Arabiertje Feline @ ontspannen dressuren!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Arabiertje Feline @ ontspannen dressuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:14

Leuke foto's hoor.

Paar tips, probeer je teugels wat korter te pakken en dan meer naar je hand toe te drijven, doodat je teugels zo lang zijn geef je haar alle kans om zich lang te maken en op de voorhand te vallen.

Verder zou je veel overgangen en tempowisselingen kunnen rijden, daar wordt de achterhand actiever van.

Mbt je halthouden, dat doet ze netjes, maar de achterhand staat wel weer helemaal achter de massa, die moet verder onder.

Als je nou je hele paard wat meer "bij elkaar" kunt rijden komt dat vanzelf goed. En dan zul je zien dat ze vanzelf minder op de voorhand valt en dat je oefeningen ineens ook makkelijker gaan (je binnenhand hoort niet zo ver terug en opzij in het wijken)...

Heel veel succes en ik hoop op snel nieuwe foto's!

Youko

Re: Arabiertje Feline @ ontspannen dressuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 23:10

Leuk dier zeg! Ik heb ook een Arabier, en zij heeft ook de neiging om wat meer voorover te duikelen en te diep te lopen. Ik heb sinds een aantal weken les (eindelijk Knipoog ) en heb ook heel wat tips meegekregen.

Ik reed mijn paard ook vaak met te lange teugels, nog steeds neig ik met te lange teugels te rijden, maar ben er nu vaker van bewust.. Het probleem 'op de voorhand vallen' en de achterhand activeren is mij ook niet onbekend. Ik heb nu door dat ik al die jaren Tica te 'snel' reed. Ik croste de bak door, laat maar zeggen. Nu rijd ik Tica in een heel beheerste tempo (voor mijn gevoel dus erg traag), zodat ze meer kan dragen. Door middel van heel veel tempowisselingen (puur op de zit), en voltes vergroten in draf en galop gaan we steeds meer vooruit Lachen. Wees niet bang om je teugels wat korter te pakken, zolang je soepel en zacht blijft in je polsen (handen en armen) kan dat helemaal geen kwaad Lachen. Veel plezier en succes verder Tong uitsteken