Allereerste keer Oefendressuur met mijn Topper!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anniekskie

Re: Allereerste keer Oefendressuur met mijn Topper!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:42

Toch netjes voor een debuut, Foto 1 en 10 zijn idd niet erg vriendelijk, maar op de rest van de foto's valt mij ook op dat het bit best vaak een stukje uit zijn mond komt. Is het bit niet te groot waardoor het zo'n beeld geeft?
En ook ik heb ervaring met friezen, maar ze kunnen ook echt wel lang en laag lopen, maar voor de eerste keer op concours hoef je dat vaak nog niet te verwachten (die van mij is heel vaak mee geweest en doet het af en toe nog niet Nagelbijten / Gniffelen)

Maar voor de rest gewoon lekker verder oefenen, het begin is er en ziet er zeker niet slecht uit!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 13:56

Dank jullie voor de leuke reacties *LOL*

Anniekskie: Ik zeg ook niet dat ze niet lang en laag kúnnen lopen, ik zeg dat dat gewoon lastig was, vooral omdat het de eerste keer was.
En het bit is niet te groot en dat het uit de mond komt valt wel mee, vind ik. Bedoel je daar dan mee dat ik te streng of te strak ben? Want dat ben ik niet. Hij kan soms een klein beetje op je hand hangen, maar met een kleine ophouding is dat weer weg.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:05

als je goed naar de foto's kijkt zie je vaak dat het bit een stukje uit de mond komt. Als je een goed passend bit heb moet je aan allebei de kanten van de mondhoeken 1 vinger ernaast kunnen leggen en op de goede hoogte heb hangen dan kun je 2 rimpels in de mondhoek zien (zo is het mij geleerd tenminste)
En zoals ik het op de foto zie is het meer dan 1 vinger dat die uit de mond komt. Waar het aan ligt weet ik niet, maar het viel mij gewoon op.
En dat die niet lang en laag liep neem ik je niet kwalijk, zei ook dat je dit vaak niet red de eerste keer op concours.

Maar zoals ik al zei, het ziet er zeker niet slecht uit!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 09:48

Oké, toch bedankt Lachen Het kan ook wel zijn (met dat bit een stukje uit de mond) dat hij dan idd wat strakker was en ik steeds net iets meer vroeg dan moet eigenlijk, waardoor er steeds druk op de teugels zat.

Maar ik ga zo weer rijden en zal aan jullie tips en commentaar proberen te werken en dan laat ik het weten of het beter gaat. Ook ga ik met een gaatje korter rijden *LOL* Kan ik wat beter mijn hakken laag houden Clown

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:04

leuke fries,de jury heeft idd terecht commentaar gegeven denk ik!
ik zou persoonlijk de sporen aflaten,zeker als je wat onrustige benen hebt(heb ik zelf ook hoor,erg lastig)

succes met oefenen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 11:05

Sporen af wordt geen optie Ik ga er nu heel hard op trainen om mijn benen stil(ler) te houden. Als ik zonder spoortje rijd, reageert hij nog minder goed op mijn beendruk. Met het spoortje kan ik mijn hulp net wat verfijnen waardoor hij sneller reageert.

Ik ga er héél hard aan werken Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:47

ben je niet bang dat je paard dan afgestompt raakt,want dat gebeurd er als je paard niet voorwaarts is zonder spoor.
daar is je spoor niet voor bedoeld,maar voor verfijning van je hulpen,niet voor het voorwaatse gedeelte.

succes met oefenen en lessen!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 16:14

Ik ben het helemaal eens met Anniekskie, over dat bit. Volgens mij past die ook niet, of je trekt teveel (waar het wel op lijkt).

En ook ben ik het met Snoevie eens :yes: Zou maar even die sporen aflaten en een zweep gebruiken, wanneer die niet naar je been luisterd een tik geven Knipoog Werkt ook bij mijn fries en nu hoef ik maar amper te reageren of hij doet het.

Wel vind ik het er bij het tweede proefje netjes uitzien, bij het tweede proefje was hij meer 'losser'. Knipoog Daar wist die wel ongeveer wat die kon verwachten bedoel ik daarmee Lachen Ziet er iig wel goed uit voor de eerste keer!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 10:22

Ik zal nog eens goed kijken hoe het bit precies zit dan als hij hem gewoon in heeft. Over dat ik trek hoef je niks meer te zeggen, want dat hem ik al zo vaak uitgelegd hier, maar niemand leest dat ofzo Verward

Snoevie: Ik zeg ook niet dat ik mijn spoor alleen maar gebruik voor het voorwaarts rijden, als ik hem een beendruk geef en hij reageert niet, een tikje met de zweep en hij 'vliegt' als het ware voor me. Ik gebruik de spoor om mijn hulp idd te verfijnen, dus dat hij ook net iets sneller reageert.

Maar ik kan natuurlijk best eens proberen zonder sporen te rijden Ja

Tweede proefje was hij ook veel fijner. Toen waren de enge vrachtwagens weg Clown

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:32

Ashley__ schreef:
Ik zal nog eens goed kijken hoe het bit precies zit dan als hij hem gewoon in heeft. Over dat ik trek hoef je niks meer te zeggen, want dat hem ik al zo vaak uitgelegd hier, maar niemand leest dat ofzo Verward

Ik heb het gelezen, ik zeg gewoon me mening Knipoog
En anders moet je maar geen foto's plaatsen.
Ik weet hoe het is om *** kritiek te krijgen ..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 10:34

Ik kan best tegen kritiek en iedereen mag best zijn menig zeggen.

Maar je weet denk ik dan zelf ook wel hoe irritant het is als alles 10 keer wordt herhaald, wat dan al uitgelegd is door de TS.

Het is gewoon bokt, en dan weet je dat je dit kunt verwachten Ja

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:36

Ashley__ schreef:
Ik kan best tegen kritiek en iedereen mag best zijn menig zeggen.

Maar je weet denk ik dan zelf ook wel hoe irritant het is als alles 10 keer wordt herhaald, wat dan al uitgelegd is door de TS.

Het is gewoon bokt, en dan weet je dat je dit kunt verwachten Ja

Je kunt ze ook op het fries paarden forum plaatsen, ik wil de link wel sturen via pb?? Daar reageren ze wel leuk Ja

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 10:38

Als je dat zou willen doen? Moet je je dan niet eerst aanmelden?

Lijkt me leuk! Zit jij daar ook op?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:50

Hey dat is in Wezep, waar woon je dan? Ik woon denk ik heel dichtbij, mag ook per pm hoor!!!

Zitten hele fijne plaatjes tussen, ook mindere plaatjes!! Lekker door oefenen, komt vast goed!! Welke jury's zaten er?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 09:07

Hey, ja dat is in wezep, De Heuvelruiters. Ben ik zelf ook lid Ja
Ik woon zelf in Wapenveld. Jij dan?

De jury's waren Mevr. Meijerink en Men. Steinmetz