Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik was zelf nogal overvallen aangezien dit het eerste paard is dat zo reageert. Waarschijnlijk is hij gewoon erg gevoelig en moet ik veel geduld met hem hebben. KiWiKo schreef:9 van de 10 keer is dit het "probleem" Het zal nog wel een paar keer gebeuren, en dat is helemaal niet erg
Vaak kan een handige ruiter wel aanvoelen dat een paard spanning opbouwd. De kunst is om die af te kunnen laten vloeien zonder ongelukken
Maar goed; soms kun je het ook echt niet voorkomen. Ik ben ook wel eens gelanceerd van mijn paard. Die was al 4 weken zadelmak. Nooit geen pas verkeerd gedaan. Ik stapte op en hij begon direct te stuiteren. Gevallen, direct weer opgestapt en toen was het over. Daarna heeft hij het ook nooit meer gedaan. Chupa schreef:Waarschijnlijk is hij gewoon erg gevoelig en moet ik veel geduld met hem hebben.
Ik denk inderdaad dat je gelijkt hebt, dat het ook een kwestie van doorpakken is, dat hij anders heel gauw doorkrijgt wat hij wel kan doen en hij niet meer weet waar de grens ligt. Chupa schreef:Bedankt voor de reacties en tipsIk was zelf nogal overvallen aangezien dit het eerste paard is dat zo reageert. Waarschijnlijk is hij gewoon erg gevoelig en moet ik veel geduld met hem hebben.
en van grondwerk had ik nog weinig kaas gegeten, dus ben ook niet op die manier aan de slag gegaan. Kon m niet meer zien en iedereen op stal riep dat ik m moest verkopen. Niemand durfde er aan de hand nog mee te lopen. Ook wel wat overdreven, maar gaf wel aan hoe erg ie was.