edelweis1 schreef:Teugels korter maken is inderdaad iets wat ik makkelijk vergeet, ik zal hier echt meer op moeten letten. Over mijn brede handhouding: dit was juist de opdracht, aangezien het paard dan net iets makkelijker in de aanleuning komt, mijn hulpen zijn anders niet duidelijk genoeg.
nix van
die teugels zijn goed, jij zit gewoon niet recht :-s, maw, schouders rechtop, jezelf lang maken en handen naar boven. Als je schouders naar achter komen, komt je hand naar achter en zal je contact goed zijnAls jij daarentegen nu je teugels korter gaat nemen, ga je nog meer naar voor zitten.... ik zou dit dus echt niet doen.
je brede handhouding... dit is idd soms nodig om door te vragen maar hou dit geen uur lang aan, ik denk niet dat je dit gedaan hebt, maar het is voor het paard prettiger dat je handen even breed staan als dat zijn mond breed is. Dus doorvragen mag echt wel, maar vergeet niet te ontspannen.
Voor de rest ziet dit er best deftig uit, ik denk niet dat ik ooit een manegepaardje zo mooi aan te hobbel had. Mss moet je eens denken over het leasen van een paard of halve sal of iets dergelijks want het talent om er ver mee te geraken heb je allesinds.
.
Ik vind het er érg netjes uitzien!
Ben benieuwd hoe het morgen op wedstrijd zal gaan! 
.