Zoals jij je beginpost zo subjectief neerzet, kan niemand toch meer zijn/haar eigen mening vormen? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zoals jij je beginpost zo subjectief neerzet, kan niemand toch meer zijn/haar eigen mening vormen?
saskiakefie schreef:woow dat is echt extreem!![]()
ik had zaterdag les op de manege, en toen zei de instructrice waarvan ik altijd les had, inneens: Allemaal stappen, en dan knijp je hèèl hard in de teugels. Dus de pony waar ik op zat, stond al bijna stil. Maar toen zei ze: en je benen eraan houden.
Dus de bedoeling was ze in de krul te rijden..
Wat ze ook constant zegt is: druk hem er maar doorheen, knijp in je teugels.

!
Julez schreef:Ik zie tegenwoordig bijna niet anders meer
saskiakefie schreef:woow dat is echt extreem!![]()
ik had zaterdag les op de manege, en toen zei de instructrice waarvan ik altijd les had, inneens: Allemaal stappen, en dan knijp je hèèl hard in de teugels. Dus de pony waar ik op zat, stond al bijna stil. Maar toen zei ze: en je benen eraan houden.
xValentina schreef:saskiakefie schreef:woow dat is echt extreem!![]()
Jeetje, dat is echt niet normaal!
saskiakefie schreef:xValentina schreef:Jeetje, dat is echt niet normaal!
maar nog 1 les en dan ben ik er vanaf

saskiakefie schreef:jazeker

saskiakefie schreef:nee, ik heb een bijrijdpony. die is ook verkeerd gereden, helemaal in de krul, waardoor ze heel erg op de voorhand liep/loopt nog een beetje. Daar krijg ik priveles mee

, ik neem aan dat je instructrice hier een ophouding mee bedoeld, en dat je even een knijpje in de teugels moet geven, niks mis mee. En over dat been eraan houden in de overgang naar de stap is ook heel normaal, hoe wil je anders ooit nette correcte overgangen rijden zonder je been er een beetje aan te houden?
neen, doe mij dan maar een goede instructrice/instructeur
levine schreef:knijp in de teugels is niet hetzelfde als ruk aan de teugels hoor, ik neem aan dat je instructrice hier een ophouding mee bedoeld, en dat je even een knijpje in de teugels moet geven, niks mis mee. En over dat been eraan houden in de overgang naar de stap is ook heel normaal, hoe wil je anders ooit nette correcte overgangen rijden zonder je been er een beetje aan te houden?
Maar ik snap wel wat je bedoelt, komt (helaas!) erg vaak voor. Zo kwam ik een hele tijd terug ooit ook eens een meisje tegen op wedstrijd, en vader stond daar in het midden te commanderen wat zij allemaal wel niet goed deed, meisje durfde er niets tegenin te brengen, maar huilen stond haar nader dan het lachenneen, doe mij dan maar een goede instructrice/instructeur
En als je paard daar niet op reageert, is het harder knijpje, nog harder, en dan zijn het geen knijpjes meer, maar anders durft ze het niet te noemen 
)