Nashua @ wedstrijd M2, grote teleurstelling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Re: Nashua @ wedstrijd M2, grote teleurstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:51

Ik denk dat TS nu wel snapt dat het aan haarzelf ligt en niet aan de jury (of ik het hier mee eens ben is een tweede).

Ik vind de foto's er niet eens zo heel slecht uitzien, alhoewel de pony meer op het achterbeen mag. Die 4 voor SB vind ik te laag, hoewel de pony wel wat over de buitenschouder valt, vind ik het er nog wel redelijk uitzien.
Middendraf foto's vind ik er goed uitzien hoor, iig goed genoeg voor een 6 Ja
Gelukkig heb je wel winst gereden en ach, volgende keer beter dan maar toch Knipoog
Laatst bijgewerkt door Aranel op 04-05-08 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 13:51

Nou bij deze dan een filmpje..
Ik wil ABSOLUUT geen commentaar op het staken..
Maar dan wil ik wel eens weten wat er allemaal zo verkeerd is aan het lopen van mijn paard.. Want ik begrijp echt niet waarom iedereen zegt, taktfouten op de voorhand enz..
Ik denk namelijk dat dit momentopnames zijn, ik weet het niet, maar goed..
Het ziet er niet uit als een geweldige proef vind ik ook niet echt terecht van de foto's...
Maar goed.. Ieder zijn eigen mening natuurlijk..
Ik vind dat je in het filmpje goed kunt zien, dat mijn paard niet op de voorhand loopt, lekker aan de loodlijn, dat hij geen taktfouten maakt of iets dergelijks..
Voor deze proef had ik 177 punten en een derde plaats (ook selectie dus precies dezelfde concurrentie) .. Dat kan ik dus ook niet verklaren, waarom voor dit 177 punten en voor vandaag.. Helaas niet op film.. Maar 181..

http://www.youtube.com/watch?v=KAWPyhwfuPY
Laatst bijgewerkt door Frannik op 04-05-08 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:54

Een 7 is een ruim voldoende.. Maar geen uitstekend Knipoog

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 13:54

En wat ik ook niet kan verklaren is.. Waarom zegt iedereen tegen mij, nou dat ging goed ofniet? Zo dat was een hele goede proef zeg?
Jij ging voor de winst vandaag ofniet? Echt super hoor! Jezus wat loopt je paard lekker...
Zeggen ze dat dan ALLEEN maar om mij een goed gevoel te geven.. Geloof ik echt niets van..
Ik vind het stom dat iedereen zegt dat het alleen maar aan mij zelf ligt.. dat vind ik echt onterecht..
Ik weet dat het mede aan mij zelf ligt.. maar niet alleen aan mij zelf.. Deze punten waren NIET terecht..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:56

Leg het nou eens naast je neer!
Gebeurd is gebeurd, klaar. Het is en blijft een jurysport, en de volgende keer gaat het vast beter!

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 13:57

Mosh schreef:

ALs dit op mijn zit slaat?? Heb jij wel eens een 10 gehad voor je zit, of de gene die het meest mooi zit van iedereen die je kent, weleens hoger dan een 8 gehad? LIjkt me niet.. Ben al erg blij dat ik van een 6 naar een 7 ben gegaan..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:57

Zij zijn toch geen jury..
De proef kan er toch ook gewoon netjes uit hebben gezien ?
Frannik, je komt niet meer aan winstpunten in de M2 met alleen net rijden. Er zitten niet voor niets zoveel moeilijke oefeningen in en hoeveel mensen komen nauwelijks of niet deze klasse door ?!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:59

Frannik schreef:
Mosh schreef:

ALs dit op mijn zit slaat?? Heb jij wel eens een 10 gehad voor je zit, of de gene die het meest mooi zit van iedereen die je kent, weleens hoger dan een 8 gehad? LIjkt me niet.. Ben al erg blij dat ik van een 6 naar een 7 ben gegaan..

Ik heb wel eens een 8 voor mijn zit gehad ja. Maar daar gaat het hier niet om.
Nogmaals een 7 is een ruim voldoende. Dat betekend dus dat je nog niet perfect zit. Dat is helemaal niet erg, maar waarom altijd maar genoegen nemen met een 7 ? Je rijd toch dressuur omdat je wilt verbeteren ? Je mag best wat streberiger worden naar mijn idee.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 14:01

ik weet het, het is een jurysport ern daar moet ik me bij neerleggen. Dat probeer ik ook zo goed mogelijk.. maar mag ik niet teleurgesteld zijn dan? Ik voel me echt zo rot.. Ik train me kapot, heb deze week 3 keer privéles gehad.. Heb gelukkig een staakloze proef gereden, dus dat doel is bereikt, waar ik onwijs blij mee ben.. Die punten doen er dan verder ook niet toe.. Maar goed.. Ik ben het er gewoon nie tmee eens, klaar, mag dat nie tmijn mening zijn?
Ik vind het echt zo stom dat iedereen het er zo slecht uit vind zien van de foto's.. IK snap dat echt niet.. Pas in mijn trainingstopic was iedereen razend enthousiast, wauw wat loopt je paard goed enz enz.. En dan is het nu ineens waardeloos?
vreemd..

En van mij zit.. Ik ben van een 6 naar een 7 gegaan, daar ben ik ontzettend trots op.. Mag dat?
En moet ik dan van een 6 naar een 8 gaan? ik zeg toch dat ik me dagelijks kapot train om dat te verbeteren maar dat kan niet in een keer..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:04

Ik zie geen filmpje? Lachen

Meid, ik denk dat je nog best heel tevreden mag zijn met je zesde plaats. Je hebt dan zelfs nog een winstpunt ook!

Je wilt verder geen commentaar op een aantal punten, maar juist die puntjes zijn wel van groot belang op het algehele beeld, en dan tikt het vaak toch alsnog aardig aan.
Gewoon aan blijven werken, en dan komt het heus nog wel. Ik zie dan ook eigenlijk niet waarom je je zo druk maakt.
Je moet niet naar de punten van een ander kijken, maar naar de punten van jezelf, en je komt er echt wel Lachen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:07

Natuurlijk mag je teleurgesteld zijn als je hard getraind hebt en je hebt niet het resultaat bereikt wat je wilde behalen.
Maar hard trainen geeft nou eenmaal geen garanties om te winnen. De concurentie zal vast ook hard getraind hebben.
Waarom is het nou zo moeilijk om te accepteren dat de ander waarschijnlijk gewoon beter gereden heeft en al zou dat niet zo zijn. Zelfs als ze iets hogere punten heeft gekregen dan ze verdiend heeft dan maakt dat jouw proef nog niet tot een superproef.

Ik denk echt niet dat crossmonster en mindfields maar wat verzinnen.

Je vraagt je af waarom omstanders dan niets gezegd hebben over dingen die wat minder gingen.
Tja vrees toch dat die geen zin hebben in allerlei tegenargumenten waarom het wel goed ging.
Complimentjes ontvangen en krijgen is nu eenmaal leuker.
Laatst bijgewerkt door lindsey op 04-05-08 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:08

Op de voorhand heeft niets te maken met neus aan de loodlijn hoor. Dat heeft te maken met wat de achterhand doet. En het achterbeen is op alle foto's achter de massa, en dus niet eronder. Op je eerste middendraf foto kun je dat heeeel goed zien, linkerachterbeen is volledig achter de massa.

Voor jouw doen, voor jouw niveau kan dit voor jou met jouw paard wel een hele fijne proef geweest zijn, maar dat zegt niet dat het erg goed was in de ogen van de jury. Vergeet niet dat de M2 het voorportaal voor de Z1 is, en Z1 niveau zie ik nog lang niet bij jullie.

Maar ik heb zo het idee dat je graag je gelijk wilt hebben en echt niet ziet wat er nog aan mankeert?

Je zit je paard op veel foto's me je lijf tegen te werken, ook weer een kwestie van houding en zit.

Je wilt daar geen commentaar op, maar ondertussen vraag je je af waarom je zo laag gepunt bent(terwijl ik 181 errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg lief gepunt vindt voor wat ik op de foto's zie). Je houding is heel belangrijk en als daar nog het een en ander aan schort, dan kan de jury niet anders dan je daar ook op beoordelen.

Kritisch naar jezelf kijken is een kunst, maar zeker in de dressuur een noodzaak.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 14:11

kijk dat filmpje eens in plaats van dat je zegt dat mijn paard op de voorhand knalt en klote loopt...
En wat ik ook BELACHELIJK vind, waarom krijg ik dan regelmatig WEL winstpunten in het M2?
En ik zeg ook niet dat het aan de loodlijn lopen te maken heeft met de achterhand, want dat weet ik zelf ook wel.. Maar goed

Petrichor

Re: Nashua @ wedstrijd M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:12

crossmonster schreef:
Ga eens echt kritisch naar je foto's kijken Knipoog

De SB is moeilijk te beoordelen vanuit deze hoek, maar kijk is naar jouw houding en hulpen, die zijn niet goed

Dan de uitgestrekte draf, die is idd vanaf de foto's te zien te braaf, en op de tweede foto zelfs een tactfout.
In de galop lijkt ie ook wat kort in het lijf te blijven.

Verder moet je heel erg op je benen gaan letten, die zijn echt een eigen leven aan het leiden Lachen
Vooral spoorgebruik zou een stuk minder kunnen.

Al met al zie ik een talentvolle combi, die net wat secuurder zou mogen rijden. De puntjes op de I die missen zeg maar.

Neem aan dat je goed les hebt. Vraag aan je instructie eens een paar zitlesjes Knipoog

Heel mooi verwoord.
Ik ben het helemaal met je eens. Knipoog
Precies zoals je zegt te braaf gereden, in de M2 willen ze juist dat spectaculaire zien.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:16

Ik heb nu het filmpje bekeken, en kom toch wel een beetje terug op mijn mening.
Er wordt toch wel 2 keer flink gestaakt, en ondanks dat je daar geen commentaar op wilt, zal dat wel flink hebben ingehakt op je punten.

Tijdens het staken in de galop lijkt het zelfs alsof je de baan uit gaat? Dan moet je eigenlijk zelfs worden uitgesloten.
Dan denk ik dat je nog erg ruim bent gepunt, hoor Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-05-08 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:17

Frannik schreef:
kijk dat filmpje eens in plaats van dat je zegt dat mijn paard op de voorhand knalt en stinkmodder loopt...
En wat ik ook BELACHELIJK vind, waarom krijg ik dan regelmatig WEL winstpunten in het M2?
En ik zeg ook niet dat het aan de loodlijn lopen te maken heeft met de achterhand, want dat weet ik zelf ook wel.. Maar goed

Je hebt geen filmpje geplaatst.
Waar zie je mij zeggen dat hij k.ut loopt dan? Joh ik probeer je alleen uit te leggen waarom jouw gevoel niet klopt met de punten hoor, excuser moi als je er niet mee om kunt gaan.

Misschien moet je een andere sport gaan zoeken als je niet met een jurysport om kunt gaan.

De ene keer krijg je wat teveel, de andere keer wat te weinig maar als je gewoon goed rijdt(zelf dus, dat doet een ander niet voor je), dan krijg je je punten vanzelf wel.

Misschien moet je eens een ander instructeur gaan zoeken, als je bij mij zou lessen zou ik je niet eerder weer de ring in sturen dan dat je hakken mooi op de plaats blijven en je paard net dat beetje meer aan elkaar loopt. Dan is je resultaat er ook naar en voorkom je dit soort teleurstellingen.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 14:17

Cayenne schreef:
Er wordt toch wel 2 keer flink gestaakt, en ondanks dat je daar geen commentaar op wilt, zal dat wel flink hebben ingehakt op je punten.

Tijdens het staken in de galop lijkt het zelfs alsof je de baan uit gaat? (Is niet goed te zien).

DIt is niet van vandaag!
DIt is van vorige keer, en ik begrijp dus niet, waarom voor dat 177??? en voor vandaag 181????
Dat kan ik NIET plaatsen..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:19

@Mindfiels, het filmpje staat erboven ergens.

@Frannik, sorry dat was niet duidelijk.
Was je op deze proef dan niet uitgesloten vanwege rijbaan vroegtijdig verlaten?

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 14:20

Mindfields schreef:
Frannik schreef:
kijk dat filmpje eens in plaats van dat je zegt dat mijn paard op de voorhand knalt en stinkmodder loopt...

Je hebt geen filmpje geplaatst.
Waar zie je mij zeggen dat hij k.ut loopt dan? Joh ik probeer je alleen uit te leggen waarom jouw gevoel niet klopt met de punten hoor, excuser moi als je er niet mee om kunt gaan.

Misschien moet je een andere sport gaan zoeken als je niet met een jurysport om kunt gaan.

De ene keer krijg je wat teveel, de andere keer wat te weinig maar als je gewoon goed rijdt(zelf dus, dat doet een ander niet voor je), dan krijg je je punten vanzelf wel.

Misschien moet je eens een ander instructeur gaan zoeken, als je bij mij zou lessen zou ik je niet eerder weer de ring in sturen dan dat je hakken mooi op de plaats blijven en je paard net dat beetje meer aan elkaar loopt. Dan is je resultaat er ook naar en voorkom je dit soort teleurstellingen.

Weet je hoeveel mijn zit al verbeterd is? Dat is vast motiverend, ga maar niet meer starten:S??
Alleen het slechte wordt verteld, niet het goede.. Er wordt alleen maar gezegd, dit is slecht dat is slecht...
Maar ik krijg hier de tijd niet voor van jullie, want alles moet in 1 keer perfect zijn, sorry dat ik die robot niet ben

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 14:20

Cayenne schreef:
@Mindfiels, het filmpje staat erboven ergens.

@Frannik, sorry dat was niet duidelijk.
Was je op deze proef dan niet uitgesloten vanwege rijbaan vroegtijdig verlaten?

Nee want het was geen gesloten ring

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:24

Frannik schreef:
[
Weet je hoeveel mijn zit al verbeterd is? Dat is vast motiverend, ga maar niet meer starten:S??
Alleen het slechte wordt verteld, niet het goede.. Er wordt alleen maar gezegd, dit is slecht dat is slecht...
Maar ik krijg hier de tijd niet voor van jullie, want alles moet in 1 keer perfect zijn, sorry dat ik die robot niet ben

Nee hoor alles hoeft heus niet ineens perfect te zijn maar jij vraagt je af waarom je geen hogere punten krijgt dus dan worden die redenen gegeven. Vind het commentaar van crossmonster en mindfield ook erg leerzaam moet ik zeggen. Je moet je niet te veel aangevallen voelen. Zelfs bij topruiters kan er hier en daar nog best wat verbeterd worden. Hier kan je tenminste wat mee.
Daar heb je meer aan dan mensen die naast de ring met je meepraten van het ging perfect.
Laatst bijgewerkt door lindsey op 04-05-08 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:25

Meisje meisje, wind je niet zo op Knipoog Het ziet er goed uit, maar niet goed genoeg? Inderdaad wij kunnen niet vanaf defoto's bekijken of jouw paard genoeg sprong heeft of dat hij geen SB toont.

Maar dit schiet toch ook niets op? Als je nu gewoon eens rustig aan doet, een keer tot 10 telt, even naar de foto's kijkt en er van leert. Het zal vast een enorme teleurstelling zijn! Maar het hoeft inderdaad niet perfect in één keer! Daarom krijg je kritiek op je proef, zodat je daaraan kan werken en het in de volgende wedstrijd kan tonen dat je er wél werk van hebt gemaakt!

Wij kunnen vanaf hier niet zien hoe het proefje van de 1e plaats is gegaan en ik vind het daarbij onredelijjk dat je hier nu iedereen af loopt te katten. HAW is een discussie forum waar je niet alleen maar : Oe, aah wat een mooi paard te horen krijgt maar gewoon kritiek. Ik heb nog geen enkele bokker gezien die in mijn ogen onredelijk of gemeen heeft gereageerd naar jouw. Allemaal goed onderbouwd en duidelijk!

Ik zou zeggen: Leer van je foto's! Ik vind het een pracht paardje, wees er zuinig mee!

Ik weet dat je het er niet over wilt hebben maar: Hoe komt het staken? Heeft ze dat vaker tijdens wedstrijden/trainen?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:26

ik vraag me af of je eigenlijk wel commentaar wil. Deze mensen hier op bokt geven hun mening, en die is niet gelijk aan die van jou. Ze geven (opbouwende) kritiek en die kat jij vervolgens af. Als je het nou iets positiever in te geven. Men probeert je alleen maar te helpen zodat jij en je paardje verder zullen komen en je de volgende keer wel presteert zoals je het zou willen.

Petrichor

Frannik schreef:
Cayenne schreef:

Tijdens het staken in de galop lijkt het zelfs alsof je de baan uit gaat? (Is niet goed te zien).

DIt is niet van vandaag!
DIt is van vorige keer, en ik begrijp dus niet, waarom voor dat 177??? en voor vandaag 181????
Dat kan ik NIET plaatsen..

Hmm weetje.
181 punten zou misschien wel wat laag gegrepen zijn, maar ook dat kan ik niet oordelen over een paar foto's.
Maar 177 voor de proef op het filmpje vind ik veel te hoog gegrepen.
Het is niet altijd goud.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 04-05-08 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilde_

Je hebt het steeds over dat de anderen zoveel fouten hadden.
Soms heb je zoveel fouten, maar verbeterd de rest van de proef gewoon die fouten. Als je er goede stukken in hebt zitten, kun je die fouten gewoon hebben. Heb het regelmatig gezien bij anderen.
Paar grote fouten in de proef, maar de rest van de proef was gewoon onwijs goed, ja, dan sta je bovenaan, met veel fouten, maar met veel punten.

Ik weet hoe groot de teleurstelling kan zijn, dat je anderen ziet rijden en denkt, heeft die meer punten? ik had het de laatste tijd ook steeds, fijne proeven, echt fijn, en dan maar net een winstpunt. Volgende keer beter dan maar.

Het is en blijft een jurysport, je hebt een leuk paard.
Komt wel goed. Lachen