Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wienna schreef:JessicaD88 schreef:Ik vind je houding inderdaad ontzettend slechtIk kan me zelfs haast niet voorstellen dat je met zo'n houding in het Z terechtkomt..
Je geeft het paard zo totaal geen steun. Je knieen liggen mijlen ver van het zadel vandaan, je hak trek je op, je zit krom waardoor je op je kruis zit in plaats van op je kont je handen staan verkeerd, tja zo kan ik nog wel wat dingen opnoemenNiet om banketstaaf te zijn maar ik denk wel dat je daar hard aan moet gaan werken.
Het paard vind ik trouwens super
Zo vind ik het wel heel erg overdreven gezegd hoor
He Marlies, leuke combi zijn jullieJe houding weet je nu, denk af en toe ook aan dat je stang wat losser mag. Succes!!!!
Dan wordt het smullen
karin_gracia schreef:een schitterend paard!
en met je houding zal het vast wel goed komen, je kunt zien dat er echt foto's bij zitten waar het al erg goed eruit ziet, en je paard ziet er lekker ontspannen uit, dus volgens mij hinder je hem er niet echt mee, alleen jezelf wat meer denk ik
Met de beenbescherming vind ik het inderdaad erg gevaarlijk, want je paard hoeft zich maar een keer goed aan te tikken en je hebt hem zo kreupel, en dat hij er blijvende schade aan over houdt, die kans is echt veel groter bij aantikken dan strijken. Doe alsjeblieft voorzichtig, en doe hem gewoon peesbeschermers om, en eventueel springschoenen/kogelbeschermers.
Je moet er trouwens wel rekening mee houden dat de stang heel anders functioneert met een lossere kinketting, dan met een strakkere, de hele inwerking wordt anders, en zo is deze niet bedoeld. Dus ik zou gewoon de kinketting wat strakker doen en dus net zo losjes rijden als je nu doet, dan krijg je ook niet dat hij doorslaat, en lijkt het ook niet of je hem erg strak rijdt.
Ik vind het verder een heerlijk paard om te zien, maar doe er alsjeblieft voorzichting mee, ik weet hoe het is om je paard na 1 verkeerde beweging superkreupel te hebben, zij is nu na anderhalf jaar nog niet goed en dat wil je echt niet hebben. (dat was overigens wel met bescherming maargoed)
Mindfields schreef:Als je de kinketting strakker doet is de inwerking van de stang vele malen vriendelijker dan met losse kinketting, omdat je op die manier veel directer en dus veel eerlijker inwerkt.
Ik vind op eigenlijk alle foto's de stangteugel veel te strak, en het paard te kort in de hals. Ook een Fries kan met lengte in de hals lopen.
Marliesvr schreef:Ik zal de ketting wat strakker doen! Hij zat ook extreem los omdat mijn kinkettingbeschermer kapot was gister en ik die er dus af heb gedaan zonder de kinketting strakker te doen.
Aan de lengte in de hals werken we heel hard, zo ook te zien op de eerste paar foto's, ben het met je eens dat ze op de 'wei foto's' zich teveel opdrukt.
! haha
Shirley__ schreef:Wat een mooie friese merrie!
Ik heb als verzorgpaard ook een friese merrie ook genaamd Sjoukje! haha
Stoer hoor!...vooral dat blauwe!
Simba_ schreef:Bij een travers of schouderbinnenwaarts kunnen ze zich voor flink aan tikken hoor!!!
En wat te denken van je uitgestrekte draf? Je paard zal niet de eerste zijn die zich met zijn achterbeen voor aantikt..
Idd, ieder voor zich, maar het is onverantwoord als je weet waar je mee bezig bent.
Ieders eigen keuze om bescherming om te doen of niet. Onverantwoord vind ik nogal grof uitgedrukt hier. Mijn ontzettend ruim lopende pony (voor zijn grootte) die Z getraind wérd had ook nooit bescherming om. Als het dier correct gereden word is de kans klein dat hij zich zodanig aan tikt dat er blijvende schade is of zelfs maar schade is.
Tuurlijk zijn er paarden die in hun enthousiasme sneller aantikken. Maar als TS van haar paard weet dat zij niet zo vlot aan tikt lijkt het me niet meer dan logisch dat ze ook geen bescherming om doet...Waarom zou ze dan?
Lekker afzeiken mensen.. keep on going! Noah2006 schreef:Je ziet weinig mensen hun Friesje zo goed over de rug rijden en aan de teugel. Dat opkrullen valt erg mee. Tuurlijk rij je opvallend grof voor een Z combinatie, je rijd een Fries niet waar?! En je houding.. oeioeioei.. dramatisch!!Lekker afzeiken mensen.. keep on going!
En heb echt al een hoop friezen zien lopen die wel zacht in het mondje gereden worden op hoog niveau
Noah2006 schreef:Tuurlijk rij je opvallend grof voor een Z combinatie, je rijd een Fries niet waar?!
Noah2006 schreef:Ze heeft hem netjes rechtgericht en er staat weinig spanning op de armen. Ze was niet op Z niveau gekomen als ze hem echt hard in de mond reed.