weer zo'n leuke les gezien...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: weer zo'n leuke les gezien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:42

Dit is toch geen discussietopic. Scheve mond Zoals jij je beginpost zo subjectief neerzet, kan niemand toch meer zijn/haar eigen mening vormen?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:44

nou het kan nog veel erger. bij mijn allereerste verzorgponietje, die zal nu wel een jaar of 28 zijn( toen ik hem verzorgde was hij 20-22) was er een meisje op een haflinger. een keertje reed ik in de bak met haar en haar vader was haar "les" aan het geven. die pony wer dkeihard vooruit geslagen en toen hij niet in de krul wilde lopen( en zij hem er niet in getrokken kreeg) pakte die vader het bit vast en sloeg die pony op zn knieen!!!

ik wist niet wat ik zag, dus ik zeg er wat van en die vader hardstikke woest meteen een tirade tgen mij, wild zwaaiend met z'n zweep zodat arme peter ook schrok. en dat meisje met een brede grijns op die arme haf achterin de bak" weet je hoe we hem ingereden hebben? steeds maar blijven slaan anders ging ie niet vooruit" nou alle klompen die ik bezat braken op dat moment ennog steeds wordt ik boos als ik daaraan terugdenk, dat je een dier, zeker zo'n lieve rusitge pony als die merrie, zoiets aan kon doen. ik heb het nooi meer ZIEN gebeuren, maar dat zegt natuurlijk niks.

p.s. sorry voor de komma's, het is een tic Bloos Vork

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:47

woow dat is echt extreem! Bloos!
ik had zaterdag les op de manege, en toen zei de instructrice waarvan ik altijd les had, inneens: Allemaal stappen, en dan knijp je hèèl hard in de teugels. Dus de pony waar ik op zat, stond al bijna stil. Maar toen zei ze: en je benen eraan houden.
Dus de bedoeling was ze in de krul te rijden..
Wat ze ook constant zegt is: druk hem er maar doorheen, knijp in je teugels.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:06

saskiakefie schreef:
ik had zaterdag les op de manege, en toen zei de instructrice waarvan ik altijd les had, inneens: Allemaal stappen, en dan knijp je hèèl hard in de teugels. Dus de pony waar ik op zat, stond al bijna stil. Maar toen zei ze: en je benen eraan houden.

Is KNIJP in je teugels een nieuwe term voor TREK aan je teugels????

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 17:55

komt voor mij op hetzelfde neer Knipoog

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:54

Tsja, van somige mensen MOETEN de paarden gewoon met hun kin op de borst lopen, belachelijk!

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:56

Jep ik ken het ook! Mijn lesgever zegt dat ook telkens... (Maar dat dan luister ik lekker niet) Bloos Haha!

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:03

Ik heb ook eens meegemaakt dat mijn (tijdelijk) instructeur op mijn paard wou rijden, hij vond dat ik hem er maar eens "flink doorheen moest trekken". Vasthouden en niet meer loslaten.. WAT??!?! doe normaal!

Zo gemeen als wat ik ben, heb ik hem erop gelaten met de woorden "veel succes, gniffel gniffel....". Hij erop, ik heb mijn paard nog nooit zo hard zien rennen en bokken. Toen hij hem eindelijk weer stil had gekregen zei hij eindelijk dat ik het toch maar op mijn manier moest doen!

De enige reden dat ik hem op mijn paard heb gelaten is omdat ik weet dat daf niet met zich laat sollen. Hij is niet gevoelig voor andere manieren van rijden en laat de ruiter gewoon even weten dat hij het er niet mee eens is, dit door te doen alsof hij een mongool is, hij doet het niet uit angst of pijn, maar echt om zijn mening te geven!

Zelf ben ik van mening dat alles komt met ontspanning, iets waar sommige instructeurs helaas nog nooit van hebben gehoord!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 13:17

Idd bestaan er jammer genoeg ook heel veel van zulke mensen, die alleen maar het paardje 'aan de teugel' lopen te trekken....Iki heb het liefst ook dat hij netjes nagevelijk loopt, maar dan ga ik natuurlijk niet lopen trekken Boos! !

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:51

Ik zie tegenwoordig bijna niet anders meer

InHetZadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:00

Julez schreef:
Ik zie tegenwoordig bijna niet anders meer

Ik helaas ook niet ...
De meeste mensen waarbij ik het zie/hoor misbruiken
dan ook de slof.
Triest, paardje verpesten...

InHetZadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 15:03

saskiakefie schreef:

Jeetje, dat is echt niet normaal! Bloos!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 08:08

xValentina schreef:
saskiakefie schreef:

maar nog 1 les en dan ben ik er vanaf Go jij! Go jij!

InHetZadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:05

saskiakefie schreef:
xValentina schreef:

maar nog 1 les en dan ben ik er vanaf Go jij! Go jij!

Gelukkig maar. Lachen
Ik snap echt niet dat zij nog les mag geven, alsof dat de goede manier is om
je paard aan de teugel te laten lopen! Bloos!

Ga je helemaal van die manege af dan?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 08:25

jazeker Go jij! Go jij!

InHetZadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:37

saskiakefie schreef:
jazeker Go jij! Go jij!

Okee. Lachen
En ga je dan naar een andere manege?

Sorry voor al mijn vragen, ik ben heus niet nieuwsgierig hoor... Clown

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 08:40

nee, ik heb een bijrijdpony. die is ook verkeerd gereden, helemaal in de krul, waardoor ze heel erg op de voorhand liep/loopt nog een beetje. Daar krijg ik priveles mee Lachen

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:39

Ja, jammer dat die mensen er ook nog steeds zijn en les geven...

InHetZadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:43

saskiakefie schreef:
nee, ik heb een bijrijdpony. die is ook verkeerd gereden, helemaal in de krul, waardoor ze heel erg op de voorhand liep/loopt nog een beetje. Daar krijg ik priveles mee Lachen

Okee, dan!
Wat fijn voor haar dat jij op dr gaat rijden, dan krijgt ze het vast beter! Lachen
Heel veel plezier met haar!
xx

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:00

knijp in de teugels is niet hetzelfde als ruk aan de teugels hoor Bloos , ik neem aan dat je instructrice hier een ophouding mee bedoeld, en dat je even een knijpje in de teugels moet geven, niks mis mee. En over dat been eraan houden in de overgang naar de stap is ook heel normaal, hoe wil je anders ooit nette correcte overgangen rijden zonder je been er een beetje aan te houden?

Maar ik snap wel wat je bedoelt, komt (helaas!) erg vaak voor. Zo kwam ik een hele tijd terug ooit ook eens een meisje tegen op wedstrijd, en vader stond daar in het midden te commanderen wat zij allemaal wel niet goed deed, meisje durfde er niets tegenin te brengen, maar huilen stond haar nader dan het lachen Huilen neen, doe mij dan maar een goede instructrice/instructeur Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 11:11

levine schreef:
knijp in de teugels is niet hetzelfde als ruk aan de teugels hoor Bloos , ik neem aan dat je instructrice hier een ophouding mee bedoeld, en dat je even een knijpje in de teugels moet geven, niks mis mee. En over dat been eraan houden in de overgang naar de stap is ook heel normaal, hoe wil je anders ooit nette correcte overgangen rijden zonder je been er een beetje aan te houden?

Maar ik snap wel wat je bedoelt, komt (helaas!) erg vaak voor. Zo kwam ik een hele tijd terug ooit ook eens een meisje tegen op wedstrijd, en vader stond daar in het midden te commanderen wat zij allemaal wel niet goed deed, meisje durfde er niets tegenin te brengen, maar huilen stond haar nader dan het lachen Huilen neen, doe mij dan maar een goede instructrice/instructeur Knipoog

nee daar heb je helemaal gelijk in, even een kneepje niks mis mee, maar zo gaat het niet Knipoog En als je paard daar niet op reageert, is het harder knijpje, nog harder, en dan zijn het geen knijpjes meer, maar anders durft ze het niet te noemen Knipoog
en we moesten niet naar stap gaan, zoals ik schreef, ik dacht dat. Maar je moest blijven draven en je paard aan de teugel zetten. (vragen, durf ik nu niet meer te zeggen Lachen )