Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pearlie schreef:supertammy schreef:Ik heb net als Rosanne1988 ook het idee dat schoudervoor niet dé oplossing is. Als ik kijk naar mijn eigen paardje, die wilde ook altijd haar achterhand naar binnen gooien. Gewoon een trukje om niet recht te hoeven lopen. Svhoudervoor werd ook al snel een trucje van haar om niet recht te hoeven lopen.
Gewoon goed rechtstellen en buitenteugel erbij!
Juist ja... en hoe doe je dat, 'gewoon goed rechtstellen'??
pearlie schreef:rosanne1988 schreef:ik denk dat je op dit moment met schouder voor niet echt ver komt!
het paard is waarschijnlijk totaal niet rechtgericht, en dit komt doordat ze haar buitenteugel er niet genoeg bijhoudt.
dit ga je niet tegen door schouder voor te rijden, en je paard dus naar binnen te stellen...
door stelling naar buiten te vragen, dwing je je paard op zijn eigen 4 benen recht te lopen, en niet om telkens naar binnen te vallen, en de achterhand naar binnen te plaatsen.
schoudervoor werkt averechts.
schoudervoor en naar binnen stellen zijn twee verschillende dingen hoor
denk niet dat deze oefening averechts werkt ik vind hem alleen erg moeilijk vandaar dat ik tips vraag