Angst om te rijden, hoe te verhelpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukSem

Re: Angst om te rijden, hoe te verhelpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:54

Ik herken dit ook heel erg. Ik heb besloten om wel mijn paard nu te koop te zetten, dit omdat ze gewoon ook erg sensibel is, en dit gewoon niet de goede combinatie is. Ik heb gelukkig nog een rustiger paard, waar ik nu weer op kan rijden, en bouw ik het zo weer op. Je moet het met kleine beetjes opbouwen en jezelf voor een deel ook dwingen om iets te doen. Ik heb ook wel voor de makkelijkste weg gekozen, en dat is uiteindelijk niet waar je gelukkig van wordt. Heel veel sterkte

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:11

mijn tip: een ipod met oppepende muziek Haha! bij mij werkt het Tong uitsteken wel ook concentreren op je paard en niet alleen op de muziek Cool

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 06:27

Ik snap dit echt niet, heb je angst, koop je een 4-jarige. Over het algemeen weet je dat je er dan nog een paar keer afvliegt en het beestje alles moet leren.

Maar goed, dat is nu eenmaal zo. Angst verdwijnt door vertrouwen, vertrouwen ontstaat door....
in ieder geval niet door er regelmatig naast te liggen.
Paard krijgt vertrouwen als jij dit hebt. Hij zal nu dus eerder wegspringen omdat dit bij jou ontbreekt.
Visuele cirkel?

Neem les bij iemand (bereden politie instructeur) die hier de aandacht op legt. Rust en vertrouwen bij ruiter en paard.

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:32

Na een fikse valt tijdens een galopritje heb ik ook een tijd gigantische angst gehad om er weer op te gaan.
Ik ben van voren af aan begonnen!

Eerst wat korter erop en dan steeds wat langer ...je moet zelf feeling en vertrouwen terug krijgen.
Dus bij de basis steeds verder uitbreiden totdat je helemaal weer lekker op je knolleke zit!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:35

Ik ben ook erg bang geworden door de jaren heen.
Denk een maand gelden of zo mischien al iets langer kreeg ik de tip om blind te gaan rijden.
Dit heb ik toen 3 keer gedaan.
Echt het heeft mij super geholpen.
Stap en draf doe ik eigelijk weer op elke paard bij ons op stal.
Alleen galop vind ik nog steeds eng maar doe het onder tussen wel weer.
Mij heeft het heel goed geholpen.
Ook voor mijn houding.
Mischien is het een idee om dat een keer te proberen.