Rolex Z1 dressuur @ work! 222 punten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ginger1985

Re: Rolex Z1 dressuur @ work! 222 punten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:32

Dat ziet er goed uit zeg! Wat me heel erg opvalt is dat zijn staart zo rustig is. Ik vind het soms zo storend dat paarden wat hoger in de dressuur zo met hun staart gaan zwaaien uit verzet. Dit geeft echt een mooi beeld!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:37

Leuk paard, mooie combinatie! Ik ben het grotendeels met bovenstaand commentaar van pharagirlke eens, hoewel het lastig te zien is vanaf een klein beeldscherm.
De buiging naar rechts laat soms nog wat te wensen over (dit is mn te zien in het appuyement en de keertwending naar rechts) het basistempo is wat gehaast waardoor de gangen niet helemaal tot hun recht komen, stang gebruik is af en toe wat veel (maar dat is al eerder gezegd), in de uitgestrekte stap mag het paard wat meer in zijn frame verlengen en er zaten wat storingen in de proef door de spanning, de punten vind ik persoonljk erg aan de hoge kant, maar de combinatie heeft zeker nog toekomst! veel succes!

ps. mooie accommodatie! de bodem lijkt me superfijn rijden!
Laatst bijgewerkt door rhijnauwen op 12-05-08 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:38

ziet er super goed uit.
ik heb toevallig vandaag de zelfde proef bij vele gezien. Maar dit is echt een hele mooie proef!!!
veel plezier en succes met hem !!!

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:39

pharagirlke schreef:
Het algehele plaatje is oke maar als je op details gaat letten...

Op het einde van je middendrafje zie je duidelijk tactfouten. Hij raakt daar een aantal passenuit het ritme. Ook het terugrijden ziet er niet erg fijn uit maar dat is niet super goed te zien dus daar neem ik het voordeel van de twijfel.

Eerste appuyement duurt het even voor er echt een fijn ritme in zit en dan nog is het appuyement niet "constant" de ene pas zet hij zijn achterhand voor, de andere pas doet hij hem weer hoe het moet.

Het tempo vind ik, vooral in draf, veel te hoog, paard heeft geen tijd om zijn gangen of zijn oefeningen af te maken.

Ook in stap vind ik het tempo veel te hoog en hij kropt zich op, de eerste keertwending ziet er nog fijn uit maar de tweede is ronduit slordig.. Het ziet er uit alsof hij weinig voorbereidt wordt. Na die keertwending wordt hij iets fijner in zijn halshouding.

schouderbinnenwaarts begint heel fijn maar de laatste passen voor je volte lijkt hij 'eruit te komen'. bij het door een S van hand wisselen springt hij in galop en ik zou zweren dat dit komt doordat je hem de gehele draf al "over zijn tempo" rijdt.

Galop ziet er dan weer wel heel fijn uit. De wissels gaan, ondanks wat getrippel, goed. Irritant he, paardetende monsters eh jury-auto's? Haha!

Het valt heel erg op dat hij ontzettend heet is en hierdoor vraag ik me af of jij hem over zijn tempo rijd, of dat hij gewoon over zijn tempo gaat en zich nauwelijks tot niet laat tegen houden?

De dingen die jij noemt kloppen over het algemeen wel. in de keertwending zag hij een wielrenner in een gele trui wat hij erg spannend vond waardoor ik de 2e keertwending niet goed kon rijden. wat je over de midden draf zegt klopt ook! hij had oplaast 1 tactfout.

Hij was idd erg heet. mede doordat ik weinig had gedaan met inrijden omdat het veel te warm was, en hem niet wou afmatten voor de proef.

over het algemeen loopt hij wel erg voorwaarts. maar minder erg als in de proef. en meestal laat ik hem iets minder gehaast lopen en meer gehefen lopen. Maar hij was erg gespannen waardoor het er minder uitkwam. ook was het nog zo er stond parasollen langs de bak die erg wapperden. Waardoor er meer spanning was. maar ieder geval bedankt!

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:40

ginger1985 schreef:
Dat ziet er goed uit zeg! Wat me heel erg opvalt is dat zijn staart zo rustig is. Ik vind het soms zo storend dat paarden wat hoger in de dressuur zo met hun staart gaan zwaaien uit verzet. Dit geeft echt een mooi beeld!

Dankje wel!! hij slaat nooit met zijn staart! dit komt doordat hij erg veel plezier in het werk heeft!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:41

Ik hoop ooit nog eens een proef van deze heer in normale doen te zien want ik vind het een pracht van een paard en aan zijn gangen en werklust te zien zit er echt heel wat potentieel in het dier. Lachen

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:43

Ik ben het ook met pharagirlke eens, neem meer de tijd ook dan zal je paard goed blijven bewegen.
En de wissels waren wel goed maar neem ook hier de tijd om wel echt 4 duidelijke stap passen te laten zien.
En de stap opzich is ook te gehaast, je paard gaat hierdoor tegen telgang aan.
En voor het trainen van je beenligging...laat iemand telkens tegen je zeggen dat jeje benen stil moet houden,
dan word je er zo zat van dat je er heel erg om gaat denken!
Verder een leuke combinatie om te zien.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:43

pharagirlke schreef:
Ik hoop ooit nog eens een proef van deze heer in normale doen te zien want ik vind het een pracht van een paard en aan zijn gangen en werklust te zien zit er echt heel wat potentieel in het dier. Lachen

ook ik hoop jullie een keer in mijn ring tegen te komen! (maar die kans is klein gezien de afstand tussen onze woonplaatsen Verdrietig )

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:44

rhijnauwen schreef:
Leuk paard, mooie combinatie! Ik ben het grotendeels met bovenstaand commentaar van pharagirlke eens, hoewel het lastig te zien is vanaf een klein beeldscherm.
De buiging naar rechts laat soms nog wat te wensen over (dit is mn te zien in het appuyement en de keertwending naar rechts) het basistempo is wat gehaast waardoor de gangen niet helemaal tot hun recht komen, stang gebruik is af en toe wat veel (maar dat is al eerder gezegd), in de uitgestrekte stap mag het paard wat meer in zijn frame verlengen en er zaten wat storingen in de proef door de spanning, de punten vind ik persoonljk erg aan de hoge kant, maar de combinatie heeft zeker nog toekomst! veel succes!

ps. mooie accommodatie! de bodem lijkt me superfijn rijden!

Klopt wat je zegt over zijn rechter buiging. hij houd zich soms dan iets vast. waardoor hij dan minder tot niets buigt. Maar we zijn hier mee bezig om dit beter te krijgen!

ja dit een super bodem om te rijden! het veert zo lekker mee! wat een genot is om te rijden! en zeker erg fijn voor de paarden.

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:46

pharagirlke schreef:

Dankje Wel!!! je mag natuurlijk altijd langs komen om het in het echt te zien!! Miss heb je wat meer als je naar mijn andere filmpjes kijkt.?
Daar is hij rustiger. Als je die ook wilt zien,, ze staan op de zelfde site.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:47

succes met je paard, leuk te lezen dat je zoveel goed commentaar krijgt en dat het jullie beide zo goede vergaat, ik keek met plezier naar het fimplje, succes in de Z2

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:48

just_bassie schreef:
Ik ben het ook met pharagirlke eens, neem meer de tijd ook dan zal je paard goed blijven bewegen.
En de wissels waren wel goed maar neem ook hier de tijd om wel echt 4 duidelijke stap passen te laten zien.
En de stap opzich is ook te gehaast, je paard gaat hierdoor tegen telgang aan.
En voor het trainen van je beenligging...laat iemand telkens tegen je zeggen dat jeje benen stil moet houden,
dan word je er zo zat van dat je er heel erg om gaat denken!
Verder een leuke combinatie om te zien.

Dankjewel!
Wat je zegt over het trainen van me been, Word al vaak gezegt maar dat help niet!

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:48

haha dan moet ze het nog veeeeeeel vaker zeggen!

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:49

garny95 schreef:
succes met je paard, leuk te lezen dat je zoveel goed commentaar krijgt en dat het jullie beide zo goede vergaat, ik keek met plezier naar het fimplje, succes in de Z2

Dankjewel! ben ook blij met het comentaar! het meest klopt ook wat ze zeggen! en daar leer ik ook alleen maar meer van!

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:51

hahah jaaa maar word al zo veel gezegt maar het helpt gewoon niet! en ik denk er onder het rijden ook wel aan maar naar 5 min ben ik het weer vergeten en gaan ze weer! En het blijft erg lastig omdat hij wel erg hoog opgooit!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:52

RolexandMe schreef:
pharagirlke schreef:

Dankje Wel!!! je mag natuurlijk altijd langs komen om het in het echt te zien!! Miss heb je wat meer als je naar mijn andere filmpjes kijkt.?
Daar is hij rustiger. Als je die ook wilt zien,, ze staan op de zelfde site.

Ik zal eens zoeken Lachen

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:54

Ik heb ook erg veel problemen gehad om mijn paard uit te zitten en mijn benen stil te houden hij gooit mij gewoon uit het zadel!
heb toevallig ook net een topic aan gemaakt [HAW] Knappe Basje (Sebastiaan R(v. Flemmingh))@CH Eext (Z1)
Maar doordat je er constant op geattendeert word blijf je er aan denken en bij mij heeft het geholpen!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:46

Wat een mooi paard! Het paard heeft veel ritme in zijn bewegingen die zijn ook lekker ruim. Ik ga wel met sjaantje en pharagirlke mee, maar ik vind dit er al ontzettend netjes en vriendelijk uitzien. Veel succes met je wedstrijden, ik ben benieuwd naar je komende topics Knipoog!

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:23

Ziet er goed uit!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:56

He geer, ziet er weer fijn uit! Wat zijn jullie ook een top combi. En die puntjes op de I zullen wel snel komen Knipoog

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 06:23

Waar heb je nu je punten op gekregen?
Ik denk appuyementen, travers, schouder?

Let op je tempo, komt gehaast over.
Paard houdt zijn rug nog te vast. Zie je vooral in uitgestrekte draf, kan daardoor achterbeen net niet voldoende onderbrengen.
Bij schouder, appuyementen, travers amazone meer naar "binnen" zitten.
Bij keerwendingen ontbrak verzamelde stap.

Zit er verder goed uit, al vind ik 222 wel aan de hoge kant, maar absoluut winstwaardig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:10

Heb de andere filmjpes gekeken en daar ziet het tempo er idd veel beter uit, ook zijn aanleuning is veel fijner daar Lachen

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:19

Mooie combi zijn jullie gefeliciteerd met je punten !!....ik vind ook dat je erg goed met de aangegeven(kritiek) puntjes van andere bokkers omgaat ....zo blijft het een leuk topic !!!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:09

RolexandMe schreef:
QuintyKelly schreef:
Mooi paard!
Bij dit paard zie ik ook het verschil tussen uitstreken en arbeidsdraf, daar zal ik nog heel hard aan moeten werken wil ik dat krijgen.
Bij het uitstrekken vondt ik dat achterbeentjes ook zo leuk

Bedankt! haha ja De achterbeentje gaan soms nog wel een wijd. dit komt omdat hij zo sterk is van achter en heel erg ondetreed waardoor hij soms voor niet meer kwijt kan. dus zijn benen soms om zijn voorbenen heen plaats. maar we trainen er hard op!

Hee, dat is een bekend probleem. Paard van m'n dochter doet dat ook.
Mag ik vragen hoe jij erop traint? (om het te verbeteren?)Paard loopt ook Z1.

RolexandMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:11

pharagirlke schreef:
Heb de andere filmjpes gekeken en daar ziet het tempo er idd veel beter uit, ook zijn aanleuning is veel fijner daar Lachen

Dankje Wel! we kunnen het dus wel hahah!