Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jij zegt hier: 'Je binnenbeen houdt je iets terug om de achterhand netjes op de hoefslag te houden.'
.
( jaar geleden alweer bijna
) Iepke schreef:Ik snap je idee. Ik rijd mijn SB alleen precies andersomJij zegt hier: 'Je binnenbeen houdt je iets terug om de achterhand netjes op de hoefslag te houden.'
Dan ben je meer aan het wijken op de hoefslag. In het SB moet je paard buigen om je binnenbeen, je hebt buiging en lengtebuiging nodig. Door je binnenbeen naar achter te leggen druk je juist z'n kont naar buiten, ipv dat je met je buitenhand/binnenbeen die buiging vraagt z'n schouders naar binnen zet. Jij vraagt toch ook stelling en buiging aan je paard door hem om je binnenbeen op de singel te buigen? Je paard buigt toch niet in wanneer je je been naar achter legt? Dan druk je z'n kont scheef. Snap je m'n punt?
Zoals jij het nu beschrijft zet je juist z'n kont naar buiten ipv z'n schouders naar binnen. En dus buitenbeen juist naar achter om 'm te begrenzen.

.
!

.