Bewijs! Haymete's Kalim @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: Bewijs! Haymete's Kalim @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 13:07

Nog meer meningen?:)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 07:13

Megacarmen schreef:
Heey suus!

Ziet er weer goed uit! Jullie zijn vooruit gegaan toen ik je voor het laatst zag op de Flemming...

Blijf zo doorgaan Knipoog

Thanks Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 07:22

Suzan_kalim schreef:
LovesHerPony schreef:
Ik vind persoonlijk dat je algemeen ver voorover zit. Handen ietsjes hoger en bijelkaar houden. (Dit is het beeld dat ik van de foto's krijg vooral de eerste 3)

Daarnaast vind ik de bandages niet goed zitten.

Ik vind het wel een ontspannen beeld geven. Ik heb helaas geen foto's gezien van jou nichtje erop dus daar kan ik niet op oordelen.

Over dat voorover zitten valt niet te twisten, dat klopt als een bus en daar word ook keihard aangewerkt. Het is moeilijk mijn handen hoger te houden omdat hij dan snel zijn neusje eruit gooit het is gemakkelijker mijn handen stil te houden wat lager bij mijn zadel.

Waarom vind je de bandage's niet goed zitten?

Weet je dat dat komt omdat zodra je je handen hoger houdt, je onafhankelijk moet zitten, waardoor je dus meer/sneller uit balans bent dan dat je gewend bent. Daardoor ben je het contact met je paard sneller kwijt.
Dus toch oefenen, zodra je je handen stil en onder controle hebt, merk je wel dat je beter gaat zitten hoor!

Verder viel het me heel erg op dat hij op de foto van het halthouden niet onder de massa staat. Probeer die achterbenen wat meer te activeren en met je zit voor te laten wachten. Zo krijg je uiteindelijk dat je paard stukken beter onder de massa komt met zijn achterbenen, en dan wordt alles makkelijker!

Jullie zijn een leuke combi!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 09:13

@ Missevil;
Daar ben ik me ook van bewust, ik kieper ook veelste veel naar voren dat komt ook omdat ik nog niet volledig onafhankelijk zit Bloos
Bedankt voor je tips, Kalim heeft zijn achterhand flink tegen omdat hij nog steeds iets overbouwt is en van nature rechte stijve achterbenen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:41

ik herinner me vaag dat ik laatst inderdaad zo'n topic heb gezien waar het elastiek erg strak zat.
vind deze foto's een mooi beeld geven, het is een mooi dier.

succes verder Lachen

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:45

Ik vind het een prettige combinatie op te zien. Paardje ziet er werkwillig uit en dat laat je hem op de juiste manier uiten!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:21

Suzan_kalim schreef:
@ Missevil;
Daar ben ik me ook van bewust, ik kieper ook veelste veel naar voren dat komt ook omdat ik nog niet volledig onafhankelijk zit Bloos
Bedankt voor je tips, Kalim heeft zijn achterhand flink tegen omdat hij nog steeds iets overbouwt is en van nature rechte stijve achterbenen.

Toch lekker blijven activeren die achterhand. Het paardje van een vriendin is ook overbouwd, maar hoe meer zij haar achterhand gaat gebruiken, hoe beter ze loopt en des te makkelijker laat ze haar rug los, wat erg belangrijk is bij overbouwde paarden, want die zetten snel het stuk tussen rug en kont vast.

En misschien een paar goede zitlessen? Goed oefenen met onafhankelijk zitten, want dan ziet het er nóg beter uit!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 13:16

@Irene2; Het was een herhaaltopic van 5 pagina's lang. Bedankt voor het compliment!
@Loeser; Hij word steeds werkwilliger, hij begint het steeds leuker te vinden omdat het voor hem steeds gemakkelijk word:)
@Missevil; Dit doen wij ook zeker, heb elke week les en dan zijn we ook constand met mijn zit bezig. Het is al een heel eind verbeterd, heb ook al zitlessen gehad:)

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:10

Ik vind jullie ook erg leuk samen! Ga zo door! Lachen

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:49

Ik vind het echt een ontzettend mooi paard! Daarbij kan hij nog leuk lopen ook. Ik hoop dat mijn schimmeltje snel wit wordt, want nu ik dit zo zie, kan ik haast niet wachten! Ik heb verder niet echt commentaar, je geeft al aan dat je elke week les hebt..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 06:26

@liiza; Dankjewel!
@Temp; Geloof me, het is écht niet altijd een pretje hoor. Had hem éérgister gewassen en hij kwam gister weer geel zijn stal uit Ach gut

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 13:50

Nog meer tips en/of opmerkingen?