Jelle(Fries)@work in bruin setje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xShanice

Re: Jelle(Fries)@work in bruin setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 22:22

suleilitha schreef:
Hoezo nou weer mishandeld? Het is gewoon een schriel ding wat niet best in de spieren en in het voer zit.

Myn Fries zag er precies hetzelfde uit alleen iets erger en die was ook mishandelt en kreeg goed voer(ze kreeg ook meer spieren enzo maarjaa dan nog)
en ik weet niet wat ze daar te eten krygen
xTamara schreef:
Waarom moest je ze kort nemen dan?

dat weet ik zelf niet eens...hy kan soms nog wel is gaan rennen maar daar heb het denk ik niks mee te maken...waars. waren ze gewoon te lang ofzo??

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:24

Weet ik niet maar ik vind ze nu wel te kort eigenlijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wat apart vind, dat jij met allemaal argumenten komt waarom je dingen doet of waarom dingen zijn, op het moment dat je er commentaar op krijgt.
Hij is te dun. Ja maar hij is mishandeld geweest
Je hebt je teugels te kort. Ja maar dat moest.

je plaatst foto's op HAW omdat je er rijtechnisch commentaar op wilt. Dan moet je er ook tegen kunnen als je dat krijgt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:36

Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wat apart vind, dat jij met allemaal argumenten komt waarom je dingen doet of waarom dingen zijn, op het moment dat je er commentaar op krijgt.

Inderdaad. Vind het sowieso raar dat je dingen doet omdat andere dat zeggen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:37

Naja, als je les hebt, dan kan ik me dat voorstellen. Je luisterd in principe naar je instructrice/instructeur. Wat ik niet snap is dat je dan luisterd zonder je dingen af te vragen. Zeker als je paard met zijn hoofd zo hoog loopt, zou je je af kunnen vragen of dat wel goed is. Sommige paarden lopen nou eenmaal sneller...

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 22:38

Vjestagirl schreef:

je plaatst foto's op HAW omdat je er rijtechnisch commentaar op wilt. Dan moet je er ook tegen kunnen als je dat krijgt.

En waarom moeten jullie Jelle dan gaan lopen afzeiken?!
sorry hoor maar ik loop jullie paarden toch ook niet af te zeiken!!!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:38

Ja inderdaad, je moet je dan wel dingen afvragen en niet zomaar doen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:40

We lopen hem niet aftezeiken, we geven gewoon tips voor jou. Het kan best zijn dat hij mishandeld is, maar JIJ gebruikt dat een beetje als smoesje en dat is gewoon wat ze je duidelijk willen maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:42

xShanice schreef:
Vjestagirl schreef:

En waarom moeten jullie Jelle dan gaan lopen afzeiken?!
sorry hoor maar ik loop jullie paarden toch ook niet af te zeiken!!!!

we lopen je paard niet af te zeiken. JIj plaatst foto's wij leveren commentaar op wat we zien. En dat is in dit geval dat je paard wat schaal is. Een ander krijg te horen dat z'n paard een onderhals heeft, slecht door de vacht heen is, te dik is, geen kont heeft, scheef op zijn voeten staat, flaporen heeft, alleen maar met zijn staart loopt te zwiepen enz enz enz.

Als je geen commentaar kunt hebben, dan moet je geen foto's plaatsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:42

Aan de buitenkant van een paard zie je niet dat hij is mishandeld en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat deze een trauma heeft want dan liep hij geen lesjes op dit nivo. Het dier is gewoon veel te iel, klaar.
Verder nog een tip voor je, ik hoop dat je die ter harte neemt, tenen niet zover naar buiten en ga eens rechtop zitten.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 22:48

Wat een leuke fries heb je onder je kont!
Ik denk dat het handiger is als je je beugelriemen goed doet, en je spoortjes af Lachen Als hij slecht voorwaarts is pak je er een zweepje bij... Sporen zijn namelijk niet om je paard voorwaarts te laten lopen maar om je hulpen te verfijnen Knipoog
Het setje staat hem leuk! Lachen

Verder denk ik niet dat de TS er wat aan kan doen dat het paard zo schriel is. Commentaar hier op lijkt me dan ook vrij zinloos.
Daarbij nemen jongeren mensen dingen vaak sneller aan van hun instructeur/instructrice, gewoonweg omdat je er van uit gaat dat de gene die je les geeft weet waar hij/zij mee bezig is.
Ik snap niet zo goed waar al dat aanvallende gedoe vandaan komt. Je kan dingen ook op een aardige manier zeggen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:02

Zeg waar gaat dit heen Verward

xShanice, je plaatst foto's op HAW omdat je rijtechisch commentaar wilt. Dus op het gehele plaatje. Wil je over bepaalde dingen geen commentaar kan je beter geen foto's plaatsen. Kijk eerst zelf eens kritisch naar je foto's en bedenk wat anderen erover kunnen zeggen. Vaak weet je dan zelf al of het goed is om ze te plaatsen of niet. Maar er worden goede tips op een nette manier gegeven en dat jij daar dan zo vijandelijk op reageert vind ik niet netjes. Ben het met je eens dat niet iedereen netjes reageert maar we zijn hier niet om je af te zeiken. Sommige brengen het alleen wat bot. Probeer hier volwassen mee om te gaan en gewoon beleefd op te reageren. Dat helpt al gelijk met hoe de anderen tegen je aan kijken. Knipoog

En voor de rest, probeer je mening wel beleefd te houden..ik zie hier dingen voorbijkomen waarvan ik echt schrik...

Kom op, doe allemaal eens volwassen...

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:23

TS : jij zecht net ook boven aan de pagina van dat je niet weet waarom je te teugels zo kort moet nemen ...
maar als je dat niet weet zou je dat toch aan je lesgever(ster) kunnen vragen, maarom heb je anders les je kunt wel van alles gaan doen maar als je niet weet waarvoor en waarom iets is help het ja niks..
maar voor de rest is het wel een leuk paardje.
maar ik snap eigelijk niet dat ze bij jullie manege de manege kinderen met sporen laten rijden bij ons doen ze dat niet de meeste (niet allemaal) manege kinden rijden vrij onrustig met hun benen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:19

Moderatoropmerking:
xShanice, als je foto's op HAW plaatst dan houdt dat automatisch in dat je open moet staan voor opbouwend rijtechnisch commentaar. Als je daar geen behoefte aan hebt, dan is HAW niet de juiste plek om je foto's te plaatsen.

En voor (een deel van) de anderen die gereageerd hebben: zoals Bellatrix al aangeeft zou het heel fijn zijn als iedereen in elk geval met respect richting de topicstarter reageert.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:26

Ik vind je rijstijl niet heel erg vriendelijk. De sporen zitten ook telkens in zijn buik.
Als ik jou was zou ik de sporen omwisselen voor een zweepje.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 08:55

goh, ik zou liegen moest ik zeggen dat het een mooi plaatje is
maar ik kan me wel voorstellen wat daar gebeurt:
paard wordt met sporen gereden(wss ook door andere ruiters?) dus --> wil wegrennen van de sporen --> teugels moeten korter gehouden worden omdat hij rent --> teugels korter wil zeggen, koppie in de lucht --> jij gaat naar voren zitten en zit met een gespannen en dribbelend paard onder je

ik kan aannemen dat dat niet zo plezierig rijd voor hem als voor jou Lachen

probeer volgende keer miss idd eens de sporen af te laten en je teugels iets langer te laten, je zal merken dat hij een stuk fijner zal voelen en je (nog) meer plezier aan je lessen met hem zal hebben Lachen

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:39

ik vind het ook niet echt een mooi plaatje (niet om je af te ,zeiken hoor) ik zou een keer zonder sporen weer gaan rijden ,heb gelezen beetje begin van topic dat die ren achtig is .ik zou een zweep er ofso bij pakken dan
en laat je teugels is een beetje losser
zodat je pony meer kan ontspannen , in galop, en ga dan steeds verder met de teugels oppakken , zo krijg je het beste resultaat Knipoog

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:42

ik hoop dat mijn commentaar aardig overkomt, want ik zie in je profiel een mooi stevig paard die ook dan wel mooi loopt ,dus als ik jouw was zou ik eerst iets rustiger beginnen met opbouwen , buitenritjes ofso , (helpt bij mij iedergeval)

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:45

ik vind het er niet zo ontspannen uit zien sorrie..
maar het kan ook moment opname zijn natuurlyk, dat weet je nooit.
misschien dat je volgende keer je sporen af kan doen en een zweepje erbij gebruiken?

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:46

ik vind het een heel erg leuk paard!
mag ik vragen waarom je eigenlijk die sporen om hebt, en waar het volgens jou voor werkt? Ik gebruik sporen omdat dat ten eerste in het M2 al wel moet, maar ook om de hulpen soms wat duidelijker te maken voor mijn pony. Maar toen ik in de B reed en in het L1 ree ik nog niet met sporen hoor. Dat mocht ik niet van min instructrice Knipoog
Dus ik zou die sporen af doen en met een zweepje gaan rijden!
voorderest zou ik eerst maar flink wat kilometers gaan maken in de buitenbak, zodat je paard er wat meer aan gaat wennen en op een gegeven moment wat meer lengte in de hals wilt maken en die rek gaat maken en dus vervolgens kan nageven. En jij dan ook weer kan ontspannen en dan ziet het er stukken beter uit Lachen

Ook vind ik dat de mensen hier zonder respect commentaar geven.
en als ik dan in het profiel van hun kijk dan kunnen ze wel heel wijs praten maar hoe het er bij hun zelf uit ziet is ook niet echt een fijn beeld Knipoog

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:50

Piaffe_Girl schreef:
ik hoop dat mijn commentaar aardig overkomt, want ik zie in je profiel een mooi stevig paard die ook dan wel mooi loopt ,dus als ik jouw was zou ik eerst iets rustiger beginnen met opbouwen , buitenritjes ofso , (helpt bij mij iedergeval)

Als je alles hebt doorgelezen, waarom geef je hier dan commentaar over. Het paard is een manegepaard, waar zij af en toe op rijdt.

Commentaar geef ik niet, want er is al genoeg gezegd. Het enige waar ik geen commentaar over heb gehoord en ik persoonlijk erg gevaarlijk vind is dat je je linker stijgbeugel in laat zitten op het moment dat je in 'dameszit' zit. Zeker omdat de beugel geen veiligheidsbeugel is. Als je valt (omdat bijvoorbeeld het paard wegschiet) blijf je geheid in de stijgbeugel vast zitten met alle gevolgen van dien!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:58

Vjestagirl schreef:
we lopen je paard niet af te zeiken. JIj plaatst foto's wij leveren commentaar op wat we zien. En dat is in dit geval dat je paard wat schaal is. Een ander krijg te horen dat z'n paard een onderhals heeft, slecht door de vacht heen is, te dik is, geen kont heeft, scheef op zijn voeten staat, flaporen heeft, alleen maar met zijn staart loopt te zwiepen enz enz enz.

Als je geen commentaar kunt hebben, dan moet je geen foto's plaatsen...

Misschien moet je andermans paarden maar accepteren hoe die is? Misschien is dit wel zo'n hele luxe fries. Ken ik er wel meer van, en ruinen/hengsten sloven zich ook nog meer uit, dus als ze een keer los in de bak ofzo staan hebben zij ook veel meer de neiging om te lopen showen. Dus daar zullen ze dan ook wel van afvallen. En zoals ik heb begrepen is dit ook zo'n shower, vooral als ik zie hóe die gallopeert. Ja, haar tenen zijn wat naar binnen, maar zie je bewijs dat de spoortjes in het lichaam van het paard zitten. Ik heb véél erger gezien. Dus eigenlijk vind ik dat maar kletskoek!!

SuperLiesje schreef:
Erg mooie fries!! Ik vind de gallopfoto's er niet zo vriendelijk uitzien... hij loopt er niet echt lekker ontspannen bij, en het lijkt alsof jij van voren erg streng bent met je handen.. vind het geen fijn beeld

Wat wil je ook als veel kindertjes erop rijden? Het is een MANEGEpaard, geen dressuurtopper waar er maar 1 op hem rijd. Het is echt moeilijk om een manegepaard 'ontspannen' te krijgen, neem dat maar van mij aan.

suleilitha schreef:
rijstijl, flut, en paard is erg schraal. Het ziet eruit of het beest gewoon met de kop de lucht in wordt getrokken.

Dit is dus een 'sneu' berichtje. Heb je niks beters te zeggen? Achja, sommige mensen weten gewoon niet beter Lachen

Shanice, ik vind het wél een mooi paard! Haha! , ik vind dat als je op een fries rijd, ook echt leuk moet kunnen rijden, en dat deed je heb ik begrepen? Haha! Tips enzo zijn al gegeven, heel veel geluk & succes samen!

laurabob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:04

Hoi! Jeetje wat een negatief gedoe allemaal zeg!
Deze meid rijd 1 keer in de week op een manege paard in de les, je kunt haar dus niet vergelijken met een m ruiter!
Deze fries is mega sloom of heel schrikachtig(rennen) dus al niet een van de makkelijkste. Hij is wel mager dus wat meer kuil zou goed voor hem zijn....daar komt wel bij dat het een luchtzuiger is, en volgens mij weten de meeste mensen wel dat het voor sommige luchtzuigers heel moeilijk is om dikker te worden!

Shanice blijf lekker je best doen en leren, probeer goed op je benen te letten inderdaad. En misschien is een klein knopspoortje ook al genoeg.

groetjes laura

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:07

Piaffe_Girl schreef:

volgens mij is het een manege paard.. Op de manege waar ik op reed mochten we geen buitenritjes maken hoor Tong uitsteken
Maar wij hadden op zondags 'vrij rijden', dus dat je voor jezelf een uur gaat rijden.
Misschien dat de ts dat kan doen want als haar instructeur/instructrise zegt dat ze de teugels korter moet nemen dan ga je dat lijkt mij niet negeren Knipoog

Nu wil ik je echt niet afzeiken over die sporen maar zou het niet een idee zijn om gewoon even te voelen hoe hij reageert zonder sporen? Gewoon even om het gevoel en dan kun je ook foto's zonder sporen posten en krijg je misschien naar jouw idee leuker commentaar Knipoog toch wel een goede reden ofniet?

Een erg mooi paard heb je daar trouwens onder je kont! Knipoog

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 10:12

laurabob schreef:
Hoi! Jeetje wat een negatief gedoe allemaal zeg!
Deze meid rijd 1 keer in de week op een manege paard in de les, je kunt haar dus niet vergelijken met een m ruiter!
Deze fries is mega sloom of heel schrikachtig(rennen) dus al niet een van de makkelijkste. Hij is wel mager dus wat meer kuil zou goed voor hem zijn....daar komt wel bij dat het een luchtzuiger is, en volgens mij weten de meeste mensen wel dat het voor sommige luchtzuigers heel moeilijk is om dikker te worden!

Shanice blijf lekker je best doen en leren, probeer goed op je benen te letten inderdaad. En misschien is een klein knopspoortje ook al genoeg.

groetjes laura

Als je haar niet mag vergelijken met een m ruiter.. waarom laat iemand haar dan rijden op een best wel moeilijke fries??
Ik heb een verzorgpaard en dat is ook een luchtzuiger, maar hij is echt niet dun!! iets te dik zelfs.. Als het paard lekker veel naar buiten kan, dan kan hij ook niet veel luchtzuigen.. hij word dan bezig gehouden..
Het is maar net hoe je zo'n dier behandeld!