4-Jarige Fries x Andalusiër first@work in buitenbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cellina

Re: 4-Jarige Fries x Andalusiër first@work in buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:13

@Biebz95: Van eige fok. Haffrie hoeve Warmenhuizen. (H)
Die foto's komen later wel, dus hou t in de gaten Duivel

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:15

Leuk paardje mooie kruising..
Maar even over het verhaal van de martingaal..
Zo hoort ie te zitten.
Afbeelding

Dus niet over de stopjes vlak bij het bit

Cellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:17

@Latruda: Klinkt overtuigend, ik maar braaf luisteren naar m'n instructice Haha!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:19

Sorry dat ik dit zeg maar dan zou ik als ik jou was ander intructie zoeken en niet bij iemand lessen die hulpmiddelen verkeert gebruikt..

Cellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 18:20

@Latruda: Na één fout, geef mensen een tweede kans. En je weet niet of ze expres die fout maakte. Misschien is deze manier wel effectiefer op mijn paard.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:21

Okee Tong uitsteken
Haha, zal ik doen Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:40

Cellina schreef:
@Latruda: Na één fout, geef mensen een tweede kans. En je weet niet of ze expres die fout maakte. Misschien is deze manier wel effectiefer op mijn paard.

het is gevaarlijker doordat het ringetje klem kan komen te zitten bij de gesp van je teugel waardoor je matingaal ineens een wel heel heftige inwerking krijgt. Das wel effectief jas, maar of het nou op een goede manier effectief is? Ik ben benieuwt wat de motivatie van je instructrice is om het zo te doen.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:46

Cellina schreef:
@Furia:Het is moeilijk om haar te verlengen, ze gebruikt elk stukje ruimte als reden om weg te schieten.

Maar je rijd haar wel nageefelijk? Je begint toch hoop ik met laag en rond (met veel ruimte)...

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:43

Cellina schreef:
@Dorage: Ik had de fotos voor wat anders bewerkt, en dacht "Ik zet ze ook even op bokt". Maar het wordt niet echt in dank afgenomen;)
Maar bedankt voor je reactie:)

ik vind het niet erg dat je ze bewerkt.
maar je wilt graag commentaar, en dat kan ik niet geven als ik naar deze foto's kijk Knipoog

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:51

Mooi paard hoor en hij loopt ook netjes.
Enig commentaar: beugels wat langer en niet naar de binnen zijde van je paard kijken, daardoor houdt je je hoofd scheef en ga je iets naar binnen hangen.
Kijk tussen de oren van je paard door naar voren, moet ik ook regelmatig op gewezen worden Bloos

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:45

Leuk paard Vingers aflikken
Rijden ziet er goed uit hoor!

Cellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 20:52

@Qimm: Zelf heb ik er nooit last van gehad dat de ringetjes vast bleven haken, Maar het is natuurlijk altijd beter om dit te voorkomen. Ik zal de volgende keer de ringentjes eens voor de vlindertjes doen Knipoog
@Kiekkiek:Ze loopt ook lager, maar omdat ik dit keer ook best gespannen was nam ik haar korter. Omdat ze anders die ruimte neemt om weg te schieten. Binnen heeft ze hier geen last van en geef ik haar ook goed de ruimte. Aangezien ze dan zelf ook lekker ontspannen is.
@Dorage: Misschien is het voor mij makkelijker kijken omdat ik de "orginele" foto's gezien heb. Maar als ik de tijd heb kan ik de foto's ook "orgineel" plaatsen. Knipoog
@Ulfeino: Bedankt voor je commentaar, de volgende keer doe ik m'n beugels zeker een gaatje langer, en zal er hard aan moeten werken om "tussen de oren door" te gaan kijken Lachen
@BRN: Bedankt voor je commentaar Lachen

stefluffmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:09

hee deem
leuke foto's ik vind het een mooi paardje Lachen en het rijden ziet er ook netjes uit er valt altijd wel ergens wel wat aan op te merken natuurlijk maar dat mag je instrectrice lekker doen Tong uitsteken
verder vind ik de foto's leuk bewerkt:)

Cellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 21:11

@stefluffmel: bedankt voor je reactie Haha!

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:20

Mooi paard Lachen Ik heb ook een anda x fries maar die heeft wat meer van de anda Tong uitsteken

Cellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 21:22

@armyhorse: Bedankt Lachen Ik ben gek op Andalusërs. Vingers aflikken

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:42

Wat een gaaf paardje joh, jeeeetje! Kwijl

Ik zou alleen zo'n jong paard waar je nog niet zo lang mee rijdt, niet zo kort in de hals rijden. Belangrijk is juist dat ze hun rug leren te gebruiken en op te sterken door veel lang en laag te rijden. Dat ze ertussenuit wil schieten als je haar langer laat, heeft meer met jouw rijden te maken dan met of het kan of niet. Knipoog Je hoort haar namelijk terug te nemen op je zit (langzamer lichtrijden, werkt écht!), niet om haar terug te trekken. Eigenlijk is de reactie van bijna iedereen op een snel paard om terug te 'trekken' (teugelhulp), maar het is juist belangrijk om het helemaal op je zit te kunnen zitten. Lachen

Vind wel dat je een hele nette zit hebt! Denk dat het misschien nog mooier zou zijn als je je beugels een gaatje langer hebt, maar je hebt al uitgelegd waarom je op het moment zo zit.

Cellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 21:54

@Myukii: Aangezien dit de eerste keer was dat ik weer buiten was, en ze meteen toen ik de bak binnenkwam ging rennen was m'n eerste gedachte teugels kort nemen. Mijn fout, moet ik dus niet doen. Ik rijd haar nu al 1.5 jaar. Maar buiten is ze gewoon een stress-kip. En omdat ze aldoor begint te rennen, en mega grote bokken geeft ben ik er wel eens afgevallen. Hierbij heb ik me dan ook erg bezeert. Vandaar dat ik er op sommige foto's wat gespannen bij zit. Ik heb geprobeert de teugels te verlengen maar dit zag zij als een reden om er weer van door te gaan. Ze rent verschrikkelijk hard.
Dus ik heb al gauw de neiging om m'n teugels korter te nemen. M'n beugels zijn echt kort ja, maar dan heb ik zelf beter grip. Tong uitsteken
De volgende keer zal ik er zelf wat ontspannender op gaan zitten, en mn teugels wat langer nemen, en mn beugels even wat langer Haha!
Bedankt voor je commentaar.

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:34

En daar is deempje en Celien! Wat zijn jullie toch een leuk stel samen Knipoog ben trots op jullie, jullie zijn al een stuk gegroeid van toen ik jullie voor het eerst zag! We moeten ook een keertje samen foto's gaan maken!

Cellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 10:34

@Ilsje87: Haha bedankt! Gaan we gauw een keer doen!

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:54

Leuke combi!

Cellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 14:41

@Rijo: bedankt Haha!

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:10

Wat een mooi paard zeg. Je rijd haar netjes. Ik denk alleen dat je je teugels iets langer moet doen..dan kan je je handen wat meer naar je toe halen want ze zijn nu wat ver naar voren. Ook lijkt het of je je handen meeneemt omhoog als je gaat staan tijdens het lichtrijden..probeer ze stil te houden en op 1 plek.
Succes nog met haar!

Cellina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 15:19

@joycie81: Ik moet m'n teugels idd verlengen, maar aangezien ze buiten erg druk is nam ik mn teugels kort. Volgende keer neem ik ze wat langer. Het lijkt denk maar zo, want mn handen houd ik gewoon stil. Maar bedankt voor je commentaar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:19

leuk paardje denk ik (is bijna niet te zien door de bewerking) verder moet je je rug niet hol trekken je hakken uit drukken en idd zit je martingaal verkeerd. verder handen op zijn plaats houden tijdens het lichtrijden. hoelang is de pony al onder het zadel. omdat je haar erg kort aan de teugel rijd. verder probeer haar meer te laten zakken in de nek. en jij zegt dat ze ieder stukje ruimte wat ze krijgt gebruikt om er vandoor te gaan. dan rijd je haar niet op je zit. het bit is geen (!) rem. verder zou ik de "normale" versie's nog een keer in het topiv plaatsen als ik jou was want zo is er vrij weinig te zien.