Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

?
Maanling schreef:Wendy schreef:Constante druk is ook bij dressuur niet nodig. Contact wel. Maar ook in de dressuur is het nog altijd het uitgangspunt om met zo min mogelijk druk te rijden.
Als je je paard goed van achteren naar voren rijdt, dan zakt dat hoofd vanzelf. Druk of geen druk.
Tjaaaaaaa was het maar zo simpel, maar helaas gaat dat niet voor alle paarden op
Maanling schreef:Maar om nou te stellen dat het alleen maar een kwestie is van achteren naar voren rijden... als het zo simpel was, was er ook geen algemeen 'aan de teugel topic' denk ik
silfie35 schreef:Is helemaal niet slecht om buiten te rijden met een los teugeltje... Je paard kan dan ook leren ontspannen en lekker om zich heen kijken.. Alleen als je echt aan het dresuuren bent ben ik van mening dat je wel gewoon contact mag hebben. Ik ben wel tegen dat heel diep rijden.
. En jezelf natuurlijk. Dat is echt perfect, zal je ook sneller resultaat krijgen.

Maaartss schreef:silfie35 schreef:Is helemaal niet slecht om buiten te rijden met een los teugeltje... Je paard kan dan ook leren ontspannen en lekker om zich heen kijken.. Alleen als je echt aan het dresuuren bent ben ik van mening dat je wel gewoon contact mag hebben. Ik ben wel tegen dat heel diep rijden.
Maar als je hem tocg heel diep inrijd. is dat dn juist niet goed voor ze spieren?

Maaartss schreef:silfie35 schreef:Is helemaal niet slecht om buiten te rijden met een los teugeltje... Je paard kan dan ook leren ontspannen en lekker om zich heen kijken.. Alleen als je echt aan het dresuuren bent ben ik van mening dat je wel gewoon contact mag hebben. Ik ben wel tegen dat heel diep rijden.
Maar als je hem tocg heel diep inrijd. is dat dn juist niet goed voor ze spieren?

Nadya schreef:Helaas zie ik hier op bokt heel veel paarden die zo laag en diep ingereden en gelongeerd worden. Ik vind het niet om aan te zien.
En de vele enthousiaste reacties van andere bokkers, daar word ik dan ook niet zo vrolijk van.
Ik rijd helemaal niet diep maar ik laat m vaak halsstrekkken als ie wat opgewonden is waardoor ze weer helemaal rustig word. Ik vind het ook belangrijk dat ze goed mn hand volgt en dat ik ook een beetje met mn lichaam kan sturen. Rijd trouwens ook bitloos en geloof dat ik het niet eens voor mekaar krijg om haar met de kin op de borst te rijden... Gelukkig maar
silfie35 schreef:Nadya schreef:Helaas zie ik hier op bokt heel veel paarden die zo laag en diep ingereden en gelongeerd worden. Ik vind het niet om aan te zien.
En de vele enthousiaste reacties van andere bokkers, daar word ik dan ook niet zo vrolijk van.
Voor t geval dat je mij bedoeltIk rijd helemaal niet diep maar ik laat m vaak halsstrekkken als ie wat opgewonden is waardoor ze weer helemaal rustig word. Ik vind het ook belangrijk dat ze goed mn hand volgt en dat ik ook een beetje met mn lichaam kan sturen. Rijd trouwens ook bitloos en geloof dat ik het niet eens voor mekaar krijg om haar met de kin op de borst te rijden... Gelukkig maar

ireika schreef:die boog in de hals kan echt wel natuurlijk zijn, zelfs bij een paard in complete vrijheid:
http://i257.photobucket.com/albums/hh22 ... not021.jpg
liberty22 schreef:[Maaartss"]
[quote="silfie35 schreef:Is helemaal niet slecht om buiten te rijden met een los teugeltje... Je paard kan dan ook leren ontspannen en lekker om zich heen kijken.. Alleen als je echt aan het dresuuren bent ben ik van mening dat je wel gewoon contact mag hebben. Ik ben wel tegen dat heel diep rijden.