Manegepaard Terifique neemt vooroordelen weg!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spaqunel

Re: Manegepaard Terifique neemt vooroordelen weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:56

edelweis1 schreef:
Teugels korter maken is inderdaad iets wat ik makkelijk vergeet, ik zal hier echt meer op moeten letten. Over mijn brede handhouding: dit was juist de opdracht, aangezien het paard dan net iets makkelijker in de aanleuning komt, mijn hulpen zijn anders niet duidelijk genoeg Knipoog.

nix van Lachen die teugels zijn goed, jij zit gewoon niet recht :-s, maw, schouders rechtop, jezelf lang maken en handen naar boven. Als je schouders naar achter komen, komt je hand naar achter en zal je contact goed zijn

Als jij daarentegen nu je teugels korter gaat nemen, ga je nog meer naar voor zitten.... ik zou dit dus echt niet doen.

je brede handhouding... dit is idd soms nodig om door te vragen maar hou dit geen uur lang aan, ik denk niet dat je dit gedaan hebt, maar het is voor het paard prettiger dat je handen even breed staan als dat zijn mond breed is. Dus doorvragen mag echt wel, maar vergeet niet te ontspannen.

Voor de rest ziet dit er best deftig uit, ik denk niet dat ik ooit een manegepaardje zo mooi aan te hobbel had. Mss moet je eens denken over het leasen van een paard of halve sal of iets dergelijks want het talent om er ver mee te geraken heb je allesinds.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:39

Spaqunel: Bedankt voor al je commentaar, hier kan ik zeker iets mee. Ik zou het geweldig vinden om verder te komen in de sport, maar hier in de omgeving is het vinden van een bijrijdpaard behoorlijk lastig.
Inderdaad, ik heb een half uur gereden (eigenlijk altijd bij mijn privélessen) en voor zover ik weet mijn handen na het loswerken meer bij elkaar gehouden. Ik denk dat dit vooral losrij en de laatste uitdraaffoto's zijn.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:04

Allejandro: Daar kan ik natuurlijk vrij weinig mee, de manege heeft het al proberen op te lossen met een bontje, zoals je ziet.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:01

ziet er goed uit edelweis!!!
leuk paard ook! je zou inderdaad een leuk paard moeten zoeken om wat vaker te rijden.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:07

Vind het op zich een fijn beeld geven. Op een paar foto's na waar het lijkt of jij hangt, of hij hangt. Probeer eens je handen iets meer ontspannen te houden. Jullie zijn zeker op de goede weg, en 't is een mooi beestje! Lachen

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:14

Leuk om foto's van je te zien Elise!
Het ziet er over het algemeen netjes uit, los van een paar puntjes. Ga je dit paard vaker rijden?

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:31

Ursy schreef:
Leuk om foto's van je te zien Elise!
Het ziet er over het algemeen netjes uit, los van een paar puntjes. Ga je dit paard vaker rijden?

Aangezien ik op de manege van alles rijd, denk ik dat ik er wel een keer vaker op zit. Het paard is prettig om te rijden, maar zeker niet mijn favoriet Knipoog. Zoals in de beginpost al stond was ik genoodzaakt dit paard te pakken, aangezien een ander (waar ik meestal mijn privélessen op rijd) niet makkelijk uit de wei te halen was.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:29

Hartstikke leuk om een topic te zien over Terifique Elise! *LOL* Ik vind het er érg netjes uitzien! Ja Ben benieuwd hoe het morgen op wedstrijd zal gaan! Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:24

Hihi dat die andere niet uit de wei kwam , die bleef met een grote grijns achter zeker Haha!

Ik zou me niet al te veel zorgen maken om de probleempjes in je houding die je op deze foto's hebt , het is duidelijk te zien dat dit zadel waardeloos op het paard ligt....het kiept helemaal voorover.

Geen wonder dat je als ruiter dan ook voorover gekiept wordt en ter compensatie met je benen en armen naar achteren gaat werken , dat geeft alleen maar aan dat je zelf een goede balans hebt en goed aanvoelt dat de positie waarin het zadel je zet , niet klopt.

Eigenlijk juist een goed teken dus , dat je ruitergevoel goed ontwikkeld is. Maarja het is wel erg storend voor je houding om op deze manier te moeten rijden...zonde. Ook voor het paard.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:54

Je mag inderdaad wel wat beter rechtop zitten. Waar ik me meer aan stoor is dat je been eigenlijk constant te ver naar achteren ligt. Ik snap dat hij niet helemaal lekker aan je been is. Als je paard dan bij het eerste aandrijven niet reageert, probeer dan om gewoon een keer een wat grovere hulp of een tikje te geven. Als je constant blijft drijven reageert hij hier op den duur ook niet meer op.

Verder ziet het er heel netjes uit! Paard loopt lekker. En heel goed dat je probeert om de vooroordelen weg te nemen OK dan! . Er zijn namelijk ook zat maneges waar de paarden wel lekker rond en ontspannen in de lessen lopen.

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:00

pmarena: Bedankt! Zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken! Ik ben ook altijd erg blij als ik op een meer dressuurzadel zit, wat ook lekker op het paard zit, zodat het dier lekker bewegen kan.
Wederom bedankt voor alle leuke reacties Lachen!

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:22

Ziet er netjes uit hoor! Lachen
Commentaar is eigenlijk al gegeven.
Succes verder!

even offtopic, ben jij toevallig familie van Jeroen? Bloos

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:27

xLeyx schreef:
Succes verder!

Voor zover ik weet ken ik geen Jeroen in mijn famillie Vork.

xLeyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:32

edelweis1 schreef:
xLeyx schreef:
Succes verder!

Voor zover ik weet ken ik geen Jeroen in mijn famillie Vork.

Haha ooh oke, nee omdat je dezelfde achternaam hebt en behoorlijk in de buurt woont (hij woont in gouda).
Dus ik dacht misschien ben je wel familie Bloos
Maar niet dus haha.