Aspar's debuut @ HAW!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Aspar's debuut @ HAW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:37

Leuke foto's Paulien. Vroeger reed ik ook wel eens op ijslanders. Ik vind ze zo leuk omdat het pony's zijn en je er als volwassene toch lekker mee kunt rijden!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 14:49

Aspar!! Hij is lief!!!
Ziet er leuk uit Pauline!! Denk alleen inderdaad aan je pipovoetjes, maar je bent niet te enige hoor *LOL*

Thefrodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:36

Karin_88 schreef:
Aspar!! Hij is lief!!!
Ziet er leuk uit Pauline!! Denk alleen inderdaad aan je pipovoetjes, maar je bent niet te enige hoor *LOL*

Nee, ik heb namelijk ook een voet die iets naar buiten staat. Normaal merk je dat niet op bij mij, maar als ik op het paard zit zie je dat wel.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 07:36

Hoi Heste,

Echt een cool dekje en Aspar is echt een mooi paardje! Wel lastig dat zadel probleem.

Rijtechnisch weet je zelf al heel veel en je geeft ook al je problemen aan en het feit dat je het erkent is al een hele goede stap.
Oplossingen bedenken is en blijft lastig als je er geen instructeur bij hebt. Enige wat ik kan bedenken is om bijvoorbeeld oefenignen te doen om overdreven als een zoutzak te gaan zitten. Adem heel bewust in/uit. Ontspan...ontspan vooral je rug. Ga zo relaxed mogelijk zitten. Let maar even niet op hem (hoe hij loopt....) maar wieg langzaam mee met zijn beweging in stap. Voel hoe hij z'n heup naar voren plaatst en hoe jij dan een stukje zakt met je kont aan die kan Knipoog . Voel zijn beweging...probeer je 'samen' met hem voort te bewegen. Vergelijk het met stijldansen. Jullie zijn samen één en om dat te oefenen moet je eerst helemaal in zijn beweging mee kunnen gaan voordat je de leiding kunt nemen. Ontspan bewust. Het feit dat jij een holle rug hebt kan er ook voor zorgen dat Aspar een spiegeltje is en daarom ook z'n rug niet ontspant. (Los van het feit dat ik wel geloof dat het door het zadel komt hoor.)

Ik weet dat het moeilijk is...ik heb er ook problemen mee hoor Bloos . Ik zeg ook tegen Marcel: ik snap wat je bedoeld...ik heb het plaatje in mijn hoofd van hoe het zou moeten en toch lukt het niet. Oefenen, oefenen.... Vraag desnoods iemand hem aan een longeerlijn te klikken.

Verder ziet het er echt wel goed uit hoor!

Jitssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:17

hestejente schreef:
Hij is rond de 1,35 denk ik, groter dan Bjarni wel. Jitske vond 'm heerlijk zitten, vond 'm superlief en ze vond het heel gaaf om mee te gaan dus ik denk wel dat ze stiekum een beetje aangestoken is door het ijscovirus *LOL*
Les krijg ik van Armet, niet op Aspar maar op de lespaarden van Alfsengi.

Inderdaad, zonder zadel en niet eens eraf gevallen!!
Wat zit dat paardje lekker zeg!! héérlijk!!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 18:56

Doei! Leuke foto's Pauline ...jammer van het zadel.Zadel wat niet past gaat bij mij de deur uit Bloos
Over die uitstekende voeten...dat krijg ik er bij jouw wel uit...gegarandeerd Duivel Als je hier komt rijden zul je begrijpen wat ik bedoel,hier in de buurt hebben wij namelijk enorm goede hulpmiddelen om dat zelfs bij de meest hardnekkige voetenuitsteker eruit te krijgen Haha! ROFL Huilen van het lachen

Groetjes,Tinky

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 20:10

Hahaha, ik ben benieuwd Haha! Nee serieus, er loopt zelfs een topic over pipovoeten en dinsdag ben ik met de tips daaruit aan de slag gegaan Bloos Met zadel lukt 't al een beetje beter Tong uitsteken

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:31

Tinky12 schreef:
Als je hier komt rijden zul je begrijpen wat ik bedoel,hier in de buurt hebben wij namelijk enorm goede hulpmiddelen om dat zelfs bij de meest hardnekkige voetenuitsteker eruit te krijgen Haha! ROFL Huilen van het lachen

Ik zou toch maar eens 2x nadenken voordat ik bij Tinky zou gaan rijden.. Clown

*ziet nu beelden voor zich van Pauline vastgebonden op het paard, voeten die gebroken worden en vervolgens met tenen naar binnen weer worden aangezet etc.*

Ben overigens erg benieuwd naar welke hulpmiddelen want kamp zelf ook met het voetenuitsteekprobleem (ene kant meer dan de andere maar tenen naar binnen? in de verste vertes niet!)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 11:51

Ook na 3x nadenken wil ik nog erg graag bij Tinky gaan rijden Ja Die lantarenpalen enzo kan ik best aan Vork

Jitssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:53

*ziet Pauline zich al krampend op het paard*

Arme Paul...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:59

hestejente schreef:
brittje88 schreef:
jah opvullen das heel leuk maar als je er geen verstand van heb kan het ook weer verkeerd opgevuld worden. Gewoon door iemand goed dat zadel laten passen die er verstand van heb en dan laten veranderen. Ze zou toch moeten kunnen zien aan hoe hij loopt dat het niet goed zit

En dat is dus het probleem, ze ziet het niet. Zij wil een paard om lekker mee door het bos te crossen. Ik zal het je sterker vertellen: ze roept "kijk, m'n paard telgangt!" als hij zwijnt Frusty

En nu weer terug on topic aub Knipoog
Zou je geen ijslander zadel kunnen kopen?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:00

Als ik even voor de TS mag spreken.
Hij is niet van haarzelf, en om een zadel voor je verzorgpaard te moeten kopen, vind ik toch wel ver gaan Knipoog

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:12

Karin_88 schreef:
Als ik even voor de TS mag spreken.
Hij is niet van haarzelf, en om een zadel voor je verzorgpaard te moeten kopen, vind ik toch wel ver gaan Knipoog

Vind ik ook...een paard heeft een goed passend zadel nodig en daar hoort de eigenaar voor te zorgen...punt uit Bloos

Even over de uitstekende voeten...waar ik rijd staan genoeg palen,hekken en auto-spiegels.Als je er bij de palen niet afgeveegt wordt dan houd je je voeten wel binnenboord om de spiegels niet te beschadigen Knipoog
Bovendien scheeld het ook als er een ander bijrijd die continu "voeten" naar je hoofd schreeuwt Duivel enne...pootjehaak is ook een goeie Ja bij ons kun je niet breed uit rijden Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 23:28

Tinky12 schreef:
Bovendien scheeld het ook als er een ander bijrijd die continu "voeten" naar je hoofd schreeuwt Duivel enne...pootjehaak is ook een goeie Ja bij ons kun je niet breed uit rijden Tong uitsteken

Wat heeft mijn hoofd daar dan aan? Tong uitsteken

@ Pintogirl: hij heeft een ijscozadel maar niet ieder IJslanderzadel past op elke ijs. Net als bij andere paarden heb je verschillen in bouw Lachen