Sylvie en Sundance zijn stalgenootjes van mij en geloof me deze fjord is moeilijk netjes nagefelijk te rijden! Hij wordt zeer snel zwaar in je handen en wil onder je vandaan rennen. Ik moet zeggen Sylvie dat ik het al stukken beter eruit vindt zien dan 2 maanden terug. Je hebt al goede tips gekregen van andere bokkers. Daar wil ik nog aan toevoegen dat je met Sun heel veel overgangen moet gaan rijden. Als hij iets moeilijk vindt dan racet hij er meteen vandoor waardoor je hem moeilijk kunt corrigeren en er eigenlijk meteen aan moet ''hangen'' om niet tegen de keerwand aan te belanden. Wat ik er mee wil zeggen is dat elk tempo wat je rijd, jou tempo moet zijn en niet dat van Sundance. Daarbij veel slangenvoltes en 8jes zodat hij op jou gaat letten en op jou gaat wachten. Door af en toe een pasje weg te rijden en een pasje terug te rijden worden ze heel oplettend en fijn van. Ook schijnovergangen mee pakken in het rijden. Mijn tip is om daar lekker mee aan de slag te gaan en het wijken en het SB nog even achterwege te laten. Je kan natuurlijk wel wat passen opzij doen om te controleren of je hem nog scherp voor je been hebt maar ik zou eerst vooral de basis trainen. Zodat je eerst een fijne aanleuning hebt en een goed ondertredende achterhand, als je die 2 dingen voor elkaar hebt hoef je alleen nog maar te ''Rijden'' en niet meer steeds te corrigeren.
Veel succes!
Liefs Kim