Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Misschien kan het ook aan mij liggen. Ik ga er heel verzekerd opaf, maar echt vák voor de sprong twijfel ik echt een seconde, en dan springt hij weg. Ik kan het niet helpen, het gebeurt gewoon. Hoe goed ik me ook concentreer. Ik zal vragen of iemand hem wil longeren en dat ik dan ga springen. Want ik ben het vertrouwen kwijtgeraakt omdat hij zo vaak wegspringt. Aan de longe is dat voor hem wat moeilijker. Dus dat zal ik wel eens gaan vragen!
juudje84 schreef:als ie niet springt komt echt niet door een shabrak of zo en zadel, als je pony wil springen springt ie ook met een niet zo goed passend zadel, alleen zal hij zijn sprong niet altijd makkelijk kunnen afmaken of met een weggedrukte rug springen
je hebt hier eerder met een ontzag probleem te maken hoor
.
, nu moet jij alleen even iets slimmer zijn
Vergeet met het springen niet te rijden. Probeer eerst eens in galop over één enkele balk te galoperen. Zorg ervoor dat je goed uitkomt voor de balk. Je moet eigelijk niet zien dat hij over een balk galopeert, gewoon in het zelfde tempo door galloperen. Kijk bij het aanrijden ruim optijd naar de balk, dan tel je in gedacht (of hardop) de galopsprong, 1,2,3,4, 1,2,3,4 1,2,3,4. Hou dat tempo aan. Pas wanneer je vloeiend, zonder verschil in tempo en zonder tussen pasjes, de balk kunt galloperen, leg je twee balken neer. Dan herhaal je hetzelfde ritueel. Als dat goed gaat zet je er twee hindernispalen naast. Je herhaalt weer hetzelfde rideltje. Als dat goed gaat, leg je 1 balk op een lepel op het eerste gaatje, herhaal hetzelfde rideltje. En zo bouw je heel langzaam stapje voor stapje verder naar een inimini kruisje. Dat kruisje trek je steeds heeeeeel ietsje op. En vergeet niet, ga pas verder met de volgende stap als je het tempo gelijkmatig hebt zonder tussen pasjes, 1,2,3,4 1,2,3,4 niet vergeten te tellen he
. Rijd met lef, rijd je pony tussen teugel en been (been er aan en geen boogjes in je teugels) voorwaarts, maar niet jagen, in hetzelfde gelijkmatige tempo. Moet lukken. Denk eraan niet te grote stappen, en stopppen wanneer het goed gaat. Hetgeen ik hier heb beschreven kun je meerdere weken over doen, succes marquez1 schreef:Ik denk dat jij een heeeel intiligente pony hebt, nu moet jij alleen even iets slimmer zijn
Vergeet met het springen niet te rijden. Probeer eerst eens in galop over één enkele balk te galoperen. Zorg ervoor dat je goed uitkomt voor de balk. Je moet eigelijk niet zien dat hij over een balk galopeert, gewoon in het zelfde tempo door galloperen. Kijk bij het aanrijden ruim optijd naar de balk, dan tel je in gedacht (of hardop) de galopsprong, 1,2,3,4, 1,2,3,4 1,2,3,4. Hou dat tempo aan. Pas wanneer je vloeiend, zonder verschil in tempo en zonder tussen pasjes, de balk kunt galloperen, leg je twee balken neer. Dan herhaal je hetzelfde ritueel. Als dat goed gaat zet je er twee hindernispalen naast. Je herhaalt weer hetzelfde rideltje. Als dat goed gaat, leg je 1 balk op een lepel op het eerste gaatje, herhaal hetzelfde rideltje. En zo bouw je heel langzaam stapje voor stapje verder naar een inimini kruisje. Dat kruisje trek je steeds heeeeeel ietsje op. En vergeet niet, ga pas verder met de volgende stap als je het tempo gelijkmatig hebt zonder tussen pasjes, 1,2,3,4 1,2,3,4 niet vergeten te tellen he
. Rijd met lef, rijd je pony tussen teugel en been (been er aan en geen boogjes in je teugels) voorwaarts, maar niet jagen, in hetzelfde gelijkmatige tempo. Moet lukken. Denk eraan niet te grote stappen, en stopppen wanneer het goed gaat. Hetgeen ik hier heb beschreven kun je meerdere weken over doen, succes
jenkaXrambo schreef:Ik bonk niet in het zadel, alleen als hij een noodsprong neemt.
jenkaXrambo schreef:Ik heb hem alleen toen een schopjé gegeven omdat hij er van mij echt (ookal was het maar een keer) erover moest.