Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het lijkt idd veel op een shetlander maar toch zit er wel degelijk verschil in. 
Maxielover schreef:Ik vind dat je erg stijf op je paard zit. Je drukt je borst opvallend naar voren waardoor je ook meer een holle rug krijgt, en daarom zijn ook je armen stijf en druk je je hakken niet goed uit. Probeer wat losser op je paard te zitten, ga voor je gevoel iets meer onderuit gezakt zitten. Als jij ontspannen bent, ontspant je paard ook makkelijker en het ziet er veel prettiger uit. Verder ben ik het eens met je eigen commentaar en met wat de anderen al zeggen : Je past er nog maar net op. Nu kan het nog, maar als jij groter wordt gaat het echt niet meer. Maar dat besef je zelf vast ook wel. Iig wel een hele leuke pony !!
Mijn benen leven af en toe een eigen leven maar ik ga er hard aan werken. ILoveMyHorse schreef:Heel erg bedankt voor alle reacties.
Ik ben van mening dat als de pony er plezier in heeft, het nog kan. Er is geen regel die vast staat dat elke shet (of ander ras) een bepaald aantal kilo aankan. Dat verschilt per pony. Jullie moeten er ook een beetje rekening mee houden dat dit een kruising is tussen een shetlander en een welsh en dit dus niet helemaal kunnen vergelijken met een volle shetlander.
maar dit is mijn mening erover
Ik denk dat ik overmorgen maar eens Libero en mijzelf op ga meten, zodat jullie een idee hebben van hoe groot we zijn en het gewicht van mij.
Voor de rest is het idd moeilijk om hem minder opgekropt te rijden aangezien zijn hals niet super lang is, maar ik ga eraan werken!
Ik hoop dat jullie mij begrijpen en hoe ik erover denk. Natuurlijk zijn reacties altijd nog welkom!
) Milly_ schreef:sorry, vind het er verschrikkelijk uitzien...krijg spontaan rugpijn als ik aan je pony denk
mAnDyXX schreef:Milly_ schreef:sorry, vind het er verschrikkelijk uitzien...krijg spontaan rugpijn als ik aan je pony denk
Als zij minder dan 50 weegt kan hij haar makkelijk dragen een shet kan veel dragen hoor!
mltex schreef:Te groot, te zwaar. Zonde. Leuk klein bijrijdertje?
20%.....iemand die 50 kg weegt.....word een heele zware shetlander. Als die shetlander dan al 250 + weegt zeult ie nog een berg overgewicht mee ook wat niet optimaal is.
Zie het niet als een persoonlijke aanval maar heb eerder gezegd: wanneer laten grote meiden die shetjes nu een met rust.
Feit dat het een halve shet is maakt het des te erger
. "Grote meiden" hoeven van mij trouwens shetlanders ook niet met rust te laten, zolang ze de andere (ontzettend leuke dingen) met ze doen dan rijden!