Sommige paarden kunnen juist extra sterk op je binnenhand worden en dan kan je trekken wat je wil maar loslaten en echt ontspanning krijg je niet.
Tis maar een tip
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dus vind prima..
. Kijken wat zij er van vind
. Rana schreef:Ik wil hier toch even reageren er is altijd veel tegengesteldheid over "hoe buig ik mijn paard?"
Ik ben het volledig met Mork eens, op het moment dat je je paard wil buigen en je doet dat enkel met je binnen teugel zal dit altijd een tegengesteld effect hebben.
Ja je paard laat los (zou ik ook doen) en ja hij zal er niet over pijnzen om ook nog maar vast te houden daar, MAAR het is inderdaad niet de manier.
Wat er namelijk gebeurd is het volgende:
doordat je druk neemt op je binnen teugel knikt je paard in in zijn nek-kaak lijkt leuk maar het is niet buigen, waarom niet?
Buigen gaat om lengte buiging. Daar bij valt je paard over zijn buitenschouder weg (op de foto duidelijk zichbaar) en uiteindelijk berijk je niet het totale gewenste effect
De hulp daarvoor is dat je met je binnen been je paard als het ware naar buiten duwt, maar ipv het opzij laten gaan begrens je hem met je buiten teugel
Vervolgens geef je hem de ruimte om zijn buitenkant bol te maken, en zijn binnenkant hol. Daar heb je je lengte buiging!
Ik wil je hiermee niet de grond in trappen, in tegendeel wil hier alleen mee zeggen dat het uiteindelijk alleen maar tegen je gaat werken in de verdere dressuur.(b.v. schouder binnenwaarts, travers, wijken enz enz) Het lijkt of het het gewenste effect is maar schijn bedriegd.
Verder vind ik de rest van je foto's er prima uitzien, maar wou het bovenstaande toch even bevestingen en misschien voor jou informatie iets duidelijker onderbouwen.
Ga zo door verder ziet het er vriendelijk uit!!

RCHLLKE schreef:Thnx Rana. Zal dit is aan me instructrice laten lezen. Kijken wat zij er van vind
.
.
.
Het gaat écht steeds beter, knappe mico!
.
. Hij gaat nog overleggen
. 
VIPPIEKIPPIE schreef:Super hoor! Je gaat steeds meer vooruit. Probeer alleen op het moment dat je de buiging vraagt je hand niet tever naar je toe trekken maar naar je knie, anders trek je het bit wat omhoog in z'n mond..Het gaat écht steeds beter, knappe mico!