Niet iedere week les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re: Niet iedere week les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:03

Ons paard heeft elke week les, dit omdat ik het samen met mijn moeder doe en de ene week zij les heeft en de andere week ik. Is wel zo eerlijk natuurlijk he Lachen en het is ook heel makkelijk om te lessen aangezien de lessen gegeven worden op de stal waar we staan Knipoog

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:28

Ik heb geen les meer *LOL* Dit omdat ik eigenlijk te weinig tijd had voor en les en het rijden van mijn verzorgpony's. Na even nagedacht te hebben heb ik voor mijn verzorgpony's gekozen. Zo af en toe wijst mijn vader mij op punten die ik moet verbeteren en ik vind het wel goed zo. Ik rijd alleen nog maar buiten, en ben niet van plan wedstrijden te gaan rijden, een tweede anky zal ik toch niet worden Knipoog

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:32

ik heb zelf elke week les maar dat is je eigen keus toch

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:52

Ik les ook om de week en dat werkt echt heel goed voor Odin en mij! Tussendoor kunnen we dan goed oefenen en tijdens de lessen onze vooruitgang laten zien (of juist niet als we vastlopen Haha! )

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:15

Ik heb elke week les bij de PC, om de week springles, en privéles wanneer het de instructie en mij uitkomt, dus soms elke week en soms om de 2 weken. Vaak is het ook wel weer nodig om privé les te hebben want ik heb vaak de aandachtspunten wel weer nodig.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:20

Ik heb elke week clubles, en eens in de 14 dagen les samen met lowara hier op bokt. Dat bevalt prima. Een clubles is toch vaak wat minder omdat de samenstelling van de les nog al eens verschilt en het niveau dan nog wel eens verschilt. Met zijn tweeen vindt ik heel prettig rijden, omdat je dan nadat je een aanwijzing hebt gehad even de tijd hebt om dat te oefenen. Eens in de 14 dagen is ook prettig voor de portomonee Knipoog , en ik vindt het voldoende om toch te leren en het geleerde thuis te oefenen.

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:23

Je neemt les voor jezelf, als je het (zoals je zegt) niet leuk vind dan moet je jezelf afvragen waarom je het niet leuk vind. Misschien vind je les wel leuk maar de manier waarop je les krijgt niet?

Het hangt er ook vanaf wat je ambities zijn. Als je het leuk vind om je paard zo goed en hoog mogelijk te scholen dan zou ik eerder 2x per week les nemen dan 1x per 2 weken. Maar als je rijd omdat je het gewoon leuk vind om op je paard te zitten, je paard te verzorgen en geen grote ambities hebt dan kun je gerust minder les nemen.

Ik les zelf meestal elke week en als het kan een paar keer per week, ik vind het leuk en wil graag mijzelf en mijn paarden steeds weer naar een hoger niveau van rijden brengen.

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:06

Als jij liever buitenrijd met je paardje meot je dat vooral lekker doen. Het is goed dat je toch af en toe nog les neemt voor lekkere ontspanning en voor die puntje op de i. En sommige instructeurs zijn zo geod dat je met hun advies wel even vooruit kan.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:10

ik les ook om de week!
ik doe uniek zelf 4 dagen en eva (mijn verzorgster) 3 dagen in de week...
dus uniek krijgt van mij vaak nog 1 of 2 vrije dagen en ook ik rijd vooral met mooi weer graag buiten dus soms heb ik een week dat ik niet geoefend heb dus dan is om de week ook wel fijn dan dat je moet zeggen 'ik heb niets geoefend!'

en eva lest ook om de week

dus uniek heeft iedere maandag les, wij lessen volgens antoine de bodt systeem dus ook nog eens vrij prijzig! dus 1 x per week zou ik niet eens kunnen betalen Haha!

marbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:32

Ik heb oqk om de week les, ik rijd recreatief en vind elke week niet nodig omdat ik 4 keer per week rijd, dan heb ik tijd om te oefenen wat we geleerd hebben en dit gaat heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:31

Ik les met nevada eens in de 3-4 weken, puur omdat wegens tijd en geld vaak niet meer inzit. Na een les kunnen we wel weer erg lang vooruit met huiswerk. Voor belangrijke wedstrijd lessen we vaak wel een keer extra.
Met Vienna rijd ik tot nu toe alleen in de clubles, wel gezellig maar niet bijzonder leerzaam.

Ben erover aan het denken om straks om de week met prive-instructrice af te gaan spreken, en dan per keer te bekijken welk paard het het meeste nodig heeft.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:27

lovepardoes schreef:
Als jij liever buitenrijd met je paardje meot je dat vooral lekker doen. Het is goed dat je toch af en toe nog les neemt voor lekkere ontspanning en voor die puntje op de i. En sommige instructeurs zijn zo geod dat je met hun advies wel even vooruit kan.

Ook recreatiepaarden gaan langer mee als er wordt gewerkt aan soepelheid en gelijke bespiering. Bij endurancepaarden is dat zelfs essentieel. Hoe groter de belasting, hoe groter de slijtage. Maar door je paard ook dressuurmatig goed in vorm te houden kun je een hoop ellende voorkomen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:30

Denk dat het geen probleem is om 1 keer in de 2 weken te lessen. Als je zelf aangeeft dat je liever buiten rijdt moet je dat gewoon doen!

Over het algemeen les ik 1 keer per week.. Maar als ik of mijn instructrice een keertje niet kan, dan slaan we een week over. De eigenaar lest ook nog 1 keer in de week.. Dus hij loopt 2 keer per week in een (prive) les Lachen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 05:19

ik les ook om de 2 weken, ik train gewoon niet elke keer in de bak,wil ook wel es wat anders doen en dan is een week zo om.

xloveingrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:14

ik krijg 2x per week les en om de week springles

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:23

Ik denk dat het geen kwaad kan hoor, kan je toch lekker zelf aan de slag met huiswerk?
Ik ben nu ook gestopt met lessen omdat het allemaal een beetje te duur werd, maar als ik mijn nieuwe pony heb ga ik wel zo snel mogelijk weer beginnen omdat ie nog zo jong is en ik hem geen verkeerde dingen wil aanleren (wel een half uurtje, want hij heeft nog niet zoveel conditie).

Romy_Tinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:44

Ik rij zelf elke dag, en dan 2x in de week les.
Vind het zelf wel fijn, 1x priveles en 1x met een groepje van 4.
vind het zelf heel leerzaam en kan dus weer vooruit, maar natuurlijk is het leuk om buiten te rijden en etc. Maar daar is dan toch nog genoeg tijd voor vind ik. Vind het zelf wel fijn om les te hebben maarja, ieder zijn eigen mening! Knipoog

Isa1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:46

Op zich is het wel handig om, om de week te lessen.
Je kunt ook gewoon de oefeningen thuis volgen, en ik denk dat je dan na die 2 weken meer resultaat ziet dan na 1 week.
Ik vind het ieder's eigen keuze, je moet doen waar je je prettig bij voelt. 1 keer in de 2 weken les gaat ook prima.
Bij privelessen wordt alle aandacht toch op jou gericht, en dan is 1 uur in de week vind ik persoonlijk ook best zwaar hoor.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:01

Ik probeer wel iedere week een uur prive les te nemen.
Soms komt het niet uit en kan ik niet, of zij kan niet of de bak is slecht.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:08

Ik heb nu zelfs 2 keer per week een uur prive les, omdat ik dat fijn vind wat meer begeleiding op dit moment..
Ik vind het moeilijk om verder te gaan met wat ik in de les geleerd heb Ja
T kost een hoop, en als het niet nodig is elke week, dan lijkt me om de week nog vaak zat Ja

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:44

Momenteel les ik 1x per week, ik ben echter van plan om eens in de 2 weken te gaan lessen. Eens in de 2 weken vind ik wel prima, op die manier houd ik ook voldoende tijd over om zelf aan de slag te gaan met de tips en adviezen.

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:45

Ik heb op dit moment geen les Boos!
Vind het wel jammer, vond het altijd erg leuk Tong uitsteken

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:49

Ik les 1 keer per maand, zowiezo woont mijn instructrice 1,5 uur van mij vandaan. Tevens kan ik zo de hele maand werken aan het opgegeven huiswerk. Voorheen leste ik iedere week bij iemand anders, maar ik merkte dat ik meer tijd voor de oefeningen nodig had. En nu gaan we zelfs sneller vooruit dan met iedere week les Lachen

ikke0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:20

Ik heb nu 2x in de week les en ik merk wel dat dat toch verslavend is! Haha!
1x in de twee weken zou ik voor mezelf echt te weinig vinden, maar dat verschilt per persoon natuurlijk.. Tong uitsteken
Als jij om de week lessen fijn vind, waarom dan niet doen? Pling

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:41

Omdat ik niet meer kon lessen rijd ik nu geen les. Het is wel handig en je komt wel vooruit. Maar toch wil ik wel weer eens een lesje. Tong uitsteken