Ik ben verliefd! Toran@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicole

Re: Ik ben verliefd! Toran@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:37

mooi paard zeg!!
Ga zo door zou ik zeggen, dan komt het allemaal goed Tong uitsteken
Succes!!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:26

Ik zou zeggen gooi die teugels maar eens een tijdje los en oefen op het actief rijden zonder sporen! Neem een zweepje en wees consequent. Been -> Geen reactie? Tikje + been

Wanneer hij goed actief loopt kun je gaan oefenen op het rond lopen en je teugels weer goed op maat nemen.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:26

Er wordt al een paar keer gezegd dat je je niet moet 'focussen op aan de teugel rijden..'. Ik vind juist van wel. Jouw paard loopt veel te veel bovenin en drukt hierdoor zijn rug weg, terwijl jij wel op die rug zit. Dat gaat natuurlijk niet lang goed. Ga hem lang en rond rijden vanuit de schoft, daaruit moet hij rond en lang worden en de rug erbij pakken - de bovenlijn trainen - dew schoft moet als het ware rijzen en de hals zakken. Krijg je het met rijden niet voor elkaar (wat opzich niet gek is als jeje peerd nog maar een week hebt...) ga hem dan 3 keer in de week aan de longe met touwtjes of een halsverlenger longeren, zodat je de juiste spieren versterkt.

Ik vind wel dat je met sporen mag rijden om je paard aan het been te krijgen, maar dan alleen als hij echt niet onmiddelijk reageert en niet om je paard telkens mee te drijven. Het moet een prikkel zijn, reactie vragen, prikkel geven, terug nemen, vaak hoef je de sporen de tweede keer niet eens meer te geven..
En een zweep is opzich hetzelfde middel maar het is een beetje gek als jouw paard niet op bv een vraag van je linkerbeen reageert enm jij hebt de zweep in je rechterhand en geeft een tik op de kont?? Terwijl je vraagt met je been. Dus een zweep zou ik eerder naast je been leggen om even bij te tikken en niet op de kont

Succes met je mooie paardje

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:09

jammer als ik zoiets als dit dan weer zie. De achterhand sloft er achter aan.. De achterbenen horen in de draf over de afdruk van de voorbenen heen te stappen, en dit paard stapt er achter! je moet echt voorwaarts neerwaarts gaan rijden, en je paard ZELF moet zich ontspannen, en zijn hoofd laten zakken, jij moet dit niet voor hm regelen. Knipoog

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 15:13

Bolzak23 schreef:
Er wordt al een paar keer gezegd dat je je niet moet 'focussen op aan de teugel rijden..'. Ik vind juist van wel. Jouw paard loopt veel te veel bovenin en drukt hierdoor zijn rug weg, terwijl jij wel op die rug zit. Dat gaat natuurlijk niet lang goed. Ga hem lang en rond rijden vanuit de schoft, daaruit moet hij rond en lang worden en de rug erbij pakken - de bovenlijn trainen - dew schoft moet als het ware rijzen en de hals zakken. Krijg je het met rijden niet voor elkaar (wat opzich niet gek is als jeje peerd nog maar een week hebt...) ga hem dan 3 keer in de week aan de longe met touwtjes of een halsverlenger longeren, zodat je de juiste spieren versterkt.

Ik vind wel dat je met sporen mag rijden om je paard aan het been te krijgen, maar dan alleen als hij echt niet onmiddelijk reageert en niet om je paard telkens mee te drijven. Het moet een prikkel zijn, reactie vragen, prikkel geven, terug nemen, vaak hoef je de sporen de tweede keer niet eens meer te geven..
En een zweep is opzich hetzelfde middel maar het is een beetje gek als jouw paard niet op bv een vraag van je linkerbeen reageert enm jij hebt de zweep in je rechterhand en geeft een tik op de kont?? Terwijl je vraagt met je been. Dus een zweep zou ik eerder naast je been leggen om even bij te tikken en niet op de kont

Succes met je mooie paardje

Hier ben ik nu heel erg mee bezig ja Haha! Hij vind het heel moeilijk om zijn hoofd laag te hebben zegmaar en om na te geven en je hand op te zoeken. Dat komt door zijn bouw en niet omdat ik iets doe waardoor hij zijn hoofd zo opkropt.
Mijn instructrice op de manege waar ik vrijdag heen ben geweest zei precies hetzelfde. Lachen Kleine stukjes geeft hij mooi na en dn ben ik hem weer even kwijt. Ik heb 26 juli een cursus met lange lijnen, dan kan ik daarna ook met lange lijnen gaan trainen ja!

En inderdaad heb ik hem nog niet zo lang dus kan het niet meteen perfect eruit zien, wat bijna iedereen op bokt hier verwacht en als je dat niet bent dan rijd je gelijk verkeerd volgens velen. Sommige reacties lijken heel wat, maar heel veel mensen vergeten de achtergrondinformatie te lezen kijken (zoals dat het zijn bouw is dat hij zo opgekropt loopt en dat ik hem nog niet zo lang heb) Aan een paar reacties heb ik ook echt wel wat en daar doe ik dan ook wat mee, maar een aantal reacties, daar kan ik niks mee.

Nog even iets: Mijn sporen gebruikte ik niet alleen maar om hem voorwaarts te rijden maar om hem te laten reageren op mijn been. Iedereen denkt gelijk dat ik alleen mijn sporen gebruik maar dat is niet zo. Als ik geen reactie krijg op mijn been dan geef ik been met behulp van mijn spoor en dan ontspan ik mijn been weer. Maar ik heb nu mijn sporen afgedaan en ik gebruik een zweep.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 15:24

Commentaar is al gegeven, dus dat ga ik niet herhalen Lachen
Ik moest trouwens wel lachen om de stem op dat filmpje als ik eerlijk ben Schijnheilig Haha!

Wel een heel leuk paard Ja

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:39

Als ik eerlijk ben vind ik het er niet echt ontspannen uti zien , jij onstpant niet echt en je paard ook niet . Aan de teugel rijden is niet alleen spelen , maar ook veel met je benen , (druk je steeds een beetje aan ) , ik had dit eerst ook dat ik teveel met mijn handen bezig was om hem naar beneden te krijgen . Uitenijndelijk heeft iemand tegen mij gezegt dat ik te veel met mijn handen deed ( toen reed hij ook niet erg ontspannen en niet over de rug ) Je moet dus meer met je benen doen dan met je handen , gewoon heel zacht spelen en je benen een beetje aandrukken . wel een erg mooi dier om te zien !
Laatst bijgewerkt door Tyrzavm op 10-05-08 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:46

als je paard niet ontspannen en voorwaarts of actief is,kan hij nooit nageeflijk lopen,dan word het een krulletje.

dat is dus waar je op moet focussen,het voorwaarts zijn en het behouden van zijn impuls,zorgen dat de achterhand actief word en blijft.
wel erg moeilijk hoor,ik heb het aan den lijve ondervonden vandaag in mijn les,mijn instructrice vond de 1e paar rondjes draf dat mijn pony als een hert liep.
na een half uur goed oefenen liep ze in een regelmatig tempo met de achterhand er al meer bij,en begon ze ook netjes te zakken met haar koppie.

veel succes met hem,ik heb er met mijn pony een half jaar over gedaan,en sinds vandaag heb ik een beetje het idee dat ze ging lopen waar ik haar graag wilde.
vergt heel veel geduld,maar het resultaat voelt dan ook echt extra goed!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:21

Hoi!

Mooi paard heb je, kan me voorstellen dat je erg blij met hem bent.
Het tuigersbloed is er goed vanaf te zien. Mijn paard heeft ook, dus ik herken er wel veel in.
Ook zo'n hoge hals-aanzet, gauw opkroppen enz.
Toch heeft het ook wel voordelen, ze hebben vaak een sterk en actief achterbeen, maar dan moet je dat wel weten te benutten.
Voor het oefenen met over de rug lopen zou ik veel longeren met touwtjes (eventueel lange lijnen maar dan moet je wel goed weten waar je mee bezig bent)
Met rijden zal jij veel meer een onafhankelijke zit moeten hebben. Je zit je paard nu flink in de weg af en toe.
Ik zou de sporen eraf doen en juist wel met je been eraan rijden. Werk aan een constant en regelmatig tempo en zorg dat je niet zo'n los/vast-verbinding hebt. Niet aan de teugels frutselen, hij moet jouw hand opzoeken. Wanneer hij goed op eigen benen loopt en jij hem niet uit balans brengt, zal hij heus wel wat zakken.
Je zal in het begin best vaak opnieuw moeten vragen en steeds moeten bevestigen waar je hem wilt hebben. En heel belangrijk: met je benen in je hand rijden!! ZEKER met zo'n paard als het jouwe.
Help hem desnoods wat met stemhulpen, doe zo weinig mogelijk met je handen.
Succes!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:54

Hey ik las in een ander topic dat het ook een immigrantje is? Die van mij ook. Haha!

Ze hebben presies de zelfde bouw alleen mijn paard heeft net een andere bles.

Veel plezier nog met hem.