heiditjj schreef:Foto 8 ziet er inderdaad wel goed uit! Zet 'em op!
mag ik vragen waarom jij foto 8 goed vind?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heiditjj schreef:Foto 8 ziet er inderdaad wel goed uit! Zet 'em op!

minkie schreef:heiditjj schreef:Foto 8 ziet er inderdaad wel goed uit! Zet 'em op!
mag ik vragen waarom jij foto 8 goed vind?
MariekeS_ schreef:Waarschijnlijk heb je gewoon een super lief dier onder je kontniet elk paard is zo 'zelfverzekerd' dat hij/zij durft te weigeren. Er zijn zat paardjes die stomweg alles doen wat van ze gevraagd wordt omdat ze een hartstikke lief karakter hebben. Misschien minder vaak springen, heel af en toe als afwisseling, maar gewoon dingen doen die hij beter kan/leuker vind en waar hij zich met meer enthousiasme op stort....
ik spring over het algemeen sowiesow niet vaak,, ik spring op de wei en die ligt niet altijd goed,, maar sowiesow rij ik 'm meer buiten, en ook nog af en toe dressuur (al dressuur ik af en toe ook wel buiten
). hij wordt trouwens ook niet elke dag bereden (zo'n 3x/week)

.. zoals hij eruit ziet prachtig
Lord_Ik schreef:MariekeS_ schreef:Waarschijnlijk heb je gewoon een super lief dier onder je kontniet elk paard is zo 'zelfverzekerd' dat hij/zij durft te weigeren. Er zijn zat paardjes die stomweg alles doen wat van ze gevraagd wordt omdat ze een hartstikke lief karakter hebben. Misschien minder vaak springen, heel af en toe als afwisseling, maar gewoon dingen doen die hij beter kan/leuker vind en waar hij zich met meer enthousiasme op stort....
Hij heeeft wel al geweigerd hoorik spring over het algemeen sowiesow niet vaak,, ik spring op de wei en die ligt niet altijd goed,, maar sowiesow rij ik 'm meer buiten, en ook nog af en toe dressuur (al dressuur ik af en toe ook wel buiten
en tegen mezelf

juudje84 schreef:Lord_Ik schreef:Hij heeeft wel al geweigerd hoorik spring over het algemeen sowiesow niet vaak,, ik spring op de wei en die ligt niet altijd goed,, maar sowiesow rij ik 'm meer buiten, en ook nog af en toe dressuur (al dressuur ik af en toe ook wel buiten
ik zou niet zon big smile hebben met een weigering zou meer dit doen![]()
en tegen mezelf
(Ik gok het tweede maar je weet maar nooit
)
. 

)
,, hij vloog op 1 baantje al 3x uit de bocht.),, nu hard gaan oefenen op het afstanden inschatten
.
als ik mijn handen zo ver naar voor doe als jij zit ik aan z'n oren
. Zoals je ziet hangen mijn teugels bij deze foto's al best vaak door dus ik denk dat ik qua meegeven bij deze fotoreeks redelijk goed zit.
heeft wel een arabisch hoofdje, hoofdhouding en arabische benen maar dat is het dan ook
niks van de lange hals of rug. Ik heb vroeger zo'n 6 jaar lang manegelessen gereden maar daar zie je niet veel van, toch? 
Het is allemaal terecht,, het is verre van geweldig maar ik kan ook niet in 1x alles en ik heb nu eenmaal een (verzorg)paard (jaja 1m51
) dat het niet erg vindt. 
juudje84 schreef:hier wonderworst :S
*is weer blond besig*

.... Lord_Ik schreef:@Zarcotje: neej,, hij is halfarabier (staat dat niet in m'n profiel dan?)heeft wel een arabisch hoofdje, hoofdhouding en arabische benen maar dat is het dan ook
niks van de lange hals of rug. Ik heb vroeger zo'n 6 jaar lang manegelessen gereden maar daar zie je niet veel van, toch?

Lord_Ik schreef:@tantjeuh:
Wowals ik mijn handen zo ver naar voor doe als jij zit ik aan z'n oren
. Zoals je ziet hangen mijn teugels bij deze foto's al best vaak door dus ik denk dat ik qua meegeven bij deze fotoreeks redelijk goed zit.
. Waarom niet? Omdat je houding nog niet oke is. Handen naar voren brengen heeft niets te maken met loshangende teugels, zie op mijn voorbeeld: geen loshangende teugels.

.
) geef ik volgens mij op net dezelfde manier mee,, alleen meestal minder omdat mijn teugels langer zijn.
die hindernis terug zetten misschien wel,, daar had ik meer ruimte om aan te rijden en ik had 10 meter tevoren ook 3 drafbalken liggen ofzoiets (toen sprong K. vaker met hem en had hij gemerkt dat als hij ging rennen hij er evengoed naast kon, ik had die drafbalken er gelegd om z'n tempo gecontroleerd en hem geconcentreerd te houden).
. Lord_Ik schreef:@KELLY: Ik vind ook dat hij niet echt sterke pezen heeft maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. Hij wordt regelmatig op de baan bereden dus daar verbeterd het blijkbaar niet veel mee. Hij lijkt er wel geen last van te hebben.
@miss_Lizje: als hij echt niet uitkomt maar ook niet meer kan stoppen loopt hij er wel eens gewoon door, of hij probeert maar zonder veel moeite. Zowat elke keer als ik hem uit de wei haal laat ik hem wel eens springen aan de hand (1 hndernis blijft altijd staan), dus dat doet hij ook wel regelmatig.
@heiditjj: zeker van dat je je niet misteld hebt? op foto 8 gaat zowat alles mis ... Hij springt scheef, veel te dicht onder de hindernis en mijn houding is bugger...
@KIWIKo: in welke betekenis ? XD dat hij slechter uitkomt als ik hem meer ruimte geef of dat hij veel beter springt als ik hem meer ruimte geef?(Ik gok het tweede maar je weet maar nooit
)
@wonderworst post hierboven: laat ik er ook aan toevoegen dat ik trots ben dat hij voor mij wil springen,, ook al maak ik zoveel fouten. Zeg nog eens dat hengsten lastige heethoofden zijn.
(het is maar een tip hoor)
hij heeft wel eerder gekke dingen gedaan en al best veel hoger gesprongen zonder ook maar enige peesblessure, dus ik denk dat hij dit wel aankan maar ik ga er idd rekening mee moeten houden als zijn pezen niet sterker worden. Het is ook niet zo erg dat hij echt daardoor stram springt, want hij kan wel vlot springen. Sowiesow moet hij geen springpaard ofzo worden hoor
als er al ooit een springwedstrijd met 'm wordt gestart zal het een amateuristisch parcoursje van 50 cm ofzo zijn
. Daarnaast vind ik hem zelf ook beter uitkomen in de dressuur
maar dat vindt hij zelf meestal nogal saai
(vandaar ook dat ik hem meestal dressuurmatig rij op buitenritten en niet op de wei).wonderworst_ schreef:juudje84 schreef:hier wonderworst :S
hihi okee deze snap ik niet helemaal*is weer blond besig*
![]()
wrm staat mijn naam daar ?? ik snap uhm niet helemaal
ik bedoel ook niet van je moet hoe dan ook door gaan met springen als het zo blijft gaan...
maar ze ziet er uit alsof ze niet veel ervaring heeft met springen, en daarom mijn eerste reactie..
gewoon idd goed bedoelt advies..
nou zou ik eigenlijk nog een keer een topic willen zien van hoe het daarna gaat als ze het advies op volgt.. en kijk is er dan nog geen verbetering,, ja dan seg ik ook gaa zo niet door.. maar stop of neem hele goede lessen ......