Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

HIj stopt dan wel:), Heb dat 2 keer moeten doen omdat we een weg over moesten. In de bak doet hij dat vrijwel nooit zo erg dat ik hem niet met langzaam lichtrijden kan terugrijden. en ophoudingen werken beter dan in de teugels gaan hangen;). amber_steph schreef:misschien dat het helpt als je lesgeefster een keertje naar jouw huis kom.. als jij zeg da ze het alleen thuis doet en op wedstrijd? misschien een optie
roxxxiejjj schreef:Heel langzaam gaan lichtrijden! werkt bijna altijd!:) Mijn pony kan soms ook keihard gaan rennen buiten dat hij neit meer reageerd op mijn teugels en achterover hangen hefet dna ook een zin. Ik probeer eerst langzaam te gaan lichtrijden en als dat niet werkt en hij MOET echt stoppen laat ik mezelf flink hard in het zadel knallen.HIj stopt dan wel:), Heb dat 2 keer moeten doen omdat we een weg over moesten. In de bak doet hij dat vrijwel nooit zo erg dat ik hem niet met langzaam lichtrijden kan terugrijden. en ophoudingen werken beter dan in de teugels gaan hangen;).
. Maar wat helpt is langzaam lichtrijden daarbij voor je zelf tellen zodat je niet opeens weer sneller gaat. Op kleine volte zetten en als ze rustiger draaft de volte groter maken, gaat ze dan weer heel snel dan weer de volte klein maken.