Wisky @ Dressuurwork!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

love_zep

Re: Wisky @ Dressuurwork!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:34

ik vind eigelijk dat je vooral met je linkerhand érg sterk bent!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:35

DramaQueen_ schreef:
Wisky Lovers
Ziet er al erg netjes uit Marije,
jullie komen er wel.
Ga je nou van de zomer met haar stoppen?

Dankje lies Haha!
Nou ik denk het niet, ligt er aan of mijn eigen pony binne komt Clown

Flutterby schreef:
zo er weer/ nog steeds goed uit marije!
je ziet wel dat wisky erg sterk&heet word in de galop, maar je rijd haar netjes! Ja

Ja het liefst gaat ze crossen Ja

HouVanUtopia schreef:
Zoo marije!!

Jij gaat vooruit! SUper zeg!

Dankje Nagelbijten / Gniffelen

love_zep schreef:
ik vind eigelijk dat je vooral met je linkerhand érg sterk bent!

Ik vind het eerlijk gezegt wel meevallen Bloos

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:37

mooie foto's, ziet er super uit Ja en die middendraf Kwijl

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:38

tessii1991 schreef:
mooie foto's, ziet er super uit Ja en die middendraf Kwijl

Dankje Clown

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:53

Wat een leuke pony! Lachen
Probeer je voeten niet te ver in de beugels te doen en probeer haar in de galop wat meer te laten zakken. Succes samen, ziet er goed uit!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:55

dejavu schreef:
Probeer je voeten niet te ver in de beugels te doen en probeer haar in de galop wat meer te laten zakken. Succes samen, ziet er goed uit!

Dankjewel Tong uitsteken
Over de galop, dat is dus echt een puntje om aan te werken.
Nou eerst was het eerst hard draven, dan galop en dan rondcrossen. Het gaat gelukkig nu wat beter! Haha!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:42

heee marije!
Leuk om weer foto's van wissy te zien.

Naar mijn mening maak je idd je rug hol.
Ik heb eigenlijk ook van mijzelf een erg holle rug maar dat betekent niet dat je er niets aan kunt doen!
Ik heb het altijd al gehad, heb vroeger geturnd en toen kon ik niet eens een rechte handstand maken,
zo zwak en hol was mijn rug (werkt een beetje op elkaar in : zwak en hol, zeker met turnen Tong uitsteken).

Probeer daar wel echt aandacht aan te besteden want je krijgt er uiteindelijk misschien wel last van!
Je gaat onder andere daardoor ook je onderbenen eigenlijk iets te ver naar voren leggen.
Als ik goed kijk lijkt het alsof het zadel je ook iets in een voorover gebogen houding zet wat jij opvangt door een pietsie een kippekontje te maken Tong uitsteken
Het is nu zeker niet dramatisch hoor Knipoog maar er kan nog wel het een en ander aan je houding gesleuteld worden wat wrschlijnlijk een positief effect op whisky zal hebben Lachen!

Leuk om te zien dat jullie er zo aan werken, ga lekker zo door!
Laatst bijgewerkt door Zoë_Iris op 30-04-08 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:43

Je gaat goed vooruit hoor, super!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 20:47

Zoë_Iris schreef:
heee marije!
Leuk om weer foto's van wissy te zien.

Naar mijn mening maak je idd je rug hol.
Ik heb eigenlijk ook van mijzelf een erg holle rug maar dat betekent niet dat je er niets aan kunt doen!
Ik heb het altijd al gehad, heb vroeger geturnd en toen kon ik niet eens een rechte handstand maken,
zo zwak en hol was mijn rug (werkt een beetje op elkaar in : zwak en hol, zeker met turnen Tong uitsteken).

Probeer daar wel echt aandacht aan te besteden want je krijgt er uiteindelijk misschien wel last van!
Je gaat onder andere daardoor ook je onderbenen eigenlijk iets te ver naar voren leggen.
Als ik goed kijk lijkt het alsof het zadel je ook iets in een voorover gebogen houding zet wat jij opvangt door een pietsie een kippekontje te maken Tong uitsteken
Het is nu zeker niet dramatisch hoor Knipoog maar er kan nog wel het een en ander aan je houding gesleuteld worden wat wrschlijnlijk een positief effect op whisky zal hebben Lachen!

Leuk om te zien dat jullie er zo aan werken, ga lekker zo door!

Dankje Clown
Heb je ook tips hiervoor hoe ik dat kan verbeteren? Lachen

_Tamara schreef:
Je gaat goed vooruit hoor, super!

Dankje

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:50

WiskyBokjes schreef:
Noraly_ schreef:
Heee M'rij!
Ziet er goed uit, jullie zijn echt verbeterd.

Alleen,
op sommige foto's zitten je voeten een tikkie ver in de beugels, en je kunt je ellebogen nog wat mooier in een knik houden. Ook maak je soms je rug wat hol!

Succes, en liefs Noraly!

Dankje Tong uitsteken
Voeten te ver in de beugels is volgens mij niet zo Nagelbijten / Gniffelen want ik heb altijd het gevoel dat ik er zo uitfloep Clown
Over rug hol maken: als ik recht ga zitten heb ik van mezelf al een holle rug dus daar kan het ook een beetje aan liggen Clown

dejavu schreef:

Ik ben niet de enige die het zegt... Lachen
Edit: dit is niet om ruzie te maken hoor! Want ik lieft Wisky en Marije Lovers

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 20:54

Ik snap jou wel hoor Noraly! Lovers
maar als ik mijn beugel op de bal van mijn voet heb liggen lijkt het nog dat mijn voet te ver er in zit!
Niet aanvallend bedoelt, maar ik denk dat ik zelf beter voel of ze er te ver in zitten Bloos

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:04

super mooi foto's marije Haha!
het draf gedeelte ziet er erg goed uit. Ja
je geeft zelf al aan waar je nog aan moet werken, maar dat komt helemaal goed met jullie..

nogmaals toppie meis Kusje

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 21:06

eertjuh22 schreef:
super mooi foto's marije Haha!
het draf gedeelte ziet er erg goed uit. Ja
je geeft zelf al aan waar je nog aan moet werken, maar dat komt helemaal goed met jullie..

nogmaals toppie meis Kusje

Dankje eer Haha!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:14

ik heb nu al lang tijd regelmatig een uurtje zitles en daarnaast oefen ik veel met de oefeningen die ik daarbij krijg.
Een oefening om te leren dat je echt op je kont zit, is dat je je knieën optrekt, zodatje zegmaar met je neus je kniën aan kunt raken snap je Tong uitsteken.
Als je dat doet, voel je als het goed is heel duidelijk je zitbeenknobbels. Laat dan je benen weer afhangen en kijk of je ze nogsteeds kunt voelen.
Probeer dan om een beetje met je bekken te gaan kantelen. Stel je zitbeenknobbels dan voor als eendevoetjes. Als je dan gaat kantelen moet je het gevoel hebben dat die voetjes bijna op hun tenen moeten en als je terugkantelt moet je het gevoel hebben alsof ze bijna op hun hakken staan.
Als je dat gevoel duidelijk hebt, probeer dan om een goed midden te vinden waarvan jij het gevoel hebt dat de 'voetjes' echt stevig staan.
Het is een beetje lastig om vanaf hier zitles te geven Tong uitsteken en ik ben daar ook niet de geschikte persoon voor maar misschien dat dit al 1 handige tip is.
Over benen terugleggen heb ik er ook nog een hoop maar dat kan ik zo niet goed uitleggen!
Iig succes met dit alvast oefenen Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Zoë_Iris op 30-04-08 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 21:17

Zoë_Iris schreef:
ik heb nu al lang tijd regelmatig een uurtje zitles en daarnaast oefen ik veel met de oefeningen die ik daarbij krijg.
Een oefening om te leren dat je echt op je kont zit, is dat je je knieën optrekt, zodatje zegmaar met je neus je kniën aan kunt raken snap je Tong uitsteken.
Als je dat doet, voel je als het goed is heel duidelijk je zitbeenknobbels. Laat dan je benen weer afhangen en kijk of je ze nogsteeds kunt voelen.
Probeer dan om een beetje met je bekken te gaan kantelen. Stel je zitbeenknobbels dan voor als eendevoetjes. Als je dan gaat kantelen moet je het gevoel hebben dat die voetjes bijna op hun tenen moeten en als je terugkantelt moet je het gevoel hebben alsof ze bijna op hun hakken staan.
Het is een beetje lastig om vanaf hier zitles te geven Tong uitsteken en ik ben daar ook niet de geschikte persoon voor maar misschien dat dit al 1 handige tip is.
Over benen terugleggen heb ik er ook nog een hoop maar dat kan ik zo niet goed uitleggen!
Iig succes met dit alvast oefenen Tong uitsteken

Dankjewel!! Pling
Ga het zeker eens proberen!

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:17

heb ff wat toegevoegd Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Zoë_Iris op 30-04-08 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

azertyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:19

wow leuke pony en leuke bak heb je

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:26

Ahh leuke foto's Marije Haha!
Wiskey ziet er goed uit, jullie blijven een geweldig koppel!!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 21:27

azertyu schreef:
wow leuke pony en leuke bak heb je

Dankje .. Huilen van het lachen

Evaaa_ schreef:
Ahh leuke foto's Marije Haha!
Wiskey ziet er goed uit, jullie blijven een geweldig koppel!!

Dankje eva Haha!

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:47

ik blijf hij leuk vinden sinds ik hem live heb gezien Tong uitsteken, ziet er netjes uit hoor Ja veel succes nog Haha!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 22:26

lizzyke15 schreef:
ik blijf hij leuk vinden sinds ik hem live heb gezien Tong uitsteken, ziet er netjes uit hoor Ja veel succes nog Haha!

Dankje Bloos!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:35

Leuke foto's

En wat commentaar betreft zijn de meeste al genoemd, alleen wil ik er nog 1 toevoegen. Je voeten liggen te ver naar voren. Op de foto's zit je met je tenen tegen zijn voor benen aan (of erbij). Probeer je voet iets meer naar achteren te plaatsen en daarbij ook je hakken naar beneden te drukken. Je schouden-heup-hak horen op 1 lijn te zijn.

Verder nogmaals leuke foto's en veel suc-6 en plezier!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 22:37

iloveyah87 schreef:
Leuke foto's

En wat commentaar betreft zijn de meeste al genoemd, alleen wil ik er nog 1 toevoegen. Je voeten liggen te ver naar voren. Op de foto's zit je met je tenen tegen zijn voor benen aan (of erbij). Probeer je voet iets meer naar achteren te plaatsen en daarbij ook je hakken naar beneden te drukken. Je schouden-heup-hak horen op 1 lijn te zijn.

Verder nogmaals leuke foto's en veel suc-6 en plezier!

Dankje
Alleen bij mij is het zo , als ik recht in het zadel ga zitten gaan mijn benen automatisch naar voren, als ik die dan naar achter doe schuift ik naar voren en dat zit niet fijn.
Tips?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:46

Eerder commentaar was ook dat je je rug hol maakt. Probeer je boven lichaam lang te maken en voor je gevoel je hele rug iets naar achter te plaatsen. Zo voorkom je dat je je rug hol maakt.
Ik denk dat je je knie iets naar achteren moet leggen en je hakken moet uitdrukken. Het kan zijn dat als je je rug al verbetert dat dit probleem automatisch ook verholpen is. Ik heb een meisje les gegeven met het zelfde probleem. We zijn na van alles geprobeerd te hebben dat het probleem bij haar in haar rug zat. Toen haar rug correct was zaten haar voeten automatisch ook goed.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 22:54

iloveyah87 schreef:
Eerder commentaar was ook dat je je rug hol maakt. Probeer je boven lichaam lang te maken en voor je gevoel je hele rug iets naar achter te plaatsen. Zo voorkom je dat je je rug hol maakt.
Ik denk dat je je knie iets naar achteren moet leggen en je hakken moet uitdrukken. Het kan zijn dat als je je rug al verbetert dat dit probleem automatisch ook verholpen is. Ik heb een meisje les gegeven met het zelfde probleem. We zijn na van alles geprobeerd te hebben dat het probleem bij haar in haar rug zat. Toen haar rug correct was zaten haar voeten automatisch ook goed.

Dankjewel!
Ga ik zeker proberen