

voor een paard van 4 vind ik het wel heel wat, met stang en trens..

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:55

Marigold schreef:
Anton, A is nu toch vier jaar?
of is het geen stamboeknaam?

voor een paard van 4 vind ik het wel heel wat, met stang en trens..

ja daar dacht ik ook gelijk aan! vind het wel een mooie fjord

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:28

Fjorden007 schreef:
Narya schreef:

Er zijn wel meer Z-fjorden Haha!
Alleen die promoten hun zelf niet zo.

Bloos
Ik dacht dat ik echt ergens had gelezen dat ze de enige waren Tong uitsteken

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:32

Het beeld van het rijden kan mij ook nog niet zo bekoren. Kon me niet voorstellen dat dit dier op Z-niveau gereden wordt.

Heb even in andere topics van TS gekeken en volgens mij is zij niet degene die dit paard rijdt. De Bokster Dressageke geeft in een vorig topic aan dat zij E5-E7 met hem rijdt. Volgens mij is dat te vergelijken met een B-proef in Nederland.

Als dit inderdaad zo is, dan snap ik gelijk waarom dit geen Z-plaatje voor mij is (opgekropte pony op de voorhand, arm in bespiering en ook nog af en toe met een flinke onderhals erop)

Het enige wat ik je wil aanraden is: "Ga terug naar de basis en knikker overtollig materiaal van je pony af."

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:36

kijk maar naar www.dressuurfjorden.nl daar staan veel meer Lachen alleen Anton kom uit belgie dus wij weten weinig over hem.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:39

Je hebt 'm lekker aan het lopen ! ga wel met de rest mee Ja

Dressageke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:20

Even maar een reactie plaatsen...ben dus de eigenaar van anton en rijd hem ook op de fotos!! ze worden hier steeds gepost (door jessie)(beetje onwetend) mijn nichtje!! eerst en vooral is anton ingeschreven in het hulpstamboek afstamming dus onbekend!! heb zoals in het vorige topic al vermeld da ik hem zelf niet veel meer rijd!! wel kent hij keurig al zijn oefeningen tot en met de M ongeveer dit wel in belgie!! op deze fotos werdt hij voor de eerste x stang trens gereden en was zelf tevreden over het resultaat...er kan moeilijk verwacht worden op de momenten dat ik hem dan al rijd dat alles perfect is ga hem zeker niet overbelasten!! op de fotos geeft het misschien een iets of wat gespannen beeld toch was hij met momenten heel erg fijn,en zoals andere die met fjorden rijden wel weten hun nekje is vrij kort...niet altijd even makkelijk om hem daar net voor de loodlijn te houden daar train ik hem ook niet echt genoeg voor...wat het losjes zijn betreft op een gewoon bit dat was hij zeker en vermist anton 18jaar is en geen 4 en vroeger al met stang gelopen heeft kon het echt geen kwaad dit eens even te proberen,vooral bedoeld om hem in de galop netjes rond te houden....zelf train ik op M niv (vergelijkbaar met ZZ)denk ik in nederland weet heus wel dat perfectie niet bestaat....alles kan altijd beter!!! op ieder foto kan commentaar gegeven worden maar als hij naar mijn gevoel goed loopt ben ik daar tevreden mee!!! toch bedankt voor de commentaar moesten we meer trainen zou die onspanning zeker komen .... wat het schraal staan betreft,vreemd want iedereen noemt hem een dikkertje Tong uitsteken !! hij is altijd een rytypisch model geweest denk niet dat hij hier op stal klagen heeft!!! dit jaar gaat hij af en toe mee op wedstrijd vermits ik de jongste op laag niv start en we zien wel hoe het met anton verloopt,van de 2wedstrijden dat we gestart zijn (tussen de paarden) was hij meteen geklasseerd met 62.555 en 60.000% en wat gangen en regelmaat betreft allen 7 's dus denk wel dat we niet helemaal verkeerd bezig zijn Haha!
Rekening houdend dat het nogsteeds een fjord is!!! hoop dat alles nu iets wat duidelijker is!!! Vingers aflikken