Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pharagirlke schreef:Het algehele plaatje is oke maar als je op details gaat letten...
Op het einde van je middendrafje zie je duidelijk tactfouten. Hij raakt daar een aantal passenuit het ritme. Ook het terugrijden ziet er niet erg fijn uit maar dat is niet super goed te zien dus daar neem ik het voordeel van de twijfel.
Eerste appuyement duurt het even voor er echt een fijn ritme in zit en dan nog is het appuyement niet "constant" de ene pas zet hij zijn achterhand voor, de andere pas doet hij hem weer hoe het moet.
Het tempo vind ik, vooral in draf, veel te hoog, paard heeft geen tijd om zijn gangen of zijn oefeningen af te maken.
Ook in stap vind ik het tempo veel te hoog en hij kropt zich op, de eerste keertwending ziet er nog fijn uit maar de tweede is ronduit slordig.. Het ziet er uit alsof hij weinig voorbereidt wordt. Na die keertwending wordt hij iets fijner in zijn halshouding.
schouderbinnenwaarts begint heel fijn maar de laatste passen voor je volte lijkt hij 'eruit te komen'. bij het door een S van hand wisselen springt hij in galop en ik zou zweren dat dit komt doordat je hem de gehele draf al "over zijn tempo" rijdt.
Galop ziet er dan weer wel heel fijn uit. De wissels gaan, ondanks wat getrippel, goed. Irritant he, paardetende monsters eh jury-auto's?
Het valt heel erg op dat hij ontzettend heet is en hierdoor vraag ik me af of jij hem over zijn tempo rijd, of dat hij gewoon over zijn tempo gaat en zich nauwelijks tot niet laat tegen houden?
ginger1985 schreef:Dat ziet er goed uit zeg! Wat me heel erg opvalt is dat zijn staart zo rustig is. Ik vind het soms zo storend dat paarden wat hoger in de dressuur zo met hun staart gaan zwaaien uit verzet. Dit geeft echt een mooi beeld!
pharagirlke schreef:Ik hoop ooit nog eens een proef van deze heer in normale doen te zien want ik vind het een pracht van een paard en aan zijn gangen en werklust te zien zit er echt heel wat potentieel in het dier.
) rhijnauwen schreef:Leuk paard, mooie combinatie! Ik ben het grotendeels met bovenstaand commentaar van pharagirlke eens, hoewel het lastig te zien is vanaf een klein beeldscherm.
De buiging naar rechts laat soms nog wat te wensen over (dit is mn te zien in het appuyement en de keertwending naar rechts) het basistempo is wat gehaast waardoor de gangen niet helemaal tot hun recht komen, stang gebruik is af en toe wat veel (maar dat is al eerder gezegd), in de uitgestrekte stap mag het paard wat meer in zijn frame verlengen en er zaten wat storingen in de proef door de spanning, de punten vind ik persoonljk erg aan de hoge kant, maar de combinatie heeft zeker nog toekomst! veel succes!
ps. mooie accommodatie! de bodem lijkt me superfijn rijden!
pharagirlke schreef:Ik hoop ooit nog eens een proef van deze heer in normale doen te zien want ik vind het een pracht van een paard en aan zijn gangen en werklust te zien zit er echt heel wat potentieel in het dier.
just_bassie schreef:Ik ben het ook met pharagirlke eens, neem meer de tijd ook dan zal je paard goed blijven bewegen.
En de wissels waren wel goed maar neem ook hier de tijd om wel echt 4 duidelijke stap passen te laten zien.
En de stap opzich is ook te gehaast, je paard gaat hierdoor tegen telgang aan.
En voor het trainen van je beenligging...laat iemand telkens tegen je zeggen dat jeje benen stil moet houden,
dan word je er zo zat van dat je er heel erg om gaat denken!
Verder een leuke combinatie om te zien.
garny95 schreef:succes met je paard, leuk te lezen dat je zoveel goed commentaar krijgt en dat het jullie beide zo goede vergaat, ik keek met plezier naar het fimplje, succes in de Z2
RolexandMe schreef:pharagirlke schreef:Ik hoop ooit nog eens een proef van deze heer in normale doen te zien want ik vind het een pracht van een paard en aan zijn gangen en werklust te zien zit er echt heel wat potentieel in het dier.
Dankje Wel!!! je mag natuurlijk altijd langs komen om het in het echt te zien!! Miss heb je wat meer als je naar mijn andere filmpjes kijkt.?
Daar is hij rustiger. Als je die ook wilt zien,, ze staan op de zelfde site.
!
RolexandMe schreef:QuintyKelly schreef:Mooi paard!
Bij dit paard zie ik ook het verschil tussen uitstreken en arbeidsdraf, daar zal ik nog heel hard aan moeten werken wil ik dat krijgen.
Bij het uitstrekken vondt ik dat achterbeentjes ook zo leuk
Bedankt! haha ja De achterbeentje gaan soms nog wel een wijd. dit komt omdat hij zo sterk is van achter en heel erg ondetreed waardoor hij soms voor niet meer kwijt kan. dus zijn benen soms om zijn voorbenen heen plaats. maar we trainen er hard op!
pharagirlke schreef:Heb de andere filmjpes gekeken en daar ziet het tempo er idd veel beter uit, ook zijn aanleuning is veel fijner daar