Robin [29 jaar,connemara] @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Re: Robin [29 jaar,connemara] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:35

Het zadel lijkt inderdaad niet helemaal goed te liggen. De ruiter moet goed opletten dat ze niet met holle rug rijdt. Ze houdt haar rug heel vast. Ik heb dit ook een hele tijd gedaan en stapte elke keer af met verschrikkelijke rugpijn. Misschien kan je haar er in stap eens attent op maken dat ze die rugspieren moet ontspannen. Laat haar desnoods haar rug eens bol maken. Al was het maar om het verschil te voelen.
Het zou ook al beter gaan moest ze haar stijgbeugels wat langer maken.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:47

Wauw! Ik hoop dat mijn meisje er met 29 nog zo uitziet! (en dat ze de 29 uberhaupt haalt Ja). Voer je hem iets speciaals?

Als je naar de sta-foto's in draf kijkt, en de teugels wegdenkt, zou de amazone volgens mij niet kunnen blijven staan. Misschien kun je haar een keer aan de longe nemen, zodat ze zonder teugels kan rijden? Of aan een lang, los teugeltje draven, dat ze daar geen houvast aan heeft. Al denk ik niet dat hij er erg last van heeft, zoveel weegt de amazone niet volgens mij.

Wel heerlijk om te zien dat je pony zo braaf is met een uk op z'n rug! Echt een oude leermeester (en daar leer je het meest van)!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 17:34

ik voer hem niets speciaals hoor Knipoog beweging en goede zorg is het wondermiddel Lachen

over het zadel: ik heb dit zadel nog niet zo lang , na enkele maanden zou het 'uitgezakt' moeten zijn en kunnen de kussens eventueel opgevuld worden. Het zadel is eigenlijk veel te groot voor de ruiter. Ik weet in ieder geval zeker dat hij geen last heeft van het zadel, hij is juist erg verbeterd sinds hij dit zadel heeft. Aangepast moet hij inderdaad over een tijdje worden Lachen

de amazone moet inderdaad nog een hoop leren, en daar is ze op dit moment ook mee bezig. Maar vind het al geweldig hoeveel plezier ze samen hebben Knipoog

bedankt iedereen Lachen

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:38

Wauw, die loopt er nog fit bij voor zijn leeftijd. Super hoor OK dan! !!
Goed dat je hem nog lekker beweging blijft geven. Hij lijkt er echt lol aan te beleven.
Inderdaad, het beste "medicijn" is TLC, tender love en care!!
Heel veel plezier nog met hem!!

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 17:45

dankje Lachen