Ik hbe ook zo'n probleem, maar bij mij is het echt erg 
Ik hbe nooit fatsoenlijk leren doorzitten mijn basis is ook echt goed fout aangeleerd.
Ik kan alleen doorzitten in ene heel erg rustige draf met het paard aan de teugel, maar ik ga aan mijn teugels hangen maar als ik ze los laat dan stuiter ik ook alle kanten op.
1x bij mijn bijrijdpaard heb ik eht zo gedaan Ik heb mijn borst zo ver mogelijk naar voren gestoken mijn rugspieren en buikspieren aangespant bene netjes naar achteren en mijn hakken overdreven uitdrukken en de teugels gewoon lang gelaten en toen lukte het, maar na 1 rondje stopte ik al omdat ik kramp kreeg in mijn buik. Nu doe ik het elke keer zo en het gaat wle wat beter maar dit is echt alleen maar in een heel rustig drafje wij gaan binnenkort doorzitten in middendraf proberen, nou ga d'r maar vanuit dat ik er vanaf val of ga lichtrijden. Ik heb al vaker zitlessen gevolgd maar er veranderde niks. Ik kan het rimte niet te pakken krijgen ik doe mijn bekken wel naar voren en als ik het ritme heb ga ik overdreven achterover zitten om door te blijven zitten Dus mijn vraag wat doe ik fout en hoe verbeter ik het?