[Film] Maiko @ ZZ-licht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Re: [Film] Maiko @ ZZ-licht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 14:46

olijf schreef:
Dankjewel, Lijkt me leuk om je tegen te komen op wedstrijd Lachen

We zullen zien.... ik wacht even af wat juf zegt.....
Maar anders kom ik je aanmoedigen!![/quote]

Oke, hoop dat je juf je laat gaan Haha! En anders lijkt het me ook heel leuka ls je me aan komt moedigen hoor Haha!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:05

Volgens mij worden de pir. al een stuk makkelijker als je hem in galop nog net wat beter voor elkaar hebt.
Naar mijn idee zou hij nog wat activer van achteren worden en wat meer mogen zitten.

De wissel zien er wel super uit! OK dan! Ziet er echt uit als of jullie die met gemak doen.

Suc6 ermee!

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:41

SaskiaKur schreef:
Ik volg al een tijdje je topics en nu word het toch eens tijd om wat te plaatsen. Knipoog

Ten eerste rij je de werkpirouettes verkeerd in. Zo krijgt hij niet de kans om optimaal de pirouettes in te zetten.
De wissels zien er keurig uit. Ja
Maar moet wel zeggen dat ik de draf achteruit vind gaan. Ik vind hem nu erg hektisch en vaak taktfouten hebben (mede in de schouderbinnenwaarts). Eerst was had hij zo'n rustige schwung, takt en regelmaat en dat mis ik de laatste tijd een beetje, aan de hand van je filmpjes.

Op het einde van het filmpje rij je meen ik meer tegen de passage aan?? Maar wat daarvan de bedoeling is weet ik ook niet. Je rijd toch ZZ-licht? Of zit er een bepaalde bedoeling achter dat je passage-achtig rijd? Knipoog

Ik vind de draf eigenlijk juist vooruit gegaan als ik de vorige filmpjes zie. Veel meer impuls en paard denkt meer naar voren. Ziet er veel vlotter uit. Taktfouten worden dan inderdaad sneller gemaakt, maar men rekent dat veel minder zwaar aan dan zo'n trage, passage achtige draf lijkt mij Knipoog

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 16:48

Dat is inderdaad zo Annerien, Nu ik hem zo aan het draven eb zijn m'n punten toch wel erg ver om hoog gegaan Lachen

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:27

Je paard heeft een mooie schwung!
Hier en daar een paar taktfoutjes, maar dat komt wel goed. Knipoog
De wissels zijn heel erg mooi.
Bij de werkpirouttes mag hij meer op de achterhand staan.
En misschien kunnen je handen iets stiller, want af en toe lijkt het alsof je er mee ''schokt'', dus op en neer beweegd.
Voor de rest ziet het er super uit!! En de draf vind ik juist vooruitgegaan Haha! Ga zo door dus!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:39

Op het filmpje zie ik net als 66996236 vaak de mond open. Dat is jammer.

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:42

Ik vind jullie wel een mooie combi!

In de galop vind ik je zit soms erg storend, je hangt erg naar achter en stuwt voortdurend wat een onrustig beeld met zich mee brengt. Pirouettes zijn al door meerdere mensen behandelt: mag meer sprong. Wissels zijn erg netjes Haha! . Erg veel tactfouten in de draf en ook onregelmatig qua tempo. Jij geeft been om hem actief te houden en met schwung maar dan schiet hij 1 á 2 passen vooruit voordat jij hem weer opgevangen hebt. Probeer dat wat rustiger te doen met je benen (dus hem niet zo actief voorwaarts 'duwen'). Ik vind dat hij in de schouderbinnenwaarts niet mooi constant loopt mede door de passage achtige draf.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:07

Leuk om weer een filmpje van jullie te zien Cleo!
In de galop ben je nog iets onrustig met je bovenlichaam. In de pirouettes mag je ook nog iets meer meedraaien met je bovenlichaam, nu zit je iets tegen de beweging in. Ik geloof wel dat je dat nog kunt verbeteren! Lachen
Galop mag nog iets meer op zn gat, nu lijkt hij zich wat te spannen als je doorverzamelt. Je wissels zien er inderdaad erg makkelijk uit, voor de perfectie mogen ze nog wat meer van de grond.
In draf vind ik het goed dat je nu wat meer naar voren rijdt, uiteraard mag het tempo iets lager, maar je doet het nu al veel beter dan toen hij nog teveel passageerde. In de sb zie je dat inderdaad nog wat, maar dat komt vast goed. Probeer je handen in het drafgedeelte nog iets mooier voor je te houden en wat minder te 'prutsen'.
Verder vind ik je houding echt ENORM vooruit gegaan OK dan! Wel zet ik een beetje mijn vraagtekens bij je opmerkingen dat het echt niet beter kan. Ik denk dat je op jouw leeftijd er niet vanuit moet gaan dat er niets meer te verbeteren valt aan je houding, want ik denk dat je dat wel mis hebt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je goed bezig bent, alleen ik ben ook maar perfectionistisch en jij wilt volgens mij ver komen, vandaar alle tips Clown

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 19:18

sjaantje schreef:
Leuk om weer een filmpje van jullie te zien Cleo!
In de galop ben je nog iets onrustig met je bovenlichaam. In de pirouettes mag je ook nog iets meer meedraaien met je bovenlichaam, nu zit je iets tegen de beweging in. Ik geloof wel dat je dat nog kunt verbeteren! Lachen
Galop mag nog iets meer op zn gat, nu lijkt hij zich wat te spannen als je doorverzamelt. Je wissels zien er inderdaad erg makkelijk uit, voor de perfectie mogen ze nog wat meer van de grond.
In draf vind ik het goed dat je nu wat meer naar voren rijdt, uiteraard mag het tempo iets lager, maar je doet het nu al veel beter dan toen hij nog teveel passageerde. In de sb zie je dat inderdaad nog wat, maar dat komt vast goed. Probeer je handen in het drafgedeelte nog iets mooier voor je te houden en wat minder te 'prutsen'.
Verder vind ik je houding echt ENORM vooruit gegaan OK dan! Wel zet ik een beetje mijn vraagtekens bij je opmerkingen dat het echt niet beter kan. Ik denk dat je op jouw leeftijd er niet vanuit moet gaan dat er niets meer te verbeteren valt aan je houding, want ik denk dat je dat wel mis hebt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je goed bezig bent, alleen ik ben ook maar perfectionistisch en jij wilt volgens mij ver komen, vandaar alle tips Clown

In galop zit Maiko ontzettend rot, ik zat er eerst nog erger op, het leek wel alsof ik op een schommel zat, haha. Hij moet inderdaad nog wat meer ontspannen, maar ook dit is al beter hoor, eerst hupte hij heel erg, nu nog wel iets, dus dat moet er inderdaad nog verder uit! Ik heb hem vandaag een iets lager tempo gereden, en dit ging erg goed!! Dat is natuurlijk wel fijn, dat hij nu ook op een normaal tempo zonder passage te rijden is, maar daar moest ik natuurlijk wel naar toe trainen Lachen Ik moet inderdaad mijn handen stil houden, daar heb ik geen enkele reden voor om te doen, dus daar moet ik maar gewoon mee ophouden, hihi.

Mijn houding is echt een ramp hoor, Ik blijf er natuurlijk wel aan werken, het is niet zo dat ik het hier maar bij laat. Maar het is gewoon ontzettend moeilijk om het nog beter te krijgen en dan ook nog te blijven rijden. Maar ik heb al Zitlessen en de rest gehad.

Even een paar foto'tjes van wat jaartjes geleden, zo erg was het namelijk Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haha! Haha! Haha! Haha!

Dit is trouwens de eerste keer da tik deze foto's op bokt zet, hahaha

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:25

Nou dat is een hele verbetering!! Haha!
Mag je trots op zijn Knipoog

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:25

Vind je helemaal niet zo slecht zitten hoor op Maiko.
Ziet duidelijke verbetering!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:51

Ik begrijp dat het moeilijk is hoor, om je houding zo drastisch te veranderen Knipoog Je bent hard op weg en het wordt allemaal steeds beter!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:30

SaskiaKur schreef:
Ik volg al een tijdje je topics en nu word het toch eens tijd om wat te plaatsen. Knipoog

Ten eerste rij je de werkpirouettes verkeerd in. Zo krijgt hij niet de kans om optimaal de pirouettes in te zetten.
De wissels zien er keurig uit. Ja
Maar moet wel zeggen dat ik de draf achteruit vind gaan. Ik vind hem nu erg hektisch en vaak taktfouten hebben (mede in de schouderbinnenwaarts). Eerst was had hij zo'n rustige schwung, takt en regelmaat en dat mis ik de laatste tijd een beetje, aan de hand van je filmpjes.

Op het einde van het filmpje rij je meen ik meer tegen de passage aan?? Maar wat daarvan de bedoeling is weet ik ook niet. Je rijd toch ZZ-licht? Of zit er een bepaalde bedoeling achter dat je passage-achtig rijd? Knipoog

Nou en zo gaat mij dat ook al een tijdje, ik volg alle topics maar toch vind ik het nog geen echte combinatie, je ziet gewoon echt dat het paard veel verder is als jouw en inderdaad de draf vind ik ook wat minder mooi geworden.. ik ben het helemaal alles met je eens! Hij word wat kort en stuiterig in de pirouettes door het niet goed inzetten.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:38

@ zoro: je commentaar zou echt overtuigender overkomen als je foutloos abn zou schrijven.... (het is nl: het paard is verder 'DAN JIJ' ipv 'als jouw'...)

@Cleovg: ik denk dat je goede tips gekregen hebt in dit topic, net zoals sjaantje vond ik je stellige houding mbt je houding die absoluut niet meer beter zou kunnen een beetje vreemd. Maar goed dat je nu toegeeft er toch nog wel aan te kunnen werken! Veel succes verder met dit mooie paard!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:53

Zorro dat paard is ook veel verder dan cleo en het beestje is ook beter dan cleo, het is de bedoeling dat maiko cleo alles gaat leren.

Cleo
Dat zijn fotos van bij de berg Haha! Haha! daar was je houding iid heel triest en vergelijken met nu is het vele malen beter..komt ook omdat je erg afgevallen bent.

Ik vind je netjes recht opzitten af en toe hang je naar achteren en je benen zijn ook rustiger wat het ooit geweest was.
Ik zou het zeker niet opgeven als je zo ver wilt komen wat jij wilt, dan moet je houding nog beter en waar een wil is, is een weg Ja

Ik vind Maiko een schitterend paard en kan niet veel zeggen over de figuren laat staan de piroutte maar ik begrijp dat je die nog maar sinds kort doet en dan ziet het er niet eens slecht uit voor een beginnenling.

Alleen de uitgestrekte draf vind ik beetje tegenvallen

Maar jullie gaan duidelijk voorruit OK dan!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:04

Maiko kan inderdaad al veel meer dan ik, is dan een ramp dan?

Ik heb inderdaad leuke tips gekregen, en ik heb iedere keer gewerkt wel de tips uit mijn topic, dus dat zal ik nu ook doen hoor Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:06

tita schreef:
Zorro dat paard is ook veel verder dan cleo en het beestje is ook beter dan cleo, het is de bedoeling dat maiko cleo alles gaat leren.

Cleo
Dat zijn fotos van bij de berg Haha! Haha! daar was je houding iid heel triest en vergelijken met nu is het vele malen beter..komt ook omdat je erg afgevallen bent.

Ik vind je netjes recht opzitten af en toe hang je naar achteren en je benen zijn ook rustiger wat het ooit geweest was.
Ik zou het zeker niet opgeven als je zo ver wilt komen wat jij wilt, dan moet je houding nog beter en waar een wil is, is een weg Ja

Ik vind Maiko een schitterend paard en kan niet veel zeggen over de figuren laat staan de piroutte maar ik begrijp dat je die nog maar sinds kort doet en dan ziet het er niet eens slecht uit voor een beginnenling.

Alleen de uitgestrekte draf vind ik beetje tegenvallen

Maar jullie gaan duidelijk voorruit OK dan!

Dankjewel!

Maiko's uitgestrekte draf is ook niet zijn beste punt. Toen ik aan Marcel vroeg wat zijn zwakkere punt was benoemde hij dit ook Lachen Hij wordt hier snel wat loperig in.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:08

Hey Cleo!

Leuk weer een filmpje van je te zien!!
Ik vind dat je weer vooruit bent gegaan en die storingen die je ziet komen gewoon omdat het allemaal nog niet bevestigd is.

Je schwung in draf vind ik wel goed, kijk in je zijgangen uit dat hij niet te groot wil gaan. Hierdoor gaat hij zoeken en steeds groter draven. Ik ken het van Nistria Knipoog
Over je werkpirouettes; ik zou in je voorbereiding meer wachtoefeningen rijden. Het lijkt als of hij niet helemaal wacht op je binnenbeen. Hierdoor is je stelling ook niet helemaal fijn.
Veel kleine voltes in travers galopperen, waar je een goede buiging in de nek heb en waar hij echt moet wachten en om je binnenbeen moet blijven springen.
Ik zou ook veel tempowisselingen in galop rijden; helemaal doorverzamelen tot hij bijna op de plek galoppeerd, en weer voorzichtig eruit rijden.

Komt vast goed!!
Succes!!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:08

CleovG schreef:

Ik heb inderdaad leuke tips gekregen, en ik heb iedere keer gewerkt wel de tips uit mijn topic, dus dat zal ik nu ook doen hoor Lachen

Ik denk dat je daar heel veel van kan leren en ook al heel veel van geleerd hebt!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:12

Denk dat velen een voorbeeld aan je kunnen nemen en zouden willen zover te komen.
Ik in ieder geval.
Je weet zelf waar je aan moet werken en daar werk je mijns inziens ook aan, gezien je eigen commentaar.
Dus ga zo door zou ik zeggen.
Succes!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 21:23

Nistria schreef:
Hey Cleo!

Leuk weer een filmpje van je te zien!!
Ik vind dat je weer vooruit bent gegaan en die storingen die je ziet komen gewoon omdat het allemaal nog niet bevestigd is.

Je schwung in draf vind ik wel goed, kijk in je zijgangen uit dat hij niet te groot wil gaan. Hierdoor gaat hij zoeken en steeds groter draven. Ik ken het van Nistria Knipoog
Over je werkpirouettes; ik zou in je voorbereiding meer wachtoefeningen rijden. Het lijkt als of hij niet helemaal wacht op je binnenbeen. Hierdoor is je stelling ook niet helemaal fijn.
Veel kleine voltes in travers galopperen, waar je een goede buiging in de nek heb en waar hij echt moet wachten en om je binnenbeen moet blijven springen.
Ik zou ook veel tempowisselingen in galop rijden; helemaal doorverzamelen tot hij bijna op de plek galoppeerd, en weer voorzichtig eruit rijden.

Komt vast goed!!
Succes!!

Bedankt voor de tips!! Over de zijgangen klopt ook helemaal! Dan wil hij soms zo groot gaan draven dat hij zelfs struikelt, haha.

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:29

Ik vind jullie echt onwijs gegroeid! Heb al meer filmpjes en foto's van jullie gezien, maar het is echt leuk om te zien hoeveel en hoe snel je leert!

Wat betreft de werkpirouettes: iemand schreef dat je die verkeerd inzette. Geloof er niets van, je draait een volte op en zet de achterhand naar binnen. Waar je wel tegenaan loopt is dat je dat sprong en afdruk verliest en, zoals Nistria al zei, hij lijkt wat tegen je binnenbeen te gaan leunen. Dat laatste los je denk ik op door steeds opnieuw de wp in te zetten en zodra hij te klein doordraait, wijk jij van je binnenbeen af naar buiten. Hij moet daar leren te wachten op jouw hulp. De galopsprong heeft sowieso wat aandacht nodig, dat is echt een kwestie van veel heen en weer schakelen. Korte stukjes: je rijdt bv een wp in en na 3 sprongen stel je 'm recht op de volte en geef je gas. na 5 sprongen uitgestrekte galop neem je 'm weer terug. Wel erop blijven letten dat je lucht geeft als je been geeft, dan kán-ie ook weg.
In draf zie ik weinig taktfouten, alleen in je 1e sb aan het einde. Daar gaat-ie volgens mij gewoon wat ander je vandaan en blijft hij niet goed op het achterbeen en in de oprichting, waardoor hij het zichzelf even moeilijk maakt. Lijkt me incidenteel.
De draf is duidelijk véél beter geworden, fijn dat je eerst weer meer voorwaarts rijdt! Dan maar even iets te hard voor in de proef, de kwaliteit van de draf gaat er duidelijk mee vooruit. Ik zou me er niet te druk om maken, maar als je merkt dat-ie lekker gaat in het voorwaartse, schakel dan af en toe eens terug. Gewoon beginnen met een paar passen en dat steeds uitbreiden. Verder zou ik wel graag nog zien dat je, zeker in het gasgeven, je hand wat meer voor je uit zet en wat meer ruimte geeft om te vertrekken. Als je dat beter voor elkaar krijgt, zulje zien dat de uitgestrekte draf echt nog wel beter kan Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:07

CleovG schreef:

Nee, helemaal niet zelfs. Zo hoort het! Haha!
Wat mij echter opvalt is dat het er uitziet als een "sterke-mannen-paard" dat nagereden wordt door een klein meisje. Je kunt van dit paard heel fijn het gevoel voor de oefeningen leren, maar je zult het paard af moeten stemmen op jou hulpengeving in plaats van jou hulpengeving op het paard. Snellere reactie op kleine hulpen, meer tempocontrole, meer losgelatenheid, makkelijkere lengtebuiging. In combinatie met die basistraining werk je vanzelf aan je houding en zit. Als je een snellere reactie op je been wilt, zul je je been immers stil móeten houden. Als je meer tempocontrole wilt, zul je meer stabiliteit in je bovenlichaam móeten hebben. (en om je been stil te houden heb je stabiliteit in je bovenlichaam nodig) Dat brengt me gelijk op mijn verbazing over je stelling dat je houding niet beter kan, ook niet dmv zitlessen. Zitlessen zijn er in vele soorten en maten, alléén de zitlessen waarbij je je lichaam effectiever leert te gebruiken, hebben nut en die zullen hun nut ook zeker bewijzen Lachen Zoals Tita al schreef: waar een wil is, is een weg.

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:48

12sterre34 schreef:
Ik vind jullie wel een mooie combi!

In de galop vind ik je zit soms erg storend, je hangt erg naar achter en stuwt voortdurend wat een onrustig beeld met zich mee brengt. Pirouettes zijn al door meerdere mensen behandelt: mag meer sprong. Wissels zijn erg netjes Haha! . Erg veel tactfouten in de draf en ook onregelmatig qua tempo. Jij geeft been om hem actief te houden en met schwung maar dan schiet hij 1 á 2 passen vooruit voordat jij hem weer opgevangen hebt. Probeer dat wat rustiger te doen met je benen (dus hem niet zo actief voorwaarts 'duwen'). Ik vind dat hij in de schouderbinnenwaarts niet mooi constant loopt mede door de passage achtige draf.

Hier sluit ik me bij aan Lachen

Wel vind ik Cleo, je bent echt vooruit gegaan Ja . Ik denk, dat als je houding weer gaat verbeteren, het allemaal veel makkelijker zal gaan en hij daardoor beter zal gaan lopen, je zit hem nu een beetje tegen te werken met je zit Lachen

Succes verder!!!!! OK dan!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:32

Ik vind ook dat je vooruit bent gegaan, de draf is nu voorwaarts en niet meer die zwevende trage draf die hij regelde en niet jij. je bent altijd bezig om zoveel mogelijk te leren en ook blijf je foto's plaatsen, respect daarvoor!