Arabische merrie(Remezida) @ work in de Lentezon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Arabische merrie(Remezida) @ work in de Lentezon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:45

Bren79 schreef:
Dank jullie wel voor de Reacties Haha!

En idd mijn handen was al te lezen in de beginpost Dromen

Rems zal iets van 1.55m zijn denk ik Knipoog

Maar verder nog iemand tips met betrekking tot het rijden zelf ipv van alleen maar de houding van een ruiter?

Als ik mag? Haha!
Ik zie in je onderschrift dat je M2 met haar start / gaat starten. Daarvoor vind ik dat ze meer op het achterbeen zou moeten.
Op de eerste twee werkfoto's (galop) mag ze iets fijner door haar hals, imo drukt ze zich daar net iets eruit.
Je laatste foto's verruiming: mooi voorbeen, maar meer op het achterbeen houden zodat het achterbeen ook verder ondergebracht gaat worden.
Verder vind ik het geen verkeerd plaatje hoor, maar als je toch wat commentaar wilde hebben, dit is wat mij opviel. Lachen
Succes!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 19:52

@ MM Sultan Rems draagt haar staart idd tijdens het rijden, haar staart sleept nu over de grond als ze normaal stilstaat, zodra je opstapt met rijden gaat plop staart omhoog, vaak staat ze al te draaien en te doen met het poetsen dat gaat haar nooit snel genoeg, en slaakt een zucht als we eindelijk op weg gaan Clown

@ Annash de galopfoto´s waren nog van het warmrijden, en klopt dat ze er dan nog niet helemaal door is
en ze mag over het algemeen de achterhand wat meer eronder, maar langzaamaan gaat dit steeds beter, en makkelijker( ze is 6 en wat overbouwt)
Heb je misschien nog leuke oefeningen hiervoor? buiten het schakelen, en ook het schakelen in de zijgangen Knipoog

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 19:58

Mooie merrie.

Ligt je zadel niet te ver naar voren? Of lijkt dat zo door het sjabrakje?

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:01

Mooie foto's weer, vind het een mooie merrie Lachen

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 22:37

Bren79 schreef:
@ MM Sultan Rems draagt haar staart idd tijdens het rijden, haar staart sleept nu over de grond als ze normaal stilstaat, zodra je opstapt met rijden gaat plop staart omhoog, vaak staat ze al te draaien en te doen met het poetsen dat gaat haar nooit snel genoeg, en slaakt een zucht als we eindelijk op weg gaan Clown

@ Annash de galopfoto´s waren nog van het warmrijden, en klopt dat ze er dan nog niet helemaal door is
en ze mag over het algemeen de achterhand wat meer eronder, maar langzaamaan gaat dit steeds beter, en makkelijker( ze is 6 en wat overbouwt)
Heb je misschien nog leuke oefeningen hiervoor? buiten het schakelen, en ook het schakelen in de zijgangen Knipoog

Hmm... schakelen misschien verder doorvoeren. Heel ver terug naar bijna stap, maar wel heel actief houden achter. Let wel op dat ze dan niet aan de voorkant eruit drukt, want dat is natuurlijk wel de makkelijkste weg Tong uitsteken En idd veel schakelen, maar dat doe je al zo te lezen. Komt dan vast goed Ja

MMSultan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 07:05

Bren79 schreef:

Ah, dus wel het karakter van Paps...........

Ik zou het schakelen ook inderdaad moeilijker maken en moeilijke overgangen rijden, van stap naar galop, maar er inderdaad heel goed voor zorgen dat ze zich niet wegdrukt....

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:53

Ik vind het echt een hele mooie merrie. Je rijd haar ook erg netjes!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 19:34

MMSultan schreef:
Ah, dus wel het karakter van Paps...........

Ik zou het schakelen ook inderdaad moeilijker maken en moeilijke overgangen rijden, van stap naar galop, maar er inderdaad heel goed voor zorgen dat ze zich niet wegdrukt....

Ow ja dus karakter van paps(ben dan helemaal benieuwd naar zijn karakter trekjes Haha! ) en mams zo te horen haha, vandaar dat het een echte work-a-holic is Haha!

Overgang stap galop vind ze niet zo moeilijk, maar meer moeite met de snel opeenvolgende overgangen, en schakelingen, maar al doende leert men en gaat dat steeds makkelijker Knipoog