Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lindake schreef:Met meerdere in de bak rijden vind ik helemaal geen probleem. In het begin vond ik het niet eenvoudig maar als je paard goed aan de hulpen is, is het echt niet zo moeilijk.
Samen om de kwartier van hand wisselen vind ik geen goed idee. Want dan kan ik mijn paard niet meer fatsoenlijk trainen... Ik wissel graag regelmatig van hand, rij graag verschillende oefeningen om het afwisselend te houden...
). Ik rij geen wedstrijden, maar ben mijn paard aan het inrijden en dan zit je niet te wachten op teveel onrust en gedoe om je heen.
mhollander schreef:lindake schreef:Met meerdere in de bak rijden vind ik helemaal geen probleem. In het begin vond ik het niet eenvoudig maar als je paard goed aan de hulpen is, is het echt niet zo moeilijk.
Samen om de kwartier van hand wisselen vind ik geen goed idee. Want dan kan ik mijn paard niet meer fatsoenlijk trainen... Ik wissel graag regelmatig van hand, rij graag verschillende oefeningen om het afwisselend te houden...
helemaal mee eens. ALs je bakregels kent hoeft het geen probleem te geven. Wat doe je dan als je op wedstrijd bent en je moet losrijden. Dan heb je toch ook niet de bak voor je alleen?
Ken hier niet zoveel van want rijd in groepslessen met zo'n 12 - 16 personen dus ik ben het gewoon 
Lisaa_ schreef:maar als je je gewoon aan de bakregels (ofzo?)

) daNiielle_ schreef:Lisaa_ schreef:maar als je je gewoon aan de bakregels (ofzo?)
Volgens mij weet de helft van alle ruiters die niet hoor.
Ik ken alleen de regel dat 1 van de kanten voorrang heeft, en dat je in stap gewoon op de binnenhoefslag moet lopen. Dat was het zonbeetje.

Borg schreef:Er zijn toch gewoon algemene regels voor het samen in de bak rijden? Zoals linksom heeft voorrang om de hoefslag op rechtsom en zijgangen hebben ook weer voorrang. Het is een kwestie van wennen en vooruitkijken. Toen ik m'n eigen paard kocht moest ik hier ook aan wennen.
Het is een mooie oefening voor auotrijden later, dan moet je ook anticiperen, haha.