Hengst Tor nog een keer @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Re: Hengst Tor nog een keer @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:08

Meer steun op je beuggels en veel meer galopperen naar sprong toe om het vloeiender te krijgen dus veel meer galopsprong

kaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:04

Mooi paard !
ziet er ook goed uit ..
1 tipje van mij weet niet of het al genoemd is ..
zie de landings foto.. ja kan je handen nooit ver genoeg naar voren geven want op dit moment land het paard in het bit..

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 17:15

Nimmedor schreef:
je peesbeschemers zitten verkeerd, de bandjes moeten naar achteren wijzen Knipoog leuk paard, maar je houding stoort me..

andersom passen ze toch echt niet Verward ik wil wel eens proberen maar dat gaat volgens mij gewoon niet Verward dan zit de dichte kant langs voren?

@ dagie: Ik galoppeer hier helemaal niet Tong uitsteken ik draaf elke keer naar de hindernis toe. Ondertussen heb ik ook al een paar keer geprobeerd om 'm in galop te laten springen en hij springt idd veel vloeiender maar ook wel veel onvoorzichtiger, en ik ben soms een galopsprong te vroeg Tong uitsteken (hoezo ik wacht niet tot hij springt Bloos) .

@hierboven: dan was het wel een momentopname en zullen mijn teugels ook niet al te strak gestaan hebben Lachen meestal hangen mijn teugels door bij de landing want ik ben ook van mening dat ik bij de landing geen ruimte genoeg kan geven, daarvoor is mijn techniek veel te slecht.

@Fjordowner: Ik ben ook volop (en nog niet zo lang) dressuurmatig met hem bezig,, ik word ook strenger in mijn handen doordat hij er graag tussenuit probeert te piepen en tijdens het springen nauwelijks op mijn benen reageert (zoals je op de laatste foto ook kan zien, die foto is niet met opzet zo genomen). Op de wei is hij standaard enorm sloom aan mijn been terwijl hij dat op buitenrit niet is,, maar ik werk eraan Lachen, in stap lukt het al best aardig, hij geeft steeds makkelijker na en reageert sneller op mijn been maar in draf kan ik er naar fluiten en in galop moet ik niet eens proberen.

Bedankt voor de commentaar iedereen!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:34

Wat Nimmedor bedoelt, is dat je nu de klittenbandjes aan de buitenkant door het oogje trekt en dan richting binnenkant vastplakt, dat moet andersom. Dus als je ze om doet, en je hebt ze nog niet vast, moet het bandje aan de buitenkant vastzitten zodat je m aan de binnenkant door het oogje kan doen, en weer met het uiteindje naar buiten dicht kan plakken. Daarnaast mag je die beschermers wat mij betreft wel aflaten, ze lijken me namelijk een flinke maat te groot voor de pony, en dan hebben ze er enkel maar last van met springen omdat de rand dan in de knieholtes drukt.