Met hoofd schudden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dukeenkaya

Re: Met hoofd schudden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:43

Misschien stom hoor Bloos , maar misschien doet hij dit wel om dat hij het leuk vindt. Duke heeft er ook een handje van en dan weet ik dat hij het naar zijn zin heeft. Moet wel zeggen dat hij dit maar even doet. Moet dan echt alles los laten en dan gaat zijn hoofd van boven naar beneden en hij maakt nog geluid ook dan hahahahha. Knipoog

Mo en Duke

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:44

Zou misschien kunnen, maar even aan de TS: heeft hij zijn oren dan ook plat en wil hij stoppen met galopperen?

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 07:18

Nee, meestal krijg ik hem nooit gestopt met galopperen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:54

Hmm, misschien zit het toch dieper dan dat de kraker kan komen Verward

elizahbep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:02

heej,
mijn haflinger doet dit ook heeeeeeel erg!
maar mijn probleem was dat ik stopte met been geven zodraa ik in galop zat, mijn paardje galoppeerde dus gewoon lekker door en dacht ik dat ik geen been hoefde te geven... nu heeft mijn instructrise me dit verteld.... ik rij haar net iets dieper voor dat ik aan spring, ze moet wel volledig ontspannen zijn! als ik dan in galop kom blijf ik veel been geven, en stuur ik haar met verdreven veel stelling naar binnen op de volte. ik maar 1 volte met die stelling en veel been en ga weer draven.
als ze eenmaal haar hoofd stil kan houden in die volte ga je langzamer hand steeds meer rechte stukken erbij pakken schudze dan weer met der hoofd, been geven en een volte maken...

hoop dat je er wat aan heb, voor mij werkt het iniedergeval.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:19

maar ashley ze zegt de kraker doet wat massage? :S die van ons doet echt kraken haha, met beetje masseren kom je niet ver denk k, dan is t meer een fysio of zo

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:23

Precies, ik had hetzelfde probleem met mijn pony, schudde ook met hoofd, zowel draf als galop. Naar gebit laten kijken, was niks. Naar de fysio: die zei dat het met een paar behandelingen wel weg zou zijn, kon dus nooit! Zat idd dieper en zijn vervolgens naar paardenkliniek vinkega geweest. Die doet veel meer dan masseren en schiet je dus meer mee op.
De site, kun je even kijken (de TS): www.paardenkliniekvinkega.nl

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 19:53

Ik woon in belgie en ga hiervoor dus niet naar nederland rijden voor ik weet wat het is de kraker doet idd wel meer dan masseren maar ik wist niet echt hij ik het uit moet leggen.
elizahbep ik zal eens proberen wat je zegt.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 08:59

Maar je weet toch wel wat je eigen kraker bij je paard dan behalve masseren? Wat voor dingen doet hij, doet hij oefeningen met je paard? Probeer eens uit te leggen! Lachen

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 11:05

Dit heb ik even van de site van hem gehaald
De osteopaat zal meestal beginnen met een globaal onderzoek van je paard. Dit betekent dat hij/zij met zijn/haar handen het hele paard zal palperen of aftasten, beginnende met de nek, over de schoft, de rug, de benen, enz... Hieruit zal hij/zij de aanwezige bloccages kunnen vaststellen, die moeten behandeld worden om uw paard in een betere conditie te brengen. Tijdens de behandeling zal hij/zij de geblocceerde wervels manipuleren door middel van zachte technieken, dus niet met hamers of andere gereedschappen. De osteopaat gebruikt enkel manuele technieken. Door de plaatsing van zijn handen zal hij/zij de gespannen spieren en verkrampte weefsels laten ontspannen, maar ook een invloed hebben op de functie van de organen en ingewanden.
In het algemeen duurt een osteopathische behandeling ongeveer een half uur tot drie kwartier. Dit is natuurlijk ook erg afhankelijk van de aard van klachten. Het valt op dat de meeste paarden tijdens de behandeling zeer rustig blijven of vaak zelfs indommelen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:17

Ashley__ schreef:
Precies, ik had hetzelfde probleem met mijn pony, schudde ook met hoofd, zowel draf als galop. Naar gebit laten kijken, was niks. Naar de fysio: die zei dat het met een paar behandelingen wel weg zou zijn, kon dus nooit! Zat idd dieper en zijn vervolgens naar paardenkliniek vinkega geweest. Die doet veel meer dan masseren en schiet je dus meer mee op.
De site, kun je even kijken (de TS): http://www.paardenkliniekvinkega.nl

Ostheopaat bedoel ik!!

@ TS: dat is dus ook wat hij bij jouw paard doet? En vind hij ook blokkades oid?

tessapesaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 12:13

Verzorgpony schud ook met haar hoofd. Vooral in de zomer, dus zal wel aan de vliegen liggen Haha!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:11

Niet dus tessapesaa

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:44

ElineBungle schreef:
Nee, meestal krijg ik hem nooit gestopt met galopperen.

hoeveel komt het paard buiten?
krijgt het wel genoeg beweging?

kan het zijn dat het met het hoofd gaat schudden omdat er nog teveel energie inzit en hij dat eerst kwijt moet?

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:14

doet hij dit altijd of alleen in de zomer/met mooi weer?

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:00

Nee, hij doet het gewoon altijd. En hij komt meer dan genoeg buiten ( 2u per dag wei, + rijden) hij heeft gewoon veel energie. En hij doet het ALTIJD dat kan dus niet van de energie als ik bv. al 1u 30 gereden heb .
Ik zal woensdag ffzo is een filmpje maken misschien kun je het dan beter beoordelen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:18

ik vind 2 uur buiten niet veel hoor...eigenlijk moet je paard de hele dag buiten staan.....
hoeveel krachtvoer krijgt je dier?
en inderdaad,ik ben wel benieuwd naar een filmpje

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:53

Zowieso vind ik 2 uur per dag erg weinig, maar zeker als je paard een bom enrgie is.. vind ik persoonlijk 2 uur veel en veel te weinig Nagelbijten / Gniffelen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:43

2 uur per dag?? En dan denk je dat je paard zo zijn energie kwijtraakt als het al veel energie heeft? Echt niet! Je paard moet minstens een paar uur buiten staan! Hoogstens een halve dag!! 2 uurtjes buiten en hooguit een uur rijden is véél te weinig!

moniqueder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 11:47

Wat ik veelal mee maak is dat paarden met hun hoofd gaan schudden als gevolg van spanning in de rug. Deze spanning shaken ze als het ware weg. Door met het hoofd op en neer te bewegen voelen ze het minder in hun rug.
Er zijn paarden die dit slechts in 1 gang doen, andere doen het in zowel stap, draf als galop.

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:29

mijn paard rammelt ook het bit, en hij komt vaker bij de tandarts dan ik!!
De Dierenarts zei tegen mij dat het stress is...?

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:30

even een stipje ken ook een paard die dat doet.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 15:38

Hij komt niet altijd 2 u per dag buiten! 4x per week ook hele dag! Ik vind 2u per dag ook weinig maar dat is nu zo op de manege en ja ik heb al gekeken naar andere maneges sommige hebben alleen padoks (zand dus) en er is niet veel beter te vinden. Endan nog het is niet van de energie! Hij galopeert ook gewoon graag! Het filmpje is niet gelukt

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 15:55

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 08:29

Ik zie in het filmpje helemaal géén geschud Verward Ben wel erg benieuwd naar een dressuurfilmpje Ja