Secret [4 / 5 jarige tinkerhengst] @ Springwork !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Quieto_

Re: Secret [4 / 5 jarige tinkerhengst] @ Springwork !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:27

Barmat schreef:
Fijne manege dan om de manegepaarden met zulke bitten te laten rijden.... erg professioneel maar niet heus....

Het soort bit was mij nog niet eens opgevallen, slecht te zien op de foto's. Maar nu jij het zegt heb ik eens goed gekeken. Het is echt niet normaal dat een manege zulke bitten gebruikt. Ik hou er sowieso niet van. Maar op een manege waar er constant een ander op rijdt die weet ik veel hoe steng in zijn handen is?? Verward Daar word ik niet blij van Boos!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:34

Bit viel ij ook al op. Bloos
Vind het er niet erg fijn uitzien eigenlijk.
Je houding is nog niet goed genoeg voor zulke sprongen.
Gewone hindernisjes kunnen natuurlijk. Ja Als het dan fout gaat,gaat er een balk af.
Maar een boomstam? Daarbij kan het toch nog flink mis gaan hoor.

Het is niet de bedoeling hiermee om jouw persoonlijk helemaal af te kraken, het is gewoon onverantwoorlijk van de manege/instructie

Wel fijn dat je er plezier mee hebt Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:38

vraag me af of het wel een manege/instrutrice is en of het niet gewoon een pensionstalletje is met iemand die wel even wilde helpen met hindernisjes maken ofzo.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:41

Sorry dat ik het moet zeggen maar zo geweldig vind ik het er niet uitzien.
Je geeft slecht mee en de landing is helemaal niet om over naar huis te schrijven.
De hindernis met die stoelen is ronduit gevaarlijk.
En het bit snap ik ook niet helemaal.
Nee mijn advies is om eerst wat lager te springen en aan je houding te werken want aan die houding valt nog heel veel te sleutelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:50

Mooi paard maar ik vind het er heel onverantwoordelijk uitzien. En voor zijn leeftijd vind ik deze sprongen ook te heftig Bit is ook te heftig, een normaal trensje is ook goed. Ongelooflijk dat maneges nog steeds op deze manier omgaan met de veiligheid van hun klanten en die van de paarden.

Missy_Lotj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 12:38

Het bit kies ik zelf niet ! (vind het zelf ook wel te straf ...) & de hinderenissen kies ik ook niet , en we springen zeker ook gewone hindernissen (meestal) want voor we de hindernis met het stro sprongen hebben we een aantal keer een gewone hindernis gesprongen van ong. dezelfde hoogt en breedte , tot die zonder problemen gesprongen werd , en dan pas hebben we 1x de hindernis met 't stro gesprongen en dat was ook zo voor die stoelen enz... als de lesgever zag dat de gewone hindernissen nie gingen dan hadden we ook de vaste hindernissen niet gedaan. Ik rijd daar nu al een tijdje (6/7 jaar) en ken de paarden dus al en de lesgever kent ze ook , als hij weet dat de paarden het niet kunnen zal hij ze het ook niet laten doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:48

Iets meer meegeven en ik vind die stoelen idd ook maar niks

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:24

in de cross zitten ook boomstammen. het is een ook een link onderdeel maar als het zo levensgevaarlijk zo zijn zou het niet bestaan. Ik vind de stoel wet beetje te. Maar voor de rest ziet het er goed uit hoor. Je springhouding is nog niet geweldig maar er zullen hier vast mensen bij zitten waarvan de houding nog slechter is. Ik vind een bit een eigen keus sommige paarden zijn alleen zo te rijden. en dan vooral een hengst.

Ik lees alleen wel dat dit verhaal onder een soort manegeles valt en dan vind ik het weer een ander verhaal. Je kent het paard niet en daarbij als je paard dan niet uitkomt heb je een probleem.

Voor de rest leuke foto's Leuk paard! Haha!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:18

Deniies schreef:
in de cross zitten ook boomstammen. het is een ook een link onderdeel maar als het zo levensgevaarlijk zo zijn zou het niet bestaan. Ik vind de stoel wet beetje te. Maar voor de rest ziet het er goed uit hoor. Je springhouding is nog niet geweldig maar er zullen hier vast mensen bij zitten waarvan de houding nog slechter is. Ik vind een bit een eigen keus sommige paarden zijn alleen zo te rijden. en dan vooral een hengst.

Ik lees alleen wel dat dit verhaal onder een soort manegeles valt en dan vind ik het weer een ander verhaal. Je kent het paard niet en daarbij als je paard dan niet uitkomt heb je een probleem.

Voor de rest leuke foto's Leuk paard! Haha!

In de cross staan inderdaad ook zulke hindernissen. Maar mensen die cross rijden hebben voldoende ervaring om ervoor te zorgen dat hun paarden zo min mogelijk kans maken op een levensgevaarlijke afloop.

Ik ben misschien wel een van de mensen in dit topic waarvan de springhouding nog slechter is. Maar ik zou dus ook nooit zulke hindernissen springen. Dat zou ik pas doen als ik wist dat ik genoeg kunde had om mijn paard in veiligheid te stellen, wat hier dus niet gebeurt.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:58

Alison schreef:
Even ter verduidelijking...
Deze pony is een manegepony en ze volgt er dus alleen lessen mee.
Zij kiest er dus niet voor om die hindertussen te rijden, en het bit kiest ze al helemaal niet zelf.

En ik zie haar soms zelf rijden en haar houding is echt niet zo slecht of jullie hem beschrijven hoor... Rolleyes

Nuja, ik vind sommige hindernissen ook gevaarlijk.. maar als de lesgever zegt dat ze die moet springen...

Als wij d'r houding slecht vinden op deze foto's, is toch onze mening? Rolleyes
De rijder kan niet echt goed meegeven, waardoor ze haar pony in de mond hangt, en er zit toch een goed scherp bit in volgens mij (is het een menbit ofzo?)
Ik wil die lesgever wel eens een keer zien springen...
Lekker onverantwoord, geen goed les zo te lezen, geen bodyprotector ofzo, te onstabiele hindernissen (denk aan de stoeltjes)

Voor de rest neemt het niet weg dat ik m niet leuk vind hoor, want vind het wel leuke Tinker! Lachen

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:10

over de hindernissen ga ik geen commentaar geven, dat is
je eigen keus Knipoog
je moet wel je beugels wat korter doen, nu kunnen je benen hinderen
en bijvoorbeeld een balk meenemen.
ook moet je veel meer meekomen, op sommige foto's zit je echt
nog in het zadel. het lijkt ook alsof je je rug vastzet.
ook moet je je hakken uitdrukken

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:52

Verder commentaar over houding,teugels en bit is al gegeven,dus ik zal verder niks zeggen
Maar OMG wat een levensgevaarlijke hindernissen!!!
Dat ze zulke hindernissen op een manege hebben en ook kinderen ze laten springen! erg onverantwoord.

Alison schreef:
Zij kiest er dus niet voor om die hindertussen te rijden

Dus wel,ze rijd ze toch?

Citaat:
maar als de lesgever zegt dat ze die moet springen...

Dan kan ze idd ook gewoon nee zeggen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:39

Hele leuke tinker.
Het bit kan ik niet zien op de foto.
Maar het springen over de plastic stoeltjes vind ik doodeng! Als hij daar overheen struikeld of in een opengat verstrikt raakt ... ik zou, zeker met een jong beestje, liever normale hindernissen pakken.
Nu is het enige wat ik ter tinker "pak" de opstijgkruk dusja Vork