Micaro en ik @ 2e privéles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: Micaro en ik @ 2e privéles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:42

Ja maar als je dus teveel op je binnenteugel doorvraagd kan hij teveel doorgesteld worden naar binnen. daarom kan je beter flink je binnenbeen gebruiken en natuurlijk ophoudingen maken met je binnenteugel maar je houdt hem op je buitenteugel. anders wordt ie scheef.
Sommige paarden kunnen juist extra sterk op je binnenhand worden en dan kan je trekken wat je wil maar loslaten en echt ontspanning krijg je niet.

Tis maar een tip Tong uitsteken

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 22:51

Nja, het goed goed, en me instructrice weet wel waar ze het over heeft, en het ging goed Lachen. Dus vind prima..
Maar thnx.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:55

Daarom zeg ik tis maar een tip, ziet er verder goed uit. Tis ook geen kritiek naar je instructie toe.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:34

Ik wil hier toch even reageren er is altijd veel tegengesteldheid over "hoe buig ik mijn paard?"

Ik ben het volledig met Mork eens, op het moment dat je je paard wil buigen en je doet dat enkel met je binnen teugel zal dit altijd een tegengesteld effect hebben.
Ja je paard laat los (zou ik ook doen) en ja hij zal er niet over pijnzen om ook nog maar vast te houden daar, MAAR het is inderdaad niet de manier.

Wat er namelijk gebeurd is het volgende:

doordat je druk neemt op je binnen teugel knikt je paard in in zijn nek-kaak lijkt leuk maar het is niet buigen, waarom niet?
Buigen gaat om lengte buiging. Daar bij valt je paard over zijn buitenschouder weg (op de foto duidelijk zichbaar) en uiteindelijk berijk je niet het totale gewenste effect

De hulp daarvoor is dat je met je binnen been je paard als het ware naar buiten duwt, maar ipv het opzij laten gaan begrens je hem met je buiten teugel
Vervolgens geef je hem de ruimte om zijn buitenkant bol te maken, en zijn binnenkant hol. Daar heb je je lengte buiging!

Ik wil je hiermee niet de grond in trappen, in tegendeel wil hier alleen mee zeggen dat het uiteindelijk alleen maar tegen je gaat werken in de verdere dressuur.(b.v. schouder binnenwaarts, travers, wijken enz enz) Het lijkt of het het gewenste effect is maar schijn bedriegd.

Verder vind ik de rest van je foto's er prima uitzien, maar wou het bovenstaande toch even bevestingen en misschien voor jou informatie iets duidelijker onderbouwen.
Ga zo door verder ziet het er vriendelijk uit!! Knipoog

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 23:40

leuk paard!

Over je handen is al genoeg gezegd maar misschien je beugels een gaatje langer?
Nog veel succes!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 06:14

Thnx Rana. Zal dit is aan me instructrice laten lezen Lachen. Kijken wat zij er van vind Haha!.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 06:19

Rana schreef:
Ik wil hier toch even reageren er is altijd veel tegengesteldheid over "hoe buig ik mijn paard?"

Ik ben het volledig met Mork eens, op het moment dat je je paard wil buigen en je doet dat enkel met je binnen teugel zal dit altijd een tegengesteld effect hebben.
Ja je paard laat los (zou ik ook doen) en ja hij zal er niet over pijnzen om ook nog maar vast te houden daar, MAAR het is inderdaad niet de manier.

Wat er namelijk gebeurd is het volgende:

doordat je druk neemt op je binnen teugel knikt je paard in in zijn nek-kaak lijkt leuk maar het is niet buigen, waarom niet?
Buigen gaat om lengte buiging. Daar bij valt je paard over zijn buitenschouder weg (op de foto duidelijk zichbaar) en uiteindelijk berijk je niet het totale gewenste effect

De hulp daarvoor is dat je met je binnen been je paard als het ware naar buiten duwt, maar ipv het opzij laten gaan begrens je hem met je buiten teugel
Vervolgens geef je hem de ruimte om zijn buitenkant bol te maken, en zijn binnenkant hol. Daar heb je je lengte buiging!

Ik wil je hiermee niet de grond in trappen, in tegendeel wil hier alleen mee zeggen dat het uiteindelijk alleen maar tegen je gaat werken in de verdere dressuur.(b.v. schouder binnenwaarts, travers, wijken enz enz) Het lijkt of het het gewenste effect is maar schijn bedriegd.

Verder vind ik de rest van je foto's er prima uitzien, maar wou het bovenstaande toch even bevestingen en misschien voor jou informatie iets duidelijker onderbouwen.
Ga zo door verder ziet het er vriendelijk uit!! Knipoog

Dank je dit bedoelde ik ook zo!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 06:25

Je kan toch ook voor de basis van de orun gaan dan hoef je niet te rijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 06:56

misschien wil de ts wel meer dan alleen de basis?

ik vind,ondanks dat het paard sterk word,je toch niet te streng moet worden in je handen.
Rana omschrijft het prima,ik ben benieuwd wat je instructrice ervan zegt,iedereen kan leren!

veel succes met de Orun,en het is een leuk paard om te zien.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:16

RCHLLKE schreef:
Thnx Rana. Zal dit is aan me instructrice laten lezen Lachen. Kijken wat zij er van vind Haha!.

oke leuk ben benieuwd wat ze er van zegt. Tis vrijwel hetzelfde misverstand als dat wat over sturen bestaat 9 van de 10 doen ik trek aan links je gaat naar links. Jammer want wat je eigenlijk moet doen is je paard begrensen waar je niet heen wil met teugel en been en dan gaat het nog de kant uit waar niet begrenst voelt. Maar ja dat is net zoiets logisch als buiging vragen, alleen zijjn er veel misverstanden over....

Laat maar weten wat ze ervan vind, mag ook via pb Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 11:18

Prachtig paard!

En wat een mooie springbak! Bloos!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 15:39

Thnx Melanie Haha!.
Is de gewone buitenbak, stond oefenparcours in Lachen.

abc12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:18

Leuk paardje Haha!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:28

Super hoor! Je gaat steeds meer vooruit. Probeer alleen op het moment dat je de buiging vraagt je hand niet tever naar je toe trekken maar naar je knie, anders trek je het bit wat omhoog in z'n mond.. *LOL* Het gaat écht steeds beter, knappe mico! Haha!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 20:57

Thnx Nikki & Carolien Haha!.

Vandaag gevraagd of ik 'm mocht starten, maar nog geen antwoord Lachen. Hij gaat nog overleggen Haha!.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:54

As promised, een berichtje voor mijn favo fotografe Haha!
Ziet er weer leuk uit Chellie! Commentaar heb je zelf al gegeven ga ik niet weer over beginnen! Ben benieuwd wat Freddle zegt... spannend! Ga zo door met je knappe Mico Haha!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:35

VIPPIEKIPPIE schreef:
Super hoor! Je gaat steeds meer vooruit. Probeer alleen op het moment dat je de buiging vraagt je hand niet tever naar je toe trekken maar naar je knie, anders trek je het bit wat omhoog in z'n mond.. *LOL* Het gaat écht steeds beter, knappe mico! Haha!

ehm juist niet naar je knie, zoals rana al aangaf hand opzij zetten en dan met je binnenbeen naar je buitenhand toe rijden..

verder ziet t er best netjes uit, maar mag je dit paard dan ook voor de ORUN gebruiken?