zie jij hier ergens een knoop? ik zie op een paar foto's een knoop. maar hier heb je duidelijk 2 teugels in je handen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

lotjj92 schreef:ik heb een hoop beleringen meegemaakt. veel verhalen gehoord van mijn zusje (die heeft op een stal stage gelopen) en zelfs dar hingen ze er geen slof aan. ons paard is ook op een andere manier beleerd. maar niet vastgebonden en in een krulgetrokken. maar hij ging langzamerhand nageven. hij heeft 2 maanden ergens gestaan om de basis te leren. en wij longeerde dus ook niet aan een hoofdstel. (ook dat vind ik pas in latere status kunnen). maargoed je hebt er duidelijk verstand van zoals je zelf zegt. dus ik zou zeggen ga zo lekker door. ik heb ook namelijk nog nooit een paard dat beleerd word direct aan de teugel zien lopen. dus mijn vermoeden is dat je wel bezig geweest bent met aan de teugel te krijgen.
lotjj92 schreef:
zie jij hier ergens een knoop? ik zie op een paar foto's een knoop. maar hier heb je duidelijk 2 teugels in je handen!
Nogmaals prima hoor!
lotjj92 schreef:ik heb je een pm gestuurd met een foto van onze fries nadat er meer dan 10 keer opgezeten was. wel ff een ander beeld he? niet erop en rijden maar! nee. dat is precies wat ik bedoel. jij beweerd dat hij zijn rug nu goed gebruikt voordat je erop staat. nou ik denk dat hij zijn rug helemaal verknald omdat jij hem niet de kans geeft om stabiliteit te vinden. er is laatst in een blad nog een heel artikel geweest over hoeveel friezen hun rug verknald wordt.
tartaarsaus schreef:lotjj92 schreef:ik heb je een pm gestuurd met een foto van onze fries nadat er meer dan 10 keer opgezeten was. wel ff een ander beeld he? niet erop en rijden maar! nee. dat is precies wat ik bedoel. jij beweerd dat hij zijn rug nu goed gebruikt voordat je erop staat. nou ik denk dat hij zijn rug helemaal verknald omdat jij hem niet de kans geeft om stabiliteit te vinden. er is laatst in een blad nog een heel artikel geweest over hoeveel friezen hun rug verknald wordt.
Ik beweer dat helemaal niet, nu verdraai je mijn woorden.
Ik zeg dat ik wil dat een paard eerst spieren opbouwt voordat er iemand op gaat zitten.
Je gaat zelf toch ook niet zomaar sporten zonder dat je iets opbouwt?
superwoman schreef:Ziet er goed uit!
Soms een beetje opgekropt nog, maar dat mag wel in het begin.
Gezeik over die slof zeg, zeker van mensen die niet kunnen rijden met zo'n ding. Je gebruikt 'm niet eensNogmaals prima hoor!

lotjj92 schreef:waarom moet ie er dan om als ze hem toch niet gebruikt? blijf ik toch zooo vreemd vinden he.
het is trouwens nog levensgevaarlijk dat je de slof in een knop los hebt. wat als die in paniek raakt? of bokt steigerd of op hol slaat. pff moet niet aan de gevolgen denken

lotjj92 schreef:tartaarsaus schreef:
Ik beweer dat helemaal niet, nu verdraai je mijn woorden.
Ik zeg dat ik wil dat een paard eerst spieren opbouwt voordat er iemand op gaat zitten.
Je gaat zelf toch ook niet zomaar sporten zonder dat je iets opbouwt?
maar je kunt een paard zijn spieren toch ook opbouwen zonder hem vast te zetten? een paard moet leren nagefelijk te gaan lopen. niet automatisch maar in een krul te lopen
tartaarsaus schreef:lotjj92 schreef:
maar je kunt een paard zijn spieren toch ook opbouwen zonder hem vast te zetten? een paard moet leren nagefelijk te gaan lopen. niet automatisch maar in een krul te lopen
Dat doet hij ook niet. Zoals ik al zeg durft hij nog niet gauw los te laten, maar ik wil graag dat hij nog veeeel verder zakt en dat de slof dan ook veel losser is. Hij was nogal druk vandaag en dan gaat hij wat vaker in protest.
Het liefst heb ik hem met zn neus op kniehoogte... lekker ruggebruik en ontspannen
lotjj92 schreef:heb je daar een pm over gestuurd. ik vind het er niet SLECHT uitzien. alleen als ik dit aanknoop met een eigenlijk onbeleerde fries vind ik het gewoon veel te snel gaan. gun hem de tijd.
lotjj92 schreef:tartaarsaus schreef:Dat doet hij ook niet. Zoals ik al zeg durft hij nog niet gauw los te laten, maar ik wil graag dat hij nog veeeel verder zakt en dat de slof dan ook veel losser is. Hij was nogal druk vandaag en dan gaat hij wat vaker in protest.
Het liefst heb ik hem met zn neus op kniehoogte... lekker ruggebruik en ontspannen
heb je daar een pm over gestuurd. ik vind het er niet SLECHT uitzien. alleen als ik dit aanknoop met een eigenlijk onbeleerde fries vind ik het gewoon veel te snel gaan. gun hem de tijd.
tartaarsaus schreef:Hij is nu denk ik zo rond de 1.62, maar groeit nog wel eventjes door denk ik!
tartaarsaus schreef:lotjj92 schreef:
heb je daar een pm over gestuurd. ik vind het er niet SLECHT uitzien. alleen als ik dit aanknoop met een eigenlijk onbeleerde fries vind ik het gewoon veel te snel gaan. gun hem de tijd.
Ik gun hem alle tijd.
Hij is nu 2 maanden lang zo'n 3x per week gelongeerd op allerlei manieren. Hij leert steeds meer te zakken en daar ben ik blij om.
Alles onder het zadel is inderdaad nieuw, en daar gun ik hem alle tijd voor