Haflinger Anneloes voor het eerst @nieuwe stal! :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: Haflinger Anneloes voor het eerst @nieuwe stal! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 17:39

Dankjewel Mies! Lachen Wanneer spreken we een keertje af..? *LOL*

Dankjewel Suus! Ja ik probeer er op te letten, maar soms..... Nagelbijten / Gniffelen

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:09

Hey Jas, ziet er netjes uit hoor *LOL* echt fijn voor jullie lekker op de nieuwe stal Lachen
ziet er mooi ontspannen uit en Anneloes is echt een knappe dame Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:11

Ziet er goed uit hoot jas Haha!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 09:14

Dankje wel Car & Yv! Haha Anneloes is idd heel ontspannen Haha! Mijn wilde haflingerknol is een sukkeltje aan het worden! *LOL*

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:11

je geeft zelf je punten al aan, vind het een leuke haf en als ik tijd heb, dan kom ik je kant op

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:36

Dankjewel Bianca! Lachen Ja moet je doen, leuk! Nu kunnen we lekker in het bos rijden *LOL*

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:41

Een erg leuke Haf en jij ziet er uit als een vriendelijke ruiter! Leuk om te zien.
Wel heb ik het gevoel dat je zit niet heel stabiel is, dat je niet echt lekker in balans zit. Op het moment dat jij alleen al je hoofd naar beneden laat zakken om telkens te kijken wat zij doet, verplaats je 7 kilo (je hoofd) naar de voorhand.
Een paar zitlessen, zonder zadel, desnoods op een ander paard... kunnen de balans heel snel herstellen, en dan haal je je paard ook niet zo snel uit balans wanneer van hand veranderd, van gang veranderd, etc...
Voor mij was dat een wondermiddel, en ik ben nog steeds bezig daarmee...

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:52

Dankjewel! Normaal zit ik wat beter hoor.. Maar dit was de eerste keer op d'r nieuwe stal, dus voor ons beiden nogal spannend Nagelbijten / Gniffelen
Zal vd week weer eens foto's laten maken *LOL* .. Voor het verschil Tong uitsteken

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 08:30

ziet er goed uit meisie lekker ontspannen ook!

echt fijn dat de nieuwe stal zo goed bevalt.

komt vast goed als ze beetje gewent is daar dan gaat ze vast meer op jou letten.

veel plezier samen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 17:12

Dankje Eef Lovers Haha!
Ja het gaat nu al steeds beter Lachen .. Ze loopt al veel beter nu Lachen

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:18

gaat goed met jullie he jaas?!
goed zo, ga zo door zou ik zeggen Haha!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:49

Spannend zo op de nieuwe stal Haha! Ja, en lang leve hengstige merries Nagelbijten / Gniffelen
Ga zo door Lachen

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:52

Niet aan de afspraken houden he! Bloos! Je zou me pb-en als je weer foto's van Loesje had Lovers
Ziet er echt alweer lekker uit joh, er zijn nog heel wat verbeterpunten, en daar kunnen jullie lekker aan gaan werken. Vind Loes echt een droppie, kan niet wachten tot ik haar een keer in het echt zie Haha!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:58

Leuke foto`s en erg leuke haflinger heb je!
Nog even een tip en ook wel een beetje hard nodig bij het aanleren van wijken.
Als je dit op de AC-lijn doet stel dan eerst even recht dus paar pasjes rechtuit ipv meteen wijken. Dit maakt het een stuk makkelijker voor je pony.
Veel succes gaat goed komen zo te zien.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 08:05

Valerie: Ja het gaat super de laatste tijd, Anne is zo heerlijk rustig! Haha!

Judith: Dankje! Haha ja Go jij! Go jij! Hengstige merries.. Nagelbijten / Gniffelen Ze staat voor het eerst in haar leven bij ruintjes.. Huilen van het lachen ....

Julia: Ow sorry, haha ik dacht dat je het al wist! Nagelbijten / Gniffelen Er zijn idd nog heel wat verbeterpunten, vooral voor mij Huilen van het lachen Maarja, binnenkort krijgen we als het goed is weer les.. Lachen
Ja we moeten nu toch echt eens een keer afspreken!! Lachen Lovers

Sanniej_: Dankje! Lachen Ja dat probeer ik ook, maar m'n paard was een beetje te enthousiast Huilen van het lachen ..

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 08:20

Ik heb een beetje het idee dat je handen net iets te streng zijn, alsof je ze een beetje gespannen houdt maar voor de rest ziet het er netjes uit. Is je paardje al gewend op zijn nieuwe stal? Haha!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 08:25

Claudia__ Dat kan, omdat ze dus best vervelend was moest ik haar wat meer inhouden.. Ja (er reden nog 2 ruintjes in de bak... Nagelbijten / Gniffelen ) Normaal is dit niet zo, want als ik een te strenge hand heb dan gaat ze steigeren Nagelbijten / Gniffelen ..
Ja ze is helemaal gewend! Op de andere stal had ze zo'n 2 jaar moeten wennen.. Hier stond ze 2 minuten en ze was al heerlijk rustig, echt helemaal super! Lachen

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:30

Ziet er netjes uit hoor, ben blij dat ze nu zo lekker rustig is. Want toen ik bij jou was, was ze niet te genieten.
Je mag eindelijk wel eens iets goeds hebben met dit beestje.
Commentaar zei je zelf al en is hiervoor al genoemd, dus daar hoor je mij niet over. Knipoog
Alleen nog heel veel plezier met je paardje en heb een leuke tijd op deze nieuwe stal. Jullie komen er wel en ik zie graag nieuwe foto's! OK dan!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:33

Leuke foto's!
Waarom is jou paardje zo schoon.. Bloos
Gemeenheid xD
Mja ^^
Volgens mij hebben jullie twee wel plezier bij het rijden Haha!
De rest komt dan wel vanzelf Haha!

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:49

Jasia schreef:
Ik neem haar zelf terug uit de galop hoor, alleen valt ze dan wat uit elkaar, dus moet haar wat meer bij elkaar houden.. Maar dat vinden we allebei nog moeilijk Ja ..

dat komt ook omdat je niet gaat zitten.
Dat is ook waarom haar achterhand er niet onder kan komen, jij brengt ji volle gewicht op de voorhand :-s

hier ga je toch echt aan moeten werken want eens dat beter is, zal je een andere pony hebben. Zo ook dat aanspringen in galop, je zit naar voor daardoor is het voor haar veel lastiger aan te springen want je zit haar in de weg. Ze loopt onder je weg als jij vraagt in galop te gaan, je zou haar dus beter wat verzamelen en vanuit een verzamelde draf je hulp geven, maar daarvoor ga je zelf rechter moeten zitten, anders ga je nooit kunnen verzamelen.
iets meer tempo in galop kan ook zeker geen kwaad, probeer wat te schakelen, ik heb niet de indruk dat ze er elke moment kan uitvallen, maar het scheelt niet veel soms Lachen

om recht te zitten... tja, les nemen he, maar dat doe je wss al. Probeer jezelf lang te maken, recht ziten borst voorruit en schouders ontspannen zal al veel doen.
Het rijden zelf ziet er goed uit en je rijdt ook heel netjes, maar het probleem is echt je zit dus probeer hier aan te werken en dan zal dit plaatje echt volledig goedkomen, er zit allesinds genoeg potenieel in!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 21:56

Dankje An! Ja ze is écht zo veel veranderd.. Ze is gewoon hartstikke rustig, lief én ontspannen!

Dankje Marlyn.. ROFL je had haar vandaag moeten zien, aan één kant super schoon, aan de andere kant helemaal zwart Huilen van het lachen

Spaqunel: Mijn houding op de foto's is niet goed, maar ik was dan ook meer met Anne bezig.. Het aanspringen in galop vind ze moeilijk, omdat dat eerst heel veel pijn deed.. Als ik niet wat voorover zit/verlichte zit dan springt ze niet aan, omdat ze dat niet kan.. (al gaat dat ook steeds beter..)
D'r achterhand kan ze niet gebruiken, omdat dat eerst heel veel pijn deed.. Ze durft hem dus niet los te laten en er onder te zetten. Ook aan de longe doet ze dat nog niet helemaal..
Het gaat steeds beter met d'r en alles gaat steeds makkelijker.. We krijgen straks ook weer les, 2 keer per week. (1 keer groepsles 1 keer privéles)

De laatste keren rijden ging het veel beter. Ook met mijn houding Nagelbijten / Gniffelen ..
Ze laat d'r achterhand steeds meer los en komt dan ook met haar hoofdje meer naar beneden. Ook zoekt ze steeds meer mijn hand op en voert ze d'r tempo wat op Lachen
Zal binnenkort weer eens een slachtoffer zoeken die foto's wil maken, haha! *LOL*

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:09

ah, die van mij (fjord) heeft het net andersom, als ik voorover zit, ga ik helemaal de mist in, bij elke oefening die ik wil rijden, valt hij dan helemaal uiteen, loopt op zijn kop en dan heb ik precies een 10tonner onder mij Lachen
jij kent haar natuurlijk het best he, hoe komt het dat ze pijn had? :-s

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:11

je handen mogen wat rechter op , maar verder ziet het er netjes uit hoor Pling

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 22:12

Spaqunel schreef:
ah, die van mij (fjord) heeft het net andersom, als ik voorover zit, ga ik helemaal de mist in, bij elke oefening die ik wil rijden, valt hij dan helemaal uiteen, loopt op zijn kop en dan heb ik precies een 10tonner onder mij Lachen
jij kent haar natuurlijk het best he, hoe komt het dat ze pijn had? :-s

Haha, ja Anneloes is geen normaal paard Clown Zit een behoorlijk lange gebruiksaanwijzing op Huilen van het lachen

Maar haar rug zat he-le-maal vast.. Eerst dachten we dat ze gewoon aan het kl*ten was, want dat deed ze ook altijd, da's d'r karakter Nagelbijten / Gniffelen Flink uitproberen..
Maar uiteindelijk was ze bij alles braaf, maar had ze moeite met van alles.. Ze kón d'r achterhand er gewoon NIET onder zetten.. Op rechts kon ze geen stelling geven en ik merkte gewoon dat ze pijn had Ja
Toen is de osteopaat geweest en ik had gelijk een ander paard! Lachen
En nu ze op een andere stal staat is ze helemaal veranders.. Mijn trappende, racende, steigerende crossmonster is veranderd in een ontspannen sukkeltje! Haha!

Dankjewel ShirlMilou! Lachen Zal er op letten Haha!