Roos @ 'trainen'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Roos @ 'trainen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:27

Leuke fjord.
Ik ben het met wat bovengenoemde commentaar eens, Ik zou ook niet trots zijn op de *trots* foto, het enige is dat ie zijn koppie laag houd en voor de rest niks. Zit echt geen aznleuning in. De achterhand zit er niet eens onder. probeer eerst dat en dan pas koppie omlaag ( ik vind dat nie eens belangrijk de krul, als de rest maar goed is en de rug gebruik, das vele maler belangrijker, al dneken veel mensen daar anders over. )
De afwed foto vind ik geen mooie wending, hij buigt alleen zijn hoofd naar binnen ( alof het hoofdnaar binnen wordt getroken ) een paard moet in het hele lichaam buigen, Een soort van holle en bolle kant lama zeggen. Verder weinig rijfoto's eigk. Dusmeer kank nie zeggen Lachen
overigens heb ik deze pony al vaker met andere mensen voorbij zien komen op bokt Lachen

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 14:49

Nienke1990 schreef:
Leuke fjord, mooie kleur ook! Lachen
Ik zou bij Roos proberen goed haar achterhand eronder te krijgen, door o.a. veel overgangen te rijden.
Ook zouden veel voltes rijden goed kunnen helpen haar losser in haar lijf te krijgen.

Soms lijkt het op de foto's, maar dat zullen vast wel momentopnames zijn, dat Roos kortere voorbenen dan achterbenen heeft.
Dit kan wel, een fjord op mijn oude manege heeft dit ook.
Mocht dit zo zijn, is het sowieso een stuk moeilijker om haar op haar achterhand en/of aan de teugel te krijgen.

Fjorden blijven sowieso ook stuwers, net zoals tinkers en is het dus niet altijd even makkelijk de achterhand er goed onder te krijgen.

Ik moet ook even zeuren over schoudervoor hoor Vork
Ik ben het niet eens dat je pas aan SV mag beginnen als je paard goed aan de teugel loopt. De achterhand moet er wel onder zijn anders heeft SV inderdaad geen zin. Schoudervoor, wijken en dat soort oefeningen bevorderen, mits je het goed uitvoert, het ruggebruik en dus ook de buiging in de rug en zo wordt het paard weer soepeler.
Dus kan het paard vaak makkelijker aan de teugel komen.

Dankje, ik probeer er wat mee te doen. Lachen

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 14:52

Cinnepin schreef:
Leuke fjord.
Ik ben het met wat bovengenoemde commentaar eens, Ik zou ook niet trots zijn op de *trots* foto, het enige is dat ie zijn koppie laag houd en voor de rest niks. Zit echt geen aznleuning in. De achterhand zit er niet eens onder. probeer eerst dat en dan pas koppie omlaag ( ik vind dat nie eens belangrijk de krul, als de rest maar goed is en de rug gebruik, das vele maler belangrijker, al dneken veel mensen daar anders over. )
De afwed foto vind ik geen mooie wending, hij buigt alleen zijn hoofd naar binnen ( alof het hoofdnaar binnen wordt getroken ) een paard moet in het hele lichaam buigen, Een soort van holle en bolle kant lama zeggen. Verder weinig rijfoto's eigk. Dusmeer kank nie zeggen Lachen
overigens heb ik deze pony al vaker met andere mensen voorbij zien komen op bokt Lachen

Eehm, ik had het eerder over mijn houding eigenlijk als over de pony maar oke. Geld, geld!
Mijn houding is heel slecht geworden (scheef zitten enzovoort.. ) En ben eigenlijk nu al bezig met de achterhand eronder. Ze loopt vanaf haar 3e voor de kar, en af en toe onder het zadel en dan nog alleen voor de fun, dus, dit is lastig..

Dat je haar met anderen al voorbij hebt zien komen kan kloppen, ga hier verder niet op in.. Ik rijd haar nu, en wat geweest is is geweest. Lachen