Bandiet @ cross in oranje (+ weigering :+)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragne

Re: Bandiet @ cross in oranje (+ weigering :+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:07

Jeehee de jarige Bandiet in een topic! Lang zal die leven, lang zal die leven! Go jij! Go jij!

en van een beetje modder aan de hoeven krijg je alleen maar meer cross gevoel jongens! Op deze struikelhoogte Knipoog zijn die plassen goed te doen. Er is niemand gevallen of uitgegleden vandaag en je stelt 66 manegekids enorm teleur als je een dergelijk wedstrijdje afblaast om een paar plassen water of wat drupjes regen Haha! daarbij lag het grondtempo niet bijzonder hoog, zeker niet bij Bandietje! Behalve toen hij de uitgang opzocht, haha! Vork er staat overigens begeleiding in ieder parcours, en dit spring-en-struikel-partijtje is ook voor de lol bedoelt en gaat zeker niet ten kosten van de pony's en paarden Pling

Fioontje, we gaan even hard oefenen aan je houding, want er valt behoorlijk wat bij te schaven, maar daar hadden we het vandaag al over Knipoog Ik vind het spoorgebruik op de foto's ernstig eruit zien, terwijl dit "live" behoorlijk meevalt hoor. Maar foto's staan stil he, en Bandietje beweegt. Goh hij kijkt echt lief, komt zeker van alle knuffels die ik hem heb gegeven vandaag voor zn verjaardag? Vingers aflikken

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:15

xFioon schreef:
dankje, dat van die hindernis zou ik niet weten... misschien valt dat blok dan wel om ofzo?(is trouwens geen beton, maar ijzer en valt best snel om),...

Ja is geen beton, maar van ijzer Knipoog we zijn zelf niet tevreden over de veiligheid vandaar dat we de balk er vaak opleggen. Overigens vallen ze wel om, maar ik vind ze zelf ook een beetje griezelig.

Binnenkort schaffen we nieuwe cavaletti's aan en gaan deze blokken eruit.
kan mooi als bloempothouder dienen oid Vork

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:27

leuk setje! staat erg goed Haha!
maar je moet wel echt op je benen letten..
je voeten zitten helemaal in de beugels, je tenen steken naar buiten en je hebt je hakken omhoog..
En ik zie iets aan het zadel maar ik weet niet wat Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 06:53

Het ziet er opzich wel leuk uit hoor alleen ik denk dat het weigeren meer aan jouw zelf ligt. Op die 1e foto zit je gewoon niet in het zadel voor een hindernis en dat moet echt. In het zadel zitten en duwen met je zit en als het nodig is ook nog met je been. Dat zie ik niet op de foto van de 1e weigering. En de 2e foto liep je pony er gewoon langst. Je moet wel altijd sturen naar een hindernis. Niet alle pony's zijn "automaatjes".

En voor de rest ga ik met RianneH mee.

Maar het is een leuk beestje! Kunnen idd wat kilo's vanaf maar hij/zij is echt leuk! Jammer dat de bodem zo slecht was!

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 07:00

Ziet er netjes uit hoor, Maar is het niet gevaarlijk om in een blubberbak te gaan springen?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 07:01

Ik zou ook niet in deze bak gaan springen veelste gevaarlijk !
vind de pony wel ontzettend schattig

iljaa_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:41

leuke pony Haha!
ik heb alleen een vraagje hoe groot ben jij ..??
en hoe groot is jou pony..?? Cool Haha!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 08:58

Leuke pony, en ook leuk dat er zo'n cross word georganiseerd bij jou manege. Maar wat me net zoals een heleboel andere dat je heel erg met je sporen zit te prikken en dat ze helemaal afzakken. Als ze niet te breed zijn, kun je ze op het blokje leggen achterop je rij laarzen en dan strak van knuppen met het gespje, en als dat niet helpt, kun je bijv van die postbode elastieken erom heen doen (dat je ze dus beneden de spoor doet, om je voet heen en dan dus laat maar zeggen om je enkel.. misschien is dat een oplossing? want ik las dat kleinere sporen braken ofzo??) Maar ik vindt de bak wel erg eng hoor. ik snap best dat het niet wordt afgezet, maar ik zelf had er niet meer aan mee gedaan. En wat er met die bak met de snippers is gebeurd snap ik al helemaal niets van. Ik heb ook snippers in de bak, het heeft de hele dag geregend maar ik heb gisteravond heel normaal kunnen rijden, je voelt alleen dat die snippers nat zijn en in de sloot waar de drainage in zit dat die wel helemaal vol staat met water, maar die bak is nog super te rijden..
Veel succes nog met je pony!!

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:02

ziet er wel leuk uit maar het is wel gevaarlijk om met nat weer te gaan springen.. Ik vindt ook dan je te groot bent voor deze pony..

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:20

Leuke pony! Haha!
Welshje? Haha!
Het commentaar geef je zelf al Knipoog

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:24

Gezien de hoogte vind ik het ook geen probleem dat er gewoon werd gesprongen. Zoals je kunt zien op de foto's stapt de pony er bijna overheen. Dus gevaarlijk en ik zou daar niet springen gaan voor mij niet op. Maar goed dat is ieder voor zich en aangezien het al 10x is voorbij gekomen zal het wel duidelijk zijn...

Ik ga wel over je houding beginnen. Beugels 2 gaten korter. Op die manier kom je makkelijker mee. Je bovenlijf verdient ook heel veel aandacht. Voordat de pony springt hang jij al achter zijn oren. (bij wijze van spreken) Op die manier kan hij moeilijk zijn voorhand in de lucht krijgen en zal hij dus gaan staan. Dus kont in het zadel houden en je bovenlichaam terug houden. Handen voor en wachten tot hij springt... Succes!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:24

Het commentaar is allemaal al gegeven, dus ik zal daar niet nog eens over beginnen Tong uitsteken
Vind Bandiet echt een hele leuke pony Lachen
Wel erg balen dat het zo nat was!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:37

ik zal eraan proberen te denken haha Tong uitsteken
als ik me beugels korter doe en hij gaat bokken lig ik ernaast...
pony is 1.30 en ik ben 1.60 Lachen
ja, hij is shet × welsh Haha!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:01

Met je houding gewoon veel oefenen Knipoog
Ik vind het en superleuke pony hoor!

iza_spirou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:12

erg leuke pony ! ik heb altijd al iets gehad met zwarte paarden met een witte bles Lachen
ik vindt wel dat het lijkt alsof hij helemaal niet voorwaarts is of doom ik dat nou ?

Zoraphier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:17

Heey wat grappig, heb vroeger ook nog eens op Bandiet gereden!
Op de stal waar hij eerst stond, toen mocht ik er even op Haha!
Hij ziet er goed uit, leuk setje ook!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 11:20

nee, hij is ook niet helkemaal voorwaarts af en toe Tong uitsteken
zoiezo wil hij altijd langzaam, maar hij ging nu de hele tijd stoppen en springen Scheve mond

@ zoraphier, haha wat leuk! dat zou inderdaad goed kunnen, hij stond bij jou in de buurt, daar reed ik ook altijd les, en daar heb ik hem van gekocht hihi

Zoraphier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:34

Ja ik reed daar soms op Charlie (heeeeel groot paard Tong uitsteken )
Was wel heel lang geleden ja, ik weet nog wel dat als je hem een tik gaf hij ging bokken!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 11:40

oh die ken ik ook nog wel ja Ja
dat met die tik doet hij nog steeds...

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:41

geinig paardje
leuk setje!
k denk alleen dat je wel wat meer mag meegeven bij een sprong.. Je houdt m nog iets te veel vast.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 17:53

okee, bedankt voor de tip Knipoog