Volgens mij ben jij veel te veel bezig met haar ´netjes´ te laten lopen.
Maar nageelijk rijden mag nooit een doel op zich zijn.
Als jij op een correcte manier rijd, dus ontspannen, achterhand er goed onder en van die mond afblijven, rijden op je zit en been, dan zal de ontspanning veel sneller bij je paardje te vinden zijn, waardoor ze uit zichzelf omlaag komt.
Dus neem even rust qua rijden...ga grondwerk doen of longeren en begin dan met een nieuwe instructrice.
En uiteraard die stiek eraf laten met je eerste les. Weet je meteen of het een goede instructrice is, aangezien die niet naar hulpteugels grijpen, maar het rijtechnisch op proberen te lossen.
En dat duurt waarschijnlijk wel wat langer, maar is zoveel beter en fijner voor je paardje en je hebt er een leven lang profijt van.
Al die hulpteugels lossen het probleem niet op, maar verbloemen het alleen maar.
Ze heten niet voorniks HULPteugels, en niet PROBLEEMOPLOSSENDEteugels.
En wat betreft je opmerking:
Citaat:
Als ik zonder rijd vind ik haar wel vervelender lopen en krijg ik haar veeel moeilijker omlaag
Dat is het echte paardrijden en dat moet JIJ nou net gaan oplossen.
Is misschien hard in het begin, maar het zijn wel de feiten, waar jij nu met je neus bovenop gedrukt wordt.
Elke keer die ´troep´ eraan hangen zorgt ervoor dat je paardje nooit goed leert lopen van zichzelf uit.
Dan zal het altijd zo blijven.