Help my, please.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

Re: Help my, please.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:00

hoe is je wedstrijd gegaan ?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:05

xJessiicaa_ schreef:
Ja, maar als ik met een zweep rijd, is ze niet meer te houden. Haha!

dan moet je desensibiliseren voor de zweep,

haar op haar hele lichaam kunnen aanraken met de zweep zodra ze gewoon stilstaat haal je de zweep van haar lichaam af( dus als beloning)
als je dat een paar keer oefend dan weet ze dat de zweep niet meteen slaag betekend maar een hulpmiddel is waar ze niet bang voor hoeft te zijn, dan kun je daarna gewoon met je zweepje gaan rijden

succes daarmee

Chntal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:29

xJessiicaa_ schreef:
Ja, maar als ik met een zweep rijd, is ze niet meer te houden. Haha!

Oef dan zou ik het niet zo snel weten, aangezien je haar met de zweep zou kunnen corrigeren Knipoog

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:38

Ik heb dit ook wel eens gehad met aangalloperen. De betreffende (manege) pony ging altijd van de hoefslag af bij aangalloperen (geen zin erin). Omdat zij naar binnen viel, verplaatste ik altijd onbewust mijn gewicht mee naar binnen, en dat maakte het alleen maar erger. Dan kun je alle hulpen goed doen, en de goede kant op sturen, maar als je lichaamsgewicht de verkeerde kant opdrukt dan helpt t niet.

Ik heb een aantal maal geprobeerd mijn gewicht te verplaatsen naar buiten, door gewoon te doen alsof ik een volte naar buiten zou draaien bij het bijsturen (in je hoofd dus, je kan niet door het hek heen Tong uitsteken) en automatisch gaat je lichaamshouding ook mee. Dit hielp wel.

(jammer dat na een kwartier gedoe ik er al wel helemaal klaar mee was...kan me voorstellen dat het vervelend voor je is!)

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:08

Ik heb altijd geleerd dat je met twee benen moet rijden, dus: buitenbeen naar achter en met beide benen aandrijven. buitenteugel erbij en je kunt een zweepje langs haar schouder leggen.

succes!!