Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jose_Bb schreef:ik doe met aanspringen met het buitenbeen naar achteren en als hij is aangesprongen het ben weer gewoon op de plek en als je bang bent dat hij eruit valt drijf ik hem gewoon, maar als hij er echt is uitgevallen wel weer je been naar achteren
Suusje92 schreef:Jose_Bb schreef:ik doe met aanspringen met het buitenbeen naar achteren en als hij is aangesprongen het ben weer gewoon op de plek en als je bang bent dat hij eruit valt drijf ik hem gewoon, maar als hij er echt is uitgevallen wel weer je been naar achteren
Als ik jury was bij jouw wedstrijd en jij zou je buitenbeen neit naar achteren houden in galop zou ik dat als een fout berekenen. Je meot altijd je buitenbeen naar achteren houden en dan op die plek. Zo houd jij je paard in galop. En ik vind eht dan ook wel logisch dat hij terug kan vallen omdat je je buitenbeen neit naar achteren houd.En houd altijd sprong in de galop. En rustige galop zonder sprong is geen goede galop. Het paard meot in galop als het ware kunnen zitten hoeft neit letterlijk maar het paard gaat door zijn achterbenen zitten bij eht aanspr9ngen en het terug nemen endoor sprong te houden hou je hem zittende.
Lielle schreef:het kan bets dat je dat zo geleerd hebt (dan nog ben ik het er niet mee eens), maar dan meteen gaan roepen dat je dat als jury als een fout zou aanrekenen is raar. Zo werkt jurering nl niet.
, dat moet niet uitmaken
(al moet een jury dat niet zien als stemhulpen
)
en niet omdat ik mijn galopaanspringhulp (zogezegd) weghaal! Als jij je buitenbeen naar achteren zou blijven houden, dan zou je paard als het goed is zijn kont naar binnen steken, tenminste dat zou mijn pony doen 
. Stel je 'trekt' aan de teugels (even hard gezegd) om te gaan stappen vanuit de draf, dan haal je de 'drijvende' hulp toch ook weg als je het gewenste resultaat krijgt? Je blijft toch ook niet 'doortrekken'? Zo zie ik het namelijk een beetje zoals jij het beschrijft. Gaat je paardje in galop, dan haal je de aanspringhulp weg en ga je over tot behouden van de galop en dat is IMO iets anders dan een aanspringhulp in galop! Overigens kan het goed dat het jou zo is aangeleerd, maar nogmaals, dat moet niet de norm zijn! absque_dubio schreef:Ik doe ook mn buitenbeen naar achteren. Ik snap het nog niet helemaal op dat zit-gedeelte, iemand een paard waarop ik het kan leren voelen?
Lielle schreef:ik spring aan op buitenbeen, dat gaat een fractie naar achter en daarna ligt dat weer gewoon op zijn plek. Maar het is een samenspel van hand, been en zit en ik heb ook nooit verwarring met travers eerlijk gezegd.