Cleo en Maiko @ Wedstrijd Z2 >> Scherpe foto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Re: Cleo en Maiko @ Wedstrijd Z2 >> Scherpe foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:45

Juul schreef:
Mijn zit blijft moeilijk, zonder zadel is daarintegen weer geen probleem Clown Het zit zeker goed in zijn mond, je moest eens weten wat ik getobt heb met zijn mond en er is geen spoortje bloed meer te bekennen Lachen

Hmm apart. Zit je wel 100 % lekker in je zadel? En laat je je benen goed genoeg 'hangen' als je met zadel rijd? Daar kan het 'm ook in zitten. Van S&T heb ik verder geen verstand, heb je er al eens een deskundige naar laten kijken?[/quote]

Ik heb wel de neiging om mijn rechterbeen op te trekken, verder zit ik er prima in, maar het blijft gewoon erg lastig, maar ik probeer het natuurlijk te verbeteren!

Kleine selectie van mensen die ernaar gekeken hebben:

Coby van Baalen
Linda van Zijl (stalmanager DVB)
Nathalie Smeets
Carola de Kreij

Clown Clown

Foto is verwijderd omdat er al direct wordt gesproken over mishandeling, ik heb geen behoefte aan een rel topic en ik heb ook geen behoefte aan om Mishandelaar genoemd te worden naar aanleiding van 1 foto.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:46

Izzy19 schreef:
Izzy19 schreef:
Ik vind het ook een streng beeld geven. Misschien toch net iets meer op je stanggebruik letten.
Is hij ook zo gespannen als je met trens rijdt/reed

Ik kan hem prima met trens rijden hoor, geen probleem.

Ik vroeg het alleen maar om te weten of hij misschien gewoon last heeft van het vele ijzer in z'n mond. Hij lijkt op de foto's namelijk z'n mond niet te sluiten. Dan mag je er nog veel tijd in gestoken hebben om iets goed te vinden maar misschien voelt hij zich er toch nog niet helemaal lekker bij, sommige paarden blijven s&t gewoon lastig vinden. Ik heb natuurlijk maar 3 momentopnames gezien dus dat is het enigste waarop ik mij kan concentreren.
Als ik jou was zou ik de proef ook eens een keer op trens starten, gewoon om het verschil te merken op wedstrijd en het eventuele verschil in punten. Daarna kan je altijd nog prima overstappen naar de s&t. Natuurlijk kies je zelf wat je doet. Was enkel een tip. Ik geloof best dat je hem ook prima op trensje kan rijden hoor Knipoog[/quote]

Ik heb al heeeeeeel lang op trens gestard, maar bij de junioren is S&T verplicht. Maiko is ook voor mij gewend om op S&T te lopen, het is niks nieuws voor hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:47

Hmm ja je rechterbeen optrekken, haha dan zit je wel scheef ja. Maar dat houd je dan ook zonder zadel. Ik heb dat ook een tijd gehad. Weet eigenlijk niet hoe dat over is gegaan, maar nu heb ik het niet meer. Misschien bewust op letten?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:48

Ik let er ook goed op, als ik me er weer even op concentreer gaat het goed hoor, maar als ik er dan een aantal weken niet op let sluipt het er weer in, gewoon een lastig punt Lachen

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:49

Ja bij junioren wel, maar op Z2-niveau nog niet dacht ik? In België toch niet. Weet je dan op wat voor s&t hij vroeger liep? Ging dat goed of had z'n vorige ruiter/amazone daar ook soms problemen mee aangezien jij blijkbaar heel wat hebt afgezocht om een goede s&t te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:50

CleovG schreef:
Ik let er ook goed op, als ik me er weer even op concentreer gaat het goed hoor, maar als ik er dan een aantal weken niet op let sluipt het er weer in, gewoon een lastig punt Lachen

Okee. Die dingen blijf je ook houden denk ik, de beste ruiters hebben zelfs ook nog moeilijke puntjes. Succes iig!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:53

Izzy19 schreef:
Ja bij junioren wel, maar op Z2-niveau nog niet dacht ik? In België toch niet. Weet je dan op wat voor s&t hij vroeger liep? Ging dat goed of had z'n vorige ruiter/amazone daar ook soms problemen mee aangezien jij blijkbaar heel wat hebt afgezocht om een goede s&t te vinden?

Klopt, maar ik vind het toch wel fijn om hem in de Z2 op het zelfde te rijden als in de Junioren. Joyce had geen problemen met de stang, maar iedere combinatie van paard/ amazone is anderes en dat is niet te vergelijken, ik ben begonnen met de zelfde stang en trens als joyce hem reed.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:58

CleovG schreef:
Suzan_kalim schreef:
Ik vind het er op foto 2 op lijken dat je stang te laag hangt, maar dit kan natuurlijk tekenen..
Ik weet dat je een leuk team bent samen, maar kan voorderest weinig opmaken uit deze foto's:)

Nog maals: Ik heb al heel wat afgetobt met mijn stang en trens en je kunt bedenken dat zoals het nu hangt, het niet voor niets hangt.

Stang los is idd erg vervelend, dan klapperd het tegen zijn tanden aan, dat lijkt me ook niet bepaald lekker

Hoi Fotograaf! Haha! Nogmaals bedankt voor de foto's Haha!

Het was geen aanval, maar een tip.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:59

SOrry, ik bedoelde het ook niet banketstaaf!! Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:01

CleovG schreef:
Izzy19 schreef:

Klopt, maar ik vind het toch wel fijn om hem in de Z2 op het zelfde te rijden als in de Junioren. Joyce had geen problemen met de stang, maar iedere combinatie van paard/ amazone is anderes en dat is niet te vergelijken, ik ben begonnen met de zelfde stang en trens als joyce hem reed.

Misschien zegt het dan iets meer over de ruiter dan over de stang als het paard er nooit problemen mee heeft tot hij bij jou komt? Ach gut

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:03

pharagirlke schreef:

Misschien zegt het dan iets meer over de ruiter dan over de stang als het paard er nooit problemen mee heeft tot hij bij jou komt? Ach gut[/quote]

Ik werd destijds door topriters getraind, er werd overal op gewezen en het is nog steeds een raadsel hoe het komt. Het enige is, is dat hij een heel klein mondje heeft en dat een boog tegen zijn gehemelte aan duwt. Maar het probleem is nu opgelost dus wat is jouw probleem nu nog? Ik zou ook dom door kunnen rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:04

CleovG schreef:
pharagirlke schreef:

Misschien zegt het dan iets meer over de ruiter dan over de stang als het paard er nooit problemen mee heeft tot hij bij jou komt? Ach gut

Ik werd destijds door topriters getraind, er werd overal op gewezen en het is nog steeds een raadsel hoe het komt. Het enige is, is dat hij een heel klein mondje heeft en dat een boog tegen zijn gehemelte aan duwt. Maar het probleem is nu opgelost dus wat is jouw probleem nu nog? Ik zou ook dom door kunnen rijden.[/quote]
Dat doe je IMO als het paard de mond zo ver open spert (teken dat het probleem nog lang niet opgelost is, dat geef je in dit bericht en een aantal berichten hier voor te kennen.)...En me dunkt dat je het zelf ook beseft want anders had je die ene foto waarop het goed te zien is niet weg gehaald Knipoog Maar lieve meid, waar maak je je druk om, als ik als domme bokker onwaarheden verkondig, zolang jij en je trainers maar beter weten...Toch?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-05-08 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:04

Ja klopt pharagirlke.. Cleo trekt hem zo ontzettend hard in z'n bek.. en snoerd heel z'n mond zicht.. trekt die kinketting aan .. Niet zo heel eerlijk wat je hier nu zegt.. Cleo heeft echt al vanálles eraan gedaan.. om te kijken wat helpt.. Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:05

Waar rijdt je hem nu mee qua stang?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:07

Jiill_ schreef:
Ja klopt pharagirlke.. Cleo trekt hem zo ontzettend hard in z'n bek.. en snoerd heel z'n mond zicht.. trekt die kinketting aan .. Niet zo heel eerlijk wat je hier nu zegt.. Cleo heeft echt al vanálles eraan gedaan.. om te kijken wat helpt.. Knipoog

Maar het probleem is niet opgelost. En ik zeg niet dat ze niet gezocht heeft. Ik zeg enkel dat ze hier niet moet verkondigen dat het wel is opgelost als het dier nog steeds met open gesperde mond rond draaft Knipoog Dat hoort een lichte tour paard IMO niet te doen. Kleine mond of grote mond... Zeker het feit dat hij er in die tijd dat Joyce er mee reed er geen last van had en hij pas op zijn 12de naar haar gegaan is....(tenminste, dat lees ik op haar site) Er zal toch wel een reden voor zijn dat hij er dan ineens wel last van krijgt niet?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:08

@pharagirlke; Wel een beetje arrogant om te denken dat jij het beter kan zien op 2 fotootjes, dan haar trainers die haar regelmatig zien. Je kan ook iets minder stellig oordelen, en je mening iets gematigder brengen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:10

Gesperde mond rond draaft? Hahahahahah laat me nou toch niet steeds zo hard lachen Clown Er zaten daar 3 jury's, geen van de 3 heeft er nog maar 1 klein woordje over gezegd, komop he!

Is maiko pas op zijn 12e naar joyce gegaan? Naar mijn weten heeft ze hem vanaf zijn 3e gehad...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:12

Nikka schreef:
Waar rijdt je hem nu mee qua stang?

Dubbel gebroken trens met een rechte stang.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:13

Cleo zit inderdaad zo scheef dat ze er regelmatig links afvalt, muhaha Duivel 't Is niet te geloven!

Nee hoor, ik vind TS heel vriendelijk met de stang omgaan. Heb d'r nu wel vaak genoeg zien rijden om dat te weten. Denk niet dat er vanaf twee foto's precies op te maken is hoe iemands stanggebruik is.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:14

Zo eentje met een hele lichte buiging erin? Ja, dat zijn hele fijne stangen. Rijd ik zelf ook mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:14

Unfaithful schreef:
Cleo zit inderdaad zo scheef dat ze er regelmatig links afvalt, muhaha Duivel 't Is niet te geloven!

Was die tegen mij? Beetje vreemde reactie. Volgens mij ben ik nu voor de verandering eens 1 van de weinigen die normaal reageerd en Cleo tips probeert te geven.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:15

Nikka schreef:
Zo eentje met een hele lichte buiging erin? Ja, dat zijn hele fijne stangen. Rijd ik zelf ook mee.

Inderdaad, ik heb een hele emmer vol met stangen Clown Dit werkt het beste.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:15

Juul schreef:
Unfaithful schreef:

Was die tegen mij? Beetje vreemde reactie. Volgens mij ben ik nu voor de verandering eens 1 van de weinigen die normaal reageerd en Cleo tips probeert te geven.

Nee joh, grapje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:16

Unfaithful schreef:
[naam] schreef:

Nee joh, grapje Knipoog

Vind 'm niet grappig. Nors opkijken

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:16

CleovG schreef:
Gesperde mond rond draaft? Hahahahahah laat me nou toch niet steeds zo hard lachen Clown Er zaten daar 3 jury's, geen van de 3 heeft er nog maar 1 klein woordje over gezegd, komop he!

Is maiko pas op zijn 12e naar joyce gegaan? Naar mijn weten heeft ze hem vanaf zijn 3e gehad...

volgens mij bedoeld ze op zijn 12e naar jou.