Ga zo door zou ik zeggen, dan komt het allemaal goed

Succes!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bolzak23 schreef:Er wordt al een paar keer gezegd dat je je niet moet 'focussen op aan de teugel rijden..'. Ik vind juist van wel. Jouw paard loopt veel te veel bovenin en drukt hierdoor zijn rug weg, terwijl jij wel op die rug zit. Dat gaat natuurlijk niet lang goed. Ga hem lang en rond rijden vanuit de schoft, daaruit moet hij rond en lang worden en de rug erbij pakken - de bovenlijn trainen - dew schoft moet als het ware rijzen en de hals zakken. Krijg je het met rijden niet voor elkaar (wat opzich niet gek is als jeje peerd nog maar een week hebt...) ga hem dan 3 keer in de week aan de longe met touwtjes of een halsverlenger longeren, zodat je de juiste spieren versterkt.
Ik vind wel dat je met sporen mag rijden om je paard aan het been te krijgen, maar dan alleen als hij echt niet onmiddelijk reageert en niet om je paard telkens mee te drijven. Het moet een prikkel zijn, reactie vragen, prikkel geven, terug nemen, vaak hoef je de sporen de tweede keer niet eens meer te geven..
En een zweep is opzich hetzelfde middel maar het is een beetje gek als jouw paard niet op bv een vraag van je linkerbeen reageert enm jij hebt de zweep in je rechterhand en geeft een tik op de kont?? Terwijl je vraagt met je been. Dus een zweep zou ik eerder naast je been leggen om even bij te tikken en niet op de kont
Succes met je mooie paardje
Hij vind het heel moeilijk om zijn hoofd laag te hebben zegmaar en om na te geven en je hand op te zoeken. Dat komt door zijn bouw en niet omdat ik iets doe waardoor hij zijn hoofd zo opkropt.
Kleine stukjes geeft hij mooi na en dn ben ik hem weer even kwijt. Ik heb 26 juli een cursus met lange lijnen, dan kan ik daarna ook met lange lijnen gaan trainen ja!