Victory (Kennedy x Cabouchon) @ Z1 werk door Amanda Fotograf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kathyY

Re: Victory (Kennedy x Cabouchon) @ Z1 werk door Amanda Fotograf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:44

Wauw mooie foto's en natuurlijk een prachtig paard!
Je rijdt hem erg netjes. Ja

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 21:45

Misschien een gekke vraag, maar vanwaar het hoedje? Haha!
Vind het een beetje gek staan in combi met deze outfit. Clown

Maargoed, je hebt echt een lekker dier onder je kont! Zoals hier al meerdere keren aangegeven mag hij wat meer aan elkaar en opgericht, maar dat komt vast nog wel met zo'n jonkie Lachen

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 21:49

Dankjewel allemaal Bloos , zal het doorgeven aan zijn eigenaresse Haha! !!

Hahaha ja klopt, ik wilde eerst helemaal in het "net" gaan maar ik heb besloten dat het mij toch echt iets te warm was voor mijn jasje vandaag, zo'n paars hoofd is ook niet alles Tong uitsteken. Dus had mijn polo aangehouden en er niet meer bij stilgestaan eigenlijk. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu ook niet helemaal vind kloppen zo, maarja ach maakt het uit Vork .

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 00:00

Fysiomeid schreef:
Ja klopt zeker, ik moet nog veel meer rechterop gaan zitten, schouders naar achteren inderdaad! En in de galop meer naar achteren en in de draf meer voorin mijn zadel Ja!! Alleen dat laatste vind ik nog zo lastig, ik weet ook niet zeker of dat nu echt alleen een fout van mij is of dat mijn zadel misschien niet helemaal goed is voor mij, ik zal het nog eens gaan uitzoeken want het is wel jammer!

Je onderbenen liggen te ver naar voren waardoor je jezelf achterin het zadel duwt. Doordat je zo ver achter in het zadel zit, moet je wel wat krom zitten om je balans te houden.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 01:25

Leuk beestje. Kan naar mijn idee zo te zien op de foto's fijn lopen, maar mag meer in de oprichting lopen zodat hij meer bergopwaarts gaat lopen. Succes ermee.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 02:31

super knol heb je onder je kont!
mag je trots op zijn! en zeker zo gaan zitten Knipoog
iets trotser zitten en dat scheelt al heel veel voor het beeld
oprichting komt vanzelf wel....beestje is tenslotte pas 6 en loopt al ontzettend goed!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 02:57

Leuk paard zeg! Commentaar word al meedere keren herhaald, en word ook al aan gewerkt geloof ik!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 03:20

Volgens mij is je zadel gewoon net iets te klein en net niet diep genoeg.
Ik denk dat als je een iets groter zadel neemt, dat je dan zelf ook gewoon lekkerder zit.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 05:10

Prachtig paard zeg!
Mooie combinatie ook.

Meid, wat kun jij lekker sturen.

Enige minpunt is je schouders , als je die naar achteren doet, en dus iets rechter gaat zitten, is het plaatje helemaal af.

Een dieper zadel om beter te zitten.. nee niet aan beginnen!!
De ruiter dient zelf goed op de plek te blijven zitten, een dieper zadel is zonde van je zit en vaak niet eens goed voor het paard.

Je kan hartstikke lekker rijden, dat kleine puntje van de schouders maakt dat het wat slordig oogt.
Maar , petje af want wat kun jij lekker sturen, fijne handhouding ook !

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 06:48

hele mooie foto's, ziet er goed uit.
idd je houding, maar dat wist je al Knipoog
en de rest is eigenlijk ook al gezegd
veel succes verder samen.

hoe ging het eigenlijk die 2 wedstrijden ? tevreden

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:08

Dat ziet er echt super uit!!
dat je een super debuut had kan ook bijna niet missen.
Idd de stelling/buiging in het app mag wat meer, maar is voldoende.
Als je straks in het geheel wat meer oprichting krijgt, gaat ook dat al weer wat makkelijker.
Succes met je paard en geniet van zo'n kanjer.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:26

Ik zou als ik jou was zeker eens een ander zadel proberen met een diepere zit Ja
Je hebt een mooi paard onder je kont maar je houding is echt een storende faktor op de foto's.
Beestje heb je zo te zien super fijn aan het lopen Kwijl

Vind alleen je hoedje niet echt mooi bij de outfit, dat was met blouse en bodywarmer mooier geweest. Al kan ik me voorstellen dat het daar iets te warm voor was Schijnheilig

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:56

Jammer dat iedereen een zadel met diepere zit adviseert, daar los je niks mee op. Je wordt alleen anders gedwongen om te zitten.

Als je het echt goed wil doen kan je beter een zitles nemen. Die mensen kunnen ook wel zien of het bij het zadel of je rug weg komt. Want als je al problemen met je rug hebt, moet juist geen dwingende zadel nemen.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 08:03

WinBinChes schreef:
Jammer dat iedereen een zadel met diepere zit adviseert, daar los je niks mee op. Je wordt alleen anders gedwongen om te zitten.

Als je het echt goed wil doen kan je beter een zitles nemen. Die mensen kunnen ook wel zien of het bij het zadel of je rug weg komt. Want als je al problemen met je rug hebt, moet juist geen dwingende zadel nemen.

amen !
Als de moeder van een van mn lesklantjes zegt : "ik ga een nieuw zadel kopen, heb gister op een zadel gezeten met een superdiepe zit en ik zat gelijk echt super, je wordt echt gewoon in de goede houding gedwongen, dat moet ik hebben !" nou, dan denk ik toch even "nee jij moet zitles hebben"
De TS kan een aardig stukje rijden( duidelijk Haha! ), dus lijken mij een paar zitlessen voor dit kleine puntje (wat wel het hele beeld verandert spijtig genoeg) een beter idee.
ten tweede las ik dat je last hebt van je rug : Dan is een diep zadel al zeker geen strak plan (ik stap toch steeds met rugpijn af Knipoog )

en nu over de foto's : Je hebt hem echt heeeerlijk aan het lopen, en al zeker voor zo een jong ding. Dat opgerichte komt duidelijk nog wel, een zesjarige mist daar vaak ook nog wat kracht voor lijkt me, maar komt helemaal in orde met jullie ! Echt fijne foto's om naar te kijken Ja

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:31

hey een kennedy, wist je dat er een kennedytopic is bij familiebanden.. Kom gezellig is buurten!!!

Vind het er super uitzien.. Denk dat het probleem van het zitten zo opgelost is als je je onderbeen iets verder naar achter legt.. Want ik denk dat wat crossmonster zegt inderdaad zo is.. Dat je jezelf net iets achterin duwt doordat je benen iets ver naar voren liggen... maar jah wie ben ik om dat te zeggen, rij nog lang geen Z Tong uitsteken

Vind het er super uit zien!! Petje af hoor!!

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 10:29

Hey Mariska!

Ziet er weer super uit! Haha!
Mooie foto's ook Knipoog

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 14:42

Bedankt weer allemaal voor alle tips en opmerkingen Lachen!!

@ Ladylay: dankje!! Ja de wedstrijden gingen niet verkeerd voor de 1e keer, zeker als ik bedenk dat ik hem pas vanaf april weer ben gaan rijden, en dan maar 3 x per week en nog maar 2 x mee gelest. Ik had de 1e keer 201 (met commentaar van die jury direct na de proef dat zijn neusje er iets meer uit moest) en toen de 1e proef meer op gelet en toen was ik 1e met 221 Nagelbijten / Gniffelen (nr had 204). Afgelopen weekend ging minder, hoop slordigheidsfoutjes doordat de ac-lijn heel zwaar was, en ook weer net iets te diep. Deze jury strafte dat erger af en schreef 28 x op mijn protocollen "te diep" en onderaan stond dat dit me mijn punten had gekost. Maargoed weer een ervaring rijker en ik heb in ieder geval genoeg huiswerk te verbeteren Knipoog Haha!!!!

@ Ullaatje: Dankjewel Bloos Haha! !! Ik zal zeker van hem genieten Haha!!
Ik vind die van jou ook altijd zoo stoer zeg Vingers aflikken !

Over mijn houding nog:
Mijn benen liggen inderdaad wat ver naar voren, maar dit helpt helaas niet mee om verder voorin mijn zadel te zitten, heb het al wel geprobeerd maar dat helpt nog niet echt. Mijn benen moeten wel gewoon verder naar achteren hoor, daar niet van Knipoog.
Wat misschien ook scheelt is dat dit paard gewoon zoveel beweging heeft dat het mij erg veel buikspieren kost om goed door te zitten. Dit kun je ook wel zien want op Wiseguy ( [HAW] Wiseguy (Indoctro x Wolfgang) @ L2 werk bij Amanda Fotografi ) zit ik toch niet zooo ver achterin mijn zadel als op Vic, terwijl dit wel hetzelfde zadel is. Helaas ben ik er zelf ook een hele tijd uitgeweest vanwege mijn gebroken arm, en zijn mijn spieren ook een beetje verzwakt Clown . Nu is het alweer een stukje verbeterd hoor, maar ik mis gewoon zelf ook nog een stukje kracht. Waarschijnlijk ga ik dat dan hierdoor compenseren, en zeker als ik pijn in mijn rug heb natuurlijk. Gelukkig heb ik van de week weer les, dus zal meteen vragen om extra zitles Ja!!! Bedankt weer voor alle tips, ga ze zeker meenemen!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 16:59

Je heb een gave en brave Kennedy onder het zadel. Vind hem enorm op zijn vader lijken.
Verbeterpunten geef je zelf al aan, als je die voor elkaar hebt komen de punten vanzelf.
Wees zuinig op hem!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:25

oooh hy is echt mooi!
vidnt het er wel netjes uit zien maris Haha!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:08

Mooi paard zeg! Het ziet er goed uit vind ik, alleen moet je er op letten dat je rechtop blijft zitten. Maar dat had je zelf ook al gezien las ik Lachen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:19

WinBinChes schreef:

Niet iedereen, een groter zadel is niet hetzelfde als een dieper zadel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:25

Ik vond het echt super leuk jullie eens samen te zien. Heb je natuurlijk vaak zat zien rijden, maar nog nooit met Vic. Vic is trouwens wel ontzettend verandert sinds vorig jaar Haha!
Wat wakkerder, meer massa en een stuk groter Haha!

Verder was dat inderdaad wat ik bedoelde met achterop je zadel. Een dieper zadel zou ik inderdaad niet doen. Krijg je rugpijn van Ja
Zonder beugels rijden doet ook al een hoop. Alleen zou Vic dat aankunnen? Nagelbijten / Gniffelen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:48

VValar schreef:
Wat een leuk dier. Vooral op de eerste foto toont hij erg mooi. Jullie gaan al hard zeg! Ziet er goed uit. Zou proberen in de appuyementen wat meer buiging en vooral meer stelling proberen te rijden. Beeld mag allemaal nog iets opgerichter, maar dat zal allemaal wel goed komen!

Ja inderdaad dat vind ik ook en goed op je houding letten, maak je groot en lang daardoor kom je al stuk rechter te zitten zonder dat je naar voren of teveel naar achteren komt te zitten, maar meeste foto's zie je toch dat je nog teveel naar voren zit. Leuk paard.

Damylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:21

kim1207 schreef:
mooie foto's hoor, en een prachtig paard heb je onder je kont. Maar misschien een stomme vraag.. zit je niet al erg snel in het z met zo'n jong dier?????

nee hoor alles kan, ik ken ook een fjord die was 5 en die zat ook al in de Z2 als je gwoon door traint..
dan kom je er wel..

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:45

Die loopt al heel netjes voor een 6jarige! Probeer aan je houding te werken, dan is het plaatje compleet!